Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo 164 & 166 + Lancia Kappa

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Alfa Romeo 164 & 166 + Lancia Kappa

Alle advies, eigen ervaringen, ervaringen van horen zeggen,... zijn hier welkom. In het bijzonder over modellen met 2-liter bezine motor - 2.0 Twin Spark en 2.0 20V (Kappa)

Polletje toegevoegd.
    22
    Alfa Romeo 164
    27,27%
    6
    Alfa Romeo 166
    36,36%
    8
    Lancia Kappa
    36,36%
    8

Kappa voor de 5cil 20V + hij is ook wel knap met een Alcantara-interieur. Ofwel een AR 164 Super.

Comment

Ik zou voor een 164 gaan, en inderdaad liefst een Super vanwege de volledige uitrusting en de sexy snoet. Daarnaast speelt het ook een rol dat de 164 een gebruiksvriendelijke motor met distributieketting heeft, terwijl de 166 de distributie juist een pijnpunt is (om de 3 jaar of 60000 km). De 20v uit de Kappa schijnt ook erg duur te zijn in onderhoud.
      Probleem is alleen om een goede 164 te vinden, zoveel zijn er niet meer...
      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

ik heb met alledrie gereden voor mn werk vroeger
        alfa 164 facelift (wel een 3 liter automaat),vanbinnen enorm klein voor zo n grote auto,verbruik was echt astronomisch,wegligging 0(toch met die motor)zwalpen over de baan,hij trok aan het stuur als je een beetje gas gaf zoals een deense dog aan de lijn,styling vond k wel ok(voor die tijd),t was een beige met bruin leer,mooie combo.
        lancia kappa 2.4i,deze was qua binnen ruimte iets beter,ook qua verbruik(maar die alfa is wel het ergste waar k ooit mee gereden heb qua dat),lag ook strakker op de baan(k dacht dat hij zo van die regelbare dempers had als k het me goed herinner)maar de styling zowel vanbinnen als vanbuiten...(dat is smaak maar ik vond hem op geeneen van beide gebieden mooi net zo min als dat alcantara etc..)
        alfa 166 2.0 ts ik vond hem nog steeds niet groot binnenin voor dit soort auto maar een normaal verbruik(ligt ook aan de motor natuurlijk)nog altijd geen strakke wegligging maar toch beter.dit was de beste en mooiste van alledrie maar geeneen van deze auto's heeft mij ooit kunnen overtuigen
        2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
          Ik zou voor een 164 gaan, en inderdaad liefst een Super vanwege de volledige uitrusting en de sexy snoet. Daarnaast speelt het ook een rol dat de 164 een gebruiksvriendelijke motor met distributieketting heeft, terwijl de 166 de distributie juist een pijnpunt is (om de 3 jaar of 60000 km). De 20v uit de Kappa schijnt ook erg duur te zijn in onderhoud.
          Probleem is alleen om een goede 164 te vinden, zoveel zijn er niet meer...
          Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat een 164 facelift ook al een riem heeft?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichten
            ik heb met alledrie gereden voor mn werk vroeger
            alfa 164 facelift (wel een 3 liter automaat),vanbinnen enorm klein voor zo n grote auto,verbruik was echt astronomisch,wegligging 0(toch met die motor)zwalpen over de baan,hij trok aan het stuur als je een beetje gas gaf zoals een deense dog aan de lijn,styling vond k wel ok(voor die tijd),t was een beige met bruin leer,mooie combo.
            lancia kappa 2.4i,deze was qua binnen ruimte iets beter,ook qua verbruik(maar die alfa is wel het ergste waar k ooit mee gereden heb qua dat),lag ook strakker op de baan(k dacht dat hij zo van die regelbare dempers had als k het me goed herinner)maar de styling zowel vanbinnen als vanbuiten...(dat is smaak maar ik vond hem op geeneen van beide gebieden mooi net zo min als dat alcantara etc..)
            alfa 166 2.0 ts ik vond hem nog steeds niet groot binnenin voor dit soort auto maar een normaal verbruik(ligt ook aan de motor natuurlijk)nog altijd geen strakke wegligging maar toch beter.dit was de beste en mooiste van alledrie maar geeneen van deze auto's heeft mij ooit kunnen overtuigen
            Merci voor uw opinie

Jij zou alvast zeggen : koop iets anders

Comment

In dit genre zou ik voor een Lancia Thesis gaan,maar die staat spijtig genoeg niet in het lijstje.
              Dus de 166.

