Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoverzekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Autoverzekering

Ik ben sinds enkele jaren verzekerd bij Ethias. Nu heb ik daar zeker geen klagen van, maar ik word nu 30 en heb mijn rijbewijs (ben indertijd verzekerd met een L maar Ethias was ver de enige die dat wilde doen), dus ik dacht, toch eens rondkijken ...

Alleen zie ik op de duur door de bomen het bos niet meer .

Ik heb enkele offertes gevraagd en het komt neer op het volgende:

- 1 van de goedkoopste voor mij is Generali, op voorwaarde dat ik ook onze brand/familiale verzekering daar neem. Nu ken ik die maatschappij niet (heb weet van goede noch slechte ervaringen), en het maakt 50 euro verschil per jaar uit tov Ethias (alle verzekeringen samen, want de wagen is goedkoper maar de rest is duurder). Dat vind ik nu ook de moeite niet om een service te riskeren die er misschien niet op trekt, terwijl ik bij Ethias wel goede ervaringen heb.

- de allergoedkoopste is Touring (op voorwaarde dat ik kan bewijzen dat mijn BM effectief 7 is, want zogezegd kan ik niet beneden de 10 zitten mbt de datum van mijn rijbewijs, maar bon daar kan Ethias hen een attest van geven), maar daar heb ik dan weer van gelezen dat het dikwijls gezever is als ze moeten betalen. Mja ...
    Bovendien, mijn vriend rijdt natuurlijk ook met onze auto en bij de meeste maatschappijen mag hij als hij over enkele jaren een eigen wagen wil verzekeren, starten op dezelfde BM als ik. Niet bij Touring, daar begint hij hoe dan ook aan 11. Natuurlijk als hun premies lager zijn, draait het misschien hoe dan ook nog goedkoper uit.

- Of ik kan bij Ethias blijven en zeker zijn van de service, en dan kan mijn vriend binnen x jaar starten aan mijn BM, maar dan betaal ik wel wat meer (toch zo'n 150 euro per jaar meer dan Touring).

Enfin; ik weet het nog zo niet ... Ervaringen?

als ik 1 goede raad mag geven: kijk verder dan enkel de prijs. Goedkoop kan ook duurkoop zijn. Op internet vind je genoeg sites waar je online een verzekering kan afsluiten die meestal goedkoop is ook.

Ga gewoon bij een goede makelaar. Die zoekt voor jouw een goede maatschappij (niet noodzakelijk de goedkoopste) en als je ooit iets voorhebt dan zal jouw makelaar zich ook inzetten voor je dossier.

Online een verzekering afsluiten is mooi en mss goedkoper maar wat bij schade? bij wie kan je terecht?

Ik zou zeggen; luister goed rond en laat je niet enkel leiden door de prijs

Comment

Ik kan alleen maar beamen wat Jurgen hier zegt. Als je een verzekering moet kiezen, basseer je je niet louter en alleen op de prijs. Je wilt geen 50€ per jaar minder premie betalen om na x-jaar te constateren dat een bepaalde dekking bij die maatschappij sterk beperkt is. Ook de BM-schaal is het bekijken waard. Nateus is niet voordelig voor slechte chauffeurs, maar voor goede chauffeurs is het duidelijk een van de betere maatschappijen aangezien jij een BM 0 hebt je deze heel lang kan vasthouden zelfs al heb je tegenslagen. Kijk en vergelijk dus en niet enkel op de prijs. Trouwens ik ben verre van fan van die combinatiepolissen zodat je alles bij één maatschappij hebt.

Ik zou als ik van jou was ook eens naar Nateus kijken, ik vind dat zij goede algemene voorwaarden bieden aan een scherpe prijs. Verder is er zeker niets mis met de polis Ethias, doch het is en blijft een direct verzekeraar waardoor de echte service ontbreekt.
      Last edited by ; 16/11/2009, 23:22.

