Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autoportier

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• autoportier

Weet er soms iemand wat ik kan doen tegen het vastvriezen van mijn autodeur. Ik heb al vaseline en talkpoeder geprobeerd maar niks helpt. Als ik de deur openkrijg en ik sluit ze weer dan krijg ik ze niet meer open. Ik weet niet meer wat ik nog moet doen Het is denk ik mijn slot-vergrendelingmechanisme dat elke keer bevrozen is
    Last edited by ; 07/01/2010, 13:04.

ik heb iets soortgelijks soms ook aan de hand met mijn astra coupé...

Mijn deuren hebben aan de bovenkant vh raam geen 'stijl'.... bij het openen van de deur schuift het raam een beetje naar beneden en wanneer ik de deur dicht toe schuift het raam naar boven tot in de rubber die aan het dak bevestigd is ...;

soms met dit vriesweer als ik de deur opendoe dan schuift deze niet naar beneden omwille van het vriesweer ... als ik de deur dan wil dichtdoen dan zit het raam geplet tegen de zijkant vd rubber omdat de raam iets te hoog staat ...

moeilijk uit te leggen maar mensen met hetzelfde systeem zullen wel weten wat ik bedoel :-)

Comment

ik denk dat je daar niet echt veel kan aan doen, buiten dan verhuizen naar spanje ofzo

Comment

Ik kreeg de deuren van mijn BMW 5 ook niet open. De rubbers kleefden enorm hard tegen elkaar. Ik ben bij auto5 een spuitbusje gaan halen dat ervoor zorgt dat rubbers niet kunnen bevriezen. Het werkte perfect van de eerste sneeuwbui (toen heel belgie in rep en roer stond) tot nu... Blijkbaar was het uitgewerkt. Ik heb nu een nieuwe lading spuitbussen gekocht. Een aanrader dus...
        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
          Ik kreeg de deuren van mijn BMW 5 ook niet open. De rubbers kleefden enorm hard tegen elkaar. Ik ben bij auto5 een spuitbusje gaan halen dat ervoor zorgt dat rubbers niet kunnen bevriezen. Het werkte perfect van de eerste sneeuwbui (toen heel belgie in rep en roer stond) tot nu... Blijkbaar was het uitgewerkt. Ik heb nu een nieuwe lading spuitbussen gekocht. Een aanrader dus...
          Misschien de naam van het spuitbusje

Comment

ik heb zo ooit eens m'n deur opengekregen zonder hulpmiddelen.
            Met gescheurde rubbers als gevolg

Never again...

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

bij Volvo wel
              Duur is relatief natuurlijk. Maar een gescheurd rubbertje is - in 't geval van een autodeur - niet echt een ramp.

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Is het hier zeker dat de rubbers vastvriezen?
                Of is het een bevroren slot-vergrendelingmechanisme?

Als je de rubbers insmeert met vaseline ( is wel niet het beste wat je kunt gebruiken... ) moet
                dat toch helpen, al is het maar voor efkes.
                Vind het raar dat je echt geen verschil merkt...
                Last edited by taiko; 06/01/2010, 21:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                  Misschien de naam van het spuitbusje
                  Dat ene hele goede heet BARDAHL Lubrifiant aux Silicones (siliconen smeermiddel).
                  Anti Corrosion, sec et propre, anti-bruit
                  - anti roest
                  - bestand tegen vocht
                  - vermindert lawaai
                  - beschermt rubber en plastic tegen vorst in de winter en tegen uitdroging in de zomer

Gisteren lag het echter niet in de auto5 van Zemst en heb ik iets anders gekocht
                  ANTI ADHERENT CAOUTCHOUC
                  Anti-kleef Rubber
                  smeermiddel, waterwerend, antikleef, speciaal aangeraden voor de versieringen in rubber en plastiek

Kost absoluut geen geld. Ongeveer 7 euro voor de eerste bus en ongeveer 3 euro voor de 2de bus. Die vorige spuitbus was wel leeg nadat ik de deuren van de 2 auto's ingespoten had. Ik heb daarom 2 extra bussen gekocht om wat voorraad te hebben

Rubbers zijn walgelijk duur om te vervangen . Je kan dus maar beter investeren in zo een stom busje. En namaak rubbers zijn écht rommel. Die passen niet mooi, lossen gemakkelijk... Uiteindelijk heb je dan dubbele kosten om toch de juiste rubber te kopen.

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Heb nog horen zeggen dat talkpoeder zou helpen .
                    Ik heb nog zuurvrije vaseline gebruikt. (Van Dyka pvc buizen)

Comment

als het vastgevroren is: erop pissen. :-)
                      bmw 116d sportshatch

Comment

autoportier

bedankt iedereen
                        Last edited by ; 08/01/2010, 14:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drotje Bekijk Berichten
                          Weet er soms iemand wat ik kan doen tegen het vastvriezen van mijn autodeur. Ik heb al vaseline en talkpoeder geprobeerd maar niks helpt. Als ik de deur openkrijg en ik sluit ze weer dan krijg ik ze niet meer open. Ik weet niet meer wat ik nog moet doen Het is denk ik mijn slot-vergrendelingmechanisme dat elke keer bevrozen is
                          Een beetje naar boven scrollen helpt... Doe jij dit nu opzettelijk

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Heb m'n vraag gisteren zelf verkeerd gesteld, vandaar m'n aanpassing.

Als het slot bevroren is kun je niet missen, de sleutel gaat niet meer in dat gaatje
                            en/of je slot draait niet meer rond.
                            Als de rubbers bevriezen is het ook duidelijk, ge hoort dat gekraak bij het openen van de deur.

Maar dan is er nog een mogelijkheid. De klink vd deur ( binnen en/of buiten ) is
                            niet meer in staat om het klepje ( in/uit) aan de zijkant vd deur naar binnen te brengen. Hiermee gaat uw deur dus ook niet meer open,
                            zelfs al is ze dus niet gesloten.
                            Dit komt omdat condens in dat ont/-vergrendelingsmechanisme is bevroren. In dat mechanisme zit een veer die dan
                            niet meer bij machte is om je deur te ontgrendelen via de klink(en).

Je kan dan twee dingen doen :

ofwel het mechanisme van binnen voorzien van vet of eventueel
                            eens proberen met WD40 of sliconenspray.

ofwel de veervoorspanning hoger instellen ( als dat nog mogelijk is ).
                            Hierdoor is de veer meer opgespannen en dus sterker.
                            Voor beide moet je evenwel de binnendeurbekleding afnemen om eraan te
                            kunnen.

Heb dit zelf meegemaakt met m'n poloke. Deur aan bestuurderskant bijna altijd hommeles, deur aan passagierskant
                            soms problemen, deuren achter nooit problemen gekend.
                            Dan weet je genoeg...

Bij m'n poloke werd de veervoorspanning aangepast door m'n garagist en 't was (eindelijk) opgelost
                            WD 40 aan de zijkant inspuiten helpt hier niet !
                            Last edited by taiko; 07/01/2010, 20:03.

Comment

Working...
                            X