Comment

Kappa!
                R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                  Merci voor uw opinie

Jij zou alvast zeggen : koop iets anders
                  ja idd,maar k kan verstaan dat je alfa of italiaan gek bent,allez verstaan niet maar k weet dat het bestaat
                  2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat een 164 facelift ook al een riem heeft?
                    V6 = riem, twinspark = ketting
                    Er is wel een 2.0 V6 turbo geweest, die heeft ook een riem
                    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Alle advies, eigen ervaringen, ervaringen van horen zeggen,... zijn hier welkom. In het bijzonder over modellen met 2-liter bezine motor - 2.0 Twin Spark en 2.0 20V (Kappa)

Polletje toegevoegd.
                      Kwestie van even voorspelbaar uit de hoek te komen: de Kappa! (al is zijn voorganger, de Thema, wel veel meer een karakterbak)

ps: je hebt pm - edit: sorry, zie nu pas dat je een tweeliter zoekt en die uit mijn pm is een 2.4
                      Last edited by betaveloce; 30/11/2009, 11:45.
                      sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

Behoort een Kappa Coupé ook tot de mogelijkheden?

Comment

Nee, ik zoek een vierdeurs auto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichten
                            Daar kan ik mij gedeeltelijk in vinden.
                            Wij hebben nu al ongeveer 7 jaar een 166 2.0TS uit 1999 (1 van de allereerste dus, met 155 ipv 150pk).

Interieur ==> nog altijd zalig ontwerp, Momo-lederen zetels die na 180K met nauwelijks onderhoud nog altijd nauwelijks kreukjes/beschadigingen hebben. Maar zoals gezegd, het zijn niet de ruimste wagens in hun klasse.

Verbruik ==> tussen 9 en 10 liter bij kalme rijstijl. Volgens sommigen is de 2.0 te licht in de 166, dat zijn dan vaak dieselrijders die niet terugschakelen... Lekker geluidje trouwens

Wegligging ==> comfortabel zonder een dweil te zijn. Zelfs onverlaagd durft de neus al eens de grond te raken bij een drempel/oneffenheid tegen te hoge snelheid

Op die 7 jaar hebben we buiten het gewone onderhoud volgende dingen moeten vervangen:
                            • alternator, werkte niet meer en werd gloeiend heet
                            • achterste demper van de uitlaat, 1 van de beugels afgebroken en de demper zelf had al wat last van roest.
                            • handremkabeltjes en spul
                            • Luchtmassa-meter
                            • euhm...ruitenwissers?
                            Qua gewoon onderhoud, tjsah...zoals al gezegd de distributieriem die behoorlijk vaak verwisseld moet worden, 8 bougies,...maar als ge niet bij een officiële garage gaat valt dat allemaal goed mee.

Qua dingen waar ge op moet letten:
                            • distributieriem
                            • sluiten de deuren nog met de afstandsbediening, meestal slecht contact in 1 van de deuren maar af en toe is er meer aan de hand. (niet plezant om in de regen buitengesloten te worden als ge ff uit de auto stapt en die opeens sluit)
                            • schokdempers (vooral achteraan)
                            • gps is een nutteloze optie, G2 (1999-2001) heeft laatste update gekregen in 2004 en de G3 (2001-einde productie) heeft ondertussen ook al 3 jaar geen update meer gekregen)
                            • koppeling, het befaamde zware pedaal dus...langs de andere kant, wij rijden ondertussen zo al 6 jaar rond
                            Als mij nog iets te binnen valt post ik het nog wel
                            Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Dit kan misschien ook helpen te overtuigen

Comment

Ik hoor hier opmerkingen met betrekking tot binnenruimte, maar afgaand op 'mijn eigen testje' (zijnde: 'hoe comfortabel zou ik achter mijzelf kunnen zitten') zijn er wel véél auto's in deze klasse wat daar last van hebben hoor ?
                                Ik vind mezelf met mijn 1.85m nu niet extreem groot, maar ook in auto's als de Audi A6 (vorig en huidig model), Volvo V70/S80, BMW 5-serie -toch ook al flinke slagschepen- zat ik meestal nét niet klem (qua beenruimte).
                                Als ge volop ruimte wilt (multi inzetbaar dan nog gaande van de zaterdagse 'grote GB tot een aanval van spontane koopwoede bij den IKEA) waar dan nog ergens drie maxi-cosi's easy tussen te proppen zijn
                                kunt ge beter zien voor buskes à la Espace/Kangoo/berlingo etc denk ik
                                Of doe eens wild, een Multipla 1 ?

Comment

Hier komen geen buskes of bushokjes in huis!

166 : ik heb een rode met zwart leder zien staan

Comment

Het oog wil ook wat natuurlijk
                                    En als ge dan idd dat interieur van de 166 beziet - zeker de two-tone (beige onderkant-donkere bovenkant en centrale houtinleg) - dan

Comment

Hier komen geen buskes of bushokjes in huis!

166 : ik heb een rode met zwart leder zien staan
                                      Het sportivo-interieur dus (zwarte lederen zetels, volledig zwart dashboard en zwarte tellers met zilveren middenconsole)? Spijtig van de "zwartheid"
                                      Gelukkig maakt de buitenkleur het al goed.

Linkje?

Comment

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Comment

Working...
                                        X