Comment

Mocht je overstappen van Ethias naar een verzekering bij een makelaar dan ben ik er 100% zeker van dat je fors meer zal betalen. Verzekeringen die bij een makelaar zijn afgesloten zijn vrijwel altijd duurder dan bij de directe verzekeraars... Dat is nou net de reden waarom er zoveel mensen overstappen naar een directe verzekeraar.

Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten

Ik zou als ik van jou was ook eens naar Nateus kijken, ik vind dat zij goede algemene voorwaarden bieden aan een scherpe prijs. Verder is er zeker niets mis met de polis Ethias, doch het is en blijft een direct verzekeraar waardoor de echte service ontbreekt.
        De echte service? Wat doet een makelaar voor jou voor die €200 die je hem per jaar meer betaalt dan een een directe? Eens om de 10 jaar langskomen als er eens een ongevalletje gebeurd is, wat papierwerk invullen en opsturen. Bij veel makelaars is het ook bijna onmogelijk om een goedkopere verzekering te krijgen als je minder dan 10.000km per jaar doet.

Comment

@ diabolic: dat is dus niet wat ik bedoel met een goede makelaar.

Ik weet dat een goede makelaar een absolute meerwaarde is. Wat jij zegt over langskomen om wat papierwerk in te vullen bij een ongeval is volgens mij iets te kort door de bocht. En wat de korting voor een beperkt aantal kilometers betreft ben ik ook niet akkoord.

Er zijn verschillende maatschappijen waar makelaars korting kunnen verkrijgen voor mensen die weing kilometers doen maar zoals ik al zei: je moet een goede makelaar hebben. Dat is nu net het moeilijke; hoe weet je dat je een goede makelaar hebt?

Ik weet 1 ding: de dag dat je een ongeval hebt met een iets ingewikkeldere afhandeling of een meningsverschil tussen de verschillende partijen dan wil ik eens zien hoe je als klant geholpen wordt door je online-maatschappij.

Succes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
            aangezien jij een BM 0 hebt je deze heel lang kan vasthouden zelfs al heb je tegenslagen. Verder is er zeker niets mis met de polis Ethias, doch het is en blijft een direct verzekeraar waardoor de echte service ontbreekt.
            Oei, er is een misverstand - ik heb zeker geen BM0, tegen de volgende vervaldag wordt het in principe 7.

Verder heb ik goede ervaringen met Ethias en ik heb al een ongeval gehad (weliswaar in recht) waarbij de auto total loss was dus dat kan toch al tellen. En alles was met 1 telefoontje zeer vlot afgehandeld.

Comment

Hoe lang heb jij je rijbewijs al Ellen ?

Want op je 30 nog maar aan BM7 zitten...

Tenzij je ongevallen in fout hebt gehad ?

Iedere verzekeraar hanteert tegenwoordig z'n eigen systeem natuurlijk, maar ik heb BM0 op mijn 27 jaar...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Mocht je overstappen van Ethias naar een verzekering bij een makelaar dan ben ik er 100% zeker van dat je fors meer zal betalen. Verzekeringen die bij een makelaar zijn afgesloten zijn vrijwel altijd duurder dan bij de directe verzekeraars... Dat is nou net de reden waarom er zoveel mensen overstappen naar een directe verzekeraar.

De echte service? Wat doet een makelaar voor jou voor die €200 die je hem per jaar meer betaalt dan een een directe? Eens om de 10 jaar langskomen als er eens een ongevalletje gebeurd is, wat papierwerk invullen en opsturen. Bij veel makelaars is het ook bijna onmogelijk om een goedkopere verzekering te krijgen als je minder dan 10.000km per jaar doet.

BMW's zijn duurder dan Dacia's , stapt iedereen daarom over naar dacia ???

Kan je dit staven ???

@ ellen : laat een makelaar maar z'n werk doen , die zal de markt afschuimen en kijken
                bij welke maatschappij jij best verzekerd bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ellen2601 Bekijk Berichten
                  Oei, er is een misverstand - ik heb zeker geen BM0, tegen de volgende vervaldag wordt het in principe 7.

Verder heb ik goede ervaringen met Ethias en ik heb al een ongeval gehad (weliswaar in recht) waarbij de auto total loss was dus dat kan toch al tellen. En alles was met 1 telefoontje zeer vlot afgehandeld.
                  Toen ik dat punt aanhaalde had ik het niet over de situatie nu, maar wel over het feit dat je in de toekomst (hopelijk) BM 0 kan behalen. De polis op zichzelf bij Ethias is als ik het me goed herinner goed, maar ik zou zeker eens langs gaan bij enkele makelaars en dan vergelijken op prijs/kwaliteit. Informeren staat namelijk vrij.

Ik weet niet waar jij verzekerd bent, maar ik heb voor m'n practicum voor verzekeringen een vergelijking in moeten dienen tussen verschillende onafhankelijke verzekeraars. Hiervoor heb ik Piette&Partners, Mercator, Axa en Nateus gebruikt. Ter informatie heb ik ook de premie bij Ethias opgesnort. Wel ethias is 30€ per jaar duurder dan Nateus. Het feit dat je geen vermindering zou kunnen krijgen als je <10.000km kunt doen, is eveneens een fabeltje.
                  Last edited by ; 17/11/2009, 15:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                    @ diabolic: dat is dus niet wat ik bedoel met een goede makelaar.

Ik weet dat een goede makelaar een absolute meerwaarde is. Wat jij zegt over langskomen om wat papierwerk in te vullen bij een ongeval is volgens mij iets te kort door de bocht. En wat de korting voor een beperkt aantal kilometers betreft ben ik ook niet akkoord.

Kort door de bocht en niet akkoord? Geef me dan eens enkele voorbeelden van die zogenaamde onmisbare dienstverlening van een makelaar. Ik heb het vooral over verzekeringsagenten die verzekeringen van één maatschappij verkopen, dat is namelijk de soort die het meest voorkomt in ons land. Ik weet ook wel dat er makelaars zijn die verzekeringen verkopen van verschillende verzekeraars. De meeste van die gasten denken echter meestal enkel aan hun eigen portefeuille. Er zullen zeker wel goede makelaars zijn maar die zijn dun gezaaid.

Ik weet 1 ding: de dag dat je een ongeval hebt met een iets ingewikkeldere afhandeling of een meningsverschil tussen de verschillende partijen dan wil ik eens zien hoe je als klant geholpen wordt door je online-maatschappij.

Succes!

Ik ken verschillende gevallen waar bij een ongeval de afhandeling perfect gebeurd is door een directe verzekeraar. Zoals ik reeds zei moet je enkel bellen en de papieren opsturen, iets wat anders je verzekeringsagent zou doen en als er een geschil is wordt dat onderling tussen de maatschappijen of voor de rechtbank geregeld, daar heeft een makelaar niet veel meer mee te maken.

Ik weet ook wel dat er een hoop mensen niet in staat zijn om dergelijke zaken op een fatsoenlijke manier af te handelen dus moeten die maar meer blijven betalen voor hun makelaar.

Comment

Kort door de bocht en niet akkoord? Geef me dan eens enkele voorbeelden van die zogenaamde onmisbare dienstverlening van een makelaar.
                      Een voorbeeldje: in januari worden mijn nummerplaten gestolen op de parking van het werk. Tegen dat ik bij de politie buiten ben, is het 20u 's avonds. Ik ben rond 22u bij mijn makelaar mogen langsgaan voor een nieuwe aanvraag tot inschrijving, waarmee ik de morgen daarna nieuwe platen kon gaan afhalen. Hoe lang had ik kunnen wachten bij een directe verzekeraar?

Wat de vraag van dit topic betreft: wij zaten eerst bij Ethias, maar nu bij Nateus (moederbedrijf van Ethias), wat ons ongeveer 50 euro per jaar doet besparen op de BA-verzekering.
                      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                        Een voorbeeldje: in januari worden mijn nummerplaten gestolen op de parking van het werk. Tegen dat ik bij de politie buiten ben, is het 20u 's avonds. Ik ben rond 22u bij mijn makelaar mogen langsgaan voor een nieuwe aanvraag tot inschrijving, waarmee ik de morgen daarna nieuwe platen kon gaan afhalen. Hoe lang had ik kunnen wachten bij een directe verzekeraar?
                        Een telefoontje de volgende morgen naar de directe verzekeraar, zij doen via het internet de inschrijving en je kan je nieuwe plaat even snel gaan ophalen... Nu is het natuurlijk ook niet iets wat veel voorkomt. Zoals ik reeds zei zijn er natuurlijk mensen zoals jij die in zo'n geval iemand nodig hebben om hun problemen op te lossen, dat kan ik wel begrijpen maar je moet er natuurlijk wel meer voor betalen.

Comment

Een telefoontje de volgende morgen naar de directe verzekeraar, zij doen via het internet de inschrijving en je kan je nieuwe plaat even snel gaan ophalen...
                          Met dergelijke inschrijving worden de platen opgestuurd. Met goed geluk kan je dus pas 2 dagen later rijden.

Ik heb ook zo een makelaar die ik al veel te veel keren heb gestoord na 21u of in het weekend. Maar elk jaar staat ie wel klaar met een advies over welke verzekering nu het voordeligst is, en krijgt ie ook wat geregeld voor m'n vrouwtje...

Als ik mijn contacten met directe verzekeraars herinner, denk ik vooral aan het stuk uitschot met loshangende das en losse kraag dat me geen offerte wou geven, of enkele jaren later een collega van dit stuk uitschot die telefonisch vertelde dat de wagen van m'n broer total loss was en hij 900€ mocht krijgen voor zijn 10 jaar oude auto, hoewel de tegenpartij in fout was en de schade beperkt bleef tot twee nieuwe koplampen, bumper, rechtervleugel en motorkap.

Comment

Een telefoontje de volgende morgen naar de directe verzekeraar, zij doen via het internet de inschrijving en je kan je nieuwe plaat even snel gaan ophalen... Nu is het natuurlijk ook niet iets wat veel voorkomt. Zoals ik reeds zei zijn er natuurlijk mensen zoals jij die in zo'n geval iemand nodig hebben om hun problemen op te lossen, dat kan ik wel begrijpen maar je moet er natuurlijk wel meer voor betalen.
                            Voor de laatste keer: Nateus is goedkoper dan Ethias.

Comment

Ik zat vroeger bij Ethias, goeie verzekering tegen goeie prijs maar afwijken van bestaande regeltjes kennen ze niet en je zit gebonden aan hun openingsuren...
                              Enkele jaren geleden overgestapt naar een groot makelaarskantoor die met verschillende maatschappijen werken en daar nog geen second spijt van gehad. Het prijsverschil is niet groot (maar ook niet duurder dan Ethias), maar je krijgt er wel een persoonlijke service bovenop.

Comment

Voor dit soort zaken lees ik de testaankoop. Wat je dan ziet is dat de gunstigste verzekeraar voor persoon X een heel andere is dan voor persoon Y. Omdat de situatie anders is

Voor een simpele BA zou ik altijd naar de goedkoopste gaan. Als je een ander soort dekking wilt (klein of volledig omnium) dan komt het aan op de voorwaarden en die moeten in verhouding staan tot de premie.

Vragen als: hoeveel ga je effectief uitgekeerd krijgen bij een totaal verlies van je nieuwe auto na een ongeval in fout?
                                Wat is de vrijstelling?

Makelaar versus direct:
                                Op zich heb ik goede ervaringen met Ethias, maar omnium verzekeren van een jonge tweedehands was lastig...
                                Bij AG Insurance via een makelaar heb ik het nodige kunnen regelen m.b.t. mijn BM .. waardoor de premie toch weer gelijk kwam te liggen met Ethias. (dan zie je de rol van de makelaar weer terug)

Comment

Working...
                                X