Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen Mercedes 230 CE

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ervaringen Mercedes 230 CE

Iemand hier ervaringen of info over de Mercedes 230 CE (bouwjaar 1987 of later ...)

Info over onderhoud, richtprijzen, verbruik, minpunten enz, alles welkom, want ik kan niet zoveel vinden ...

Alvast bedankt op voorhand

grtz

Wij hebben een E220 coupé van 1993 (facelift dus), maar daarvoor hadden we een 230CE, die jammergenoeg gestolen is.

Het enige dat we aan die auto als kosten hebben is het normale olie-onderhoud en de filters. Eventueel ook eens de airco laten bijvullen.

Verder zijn er niet echt problemen mee. Toch enkele dingen waar je op kan letten:
    - arm voor de gordel: met het mechanisme zelf zal nooit iets misgaan, wel met de plastic trapezium om het leder vast te houden. Die durft wel eens losgaan. De reden is echter slecht gebruik. Bij ons is het enkel aan de passagierskant, waar dus soms iemand kan zitten die geen respect heeft voor auto's.
    - middelste ventilatiemonden die geen lucht meer geven. Dit moet blijkbaar een algemeen W124-probleempje zijn, onze break heeft dat ook.

Wij hebben nog nooit een rode kaart gekregen op de keuring (en hij heeft toch al zo'n 200k km), wel éénmaal opmerking voor de afstelling vd lichten

Ben je misschien geïnteresseerd in zo'n auto ?

Comment

ik verbruikte met een 230 ce 123 10à11 liter benzine of 15 liter gas, met een oude installatie

koop wel liefst eerste eigenaar...maar dat zal al moeilijk worden, en graag origineel, das beter voor onze ogen

Comment

Ja, ik heb intresse in zo'n auto.

Weet een mooi occasie staan:
        Mercedes 230 CE
        58 000 echte km's (met onderhoudsboekjes, keuringsbewijzen, facturen enz)
        van oude vrouw die gestorven is
        bouwjaar 1987, Beige Pullman interieur, ongevalvrij, perfecte staat vanbinnen en vanbuiten enkele gebruikskrasjes
        elektrisch schuifdak, elektrische ramen, verwarmde zetels enz

Wat vebruikte die 230ce van jullie ?

Comment

als't waar is, mmmm, en rechtstreeks van eerste eigenaar of via tussenpersoon ?

geen automaat ?
          pullman interieurs zag je niet vaak meer op een 124, welke buitenkleur ?

Comment

Het verbruik zal idd zo'n 10-11 liter zijn.

Is het eentje met of zonder katalysator ?

Heb je het chassisnr ?

Hier kan je trouwens de Duitse prijslijsten raadplegen van uit die tijd: http://www.meinbenz.de/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
              als't waar is, mmmm, en rechtstreeks van eerste eigenaar of via tussenpersoon ?

geen automaat ?
              pullman interieurs zag je niet vaak meer op een 124, welke buitenkleur ?
              Via tussenpersoon (want eigenaar is overleden), en staat nu bij garagist waar ie altijd op onderhoud ging. (dus nog 1 jr garantie erbij ook)

Buitenkleur (2 kleuren) bruin achtig/beige (zoals deze http://www.meinbenz.de/farben/124_432bisonbraun.jpg)

Heeft in laatste jaar dat ie gereden heeft (dus tussen 2 keuringen : 280 km gereden !!! , kwam dus echt zo goed als nooit buiten op het einde)
              Last edited by fredoo; 27/07/2006, 16:52.

Comment

Vraag het chassisnr, dan weten we direct de kleuren en opties

Comment

kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                    kopen.
                    Wil jij die van ons dan kopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
                      Wil jij die van ons dan kopen
                      ik heb geen zin om alles te lezen.
                      is 't een automaat?

Comment

nee

Maar ik heb misschien wel een automaat (4-bak) in de aanbieding, van m'n grootmoeder. Ook een 220 coupé, smaragdzwart exterieur, zwart leder, manuele airco, niet zo veel km's.

Comment

nee

Maar ik heb misschien wel een automaat (4-bak) in de aanbieding, van m'n grootmoeder. Ook een 220 coupé, smaragdzwart exterieur, zwart leder, manuele airco, niet zo veel km's.
                          richt eens een prijs per pm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                            richt eens een prijs per pm.
                            ook eens naar mij ?
                            frankie don't worrie, heg geen intresse, alleen in de prijs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                              ook eens naar mij ?
                              frankie don't worrie, heg geen intresse, alleen in de prijs
                              er zijn er nog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fredoo
                                Ja, ik heb intresse in zo'n auto.

Weet een mooi occasie staan:
                                Mercedes 230 CE
                                58 000 echte km's (met onderhoudsboekjes, keuringsbewijzen, facturen enz)
                                van oude vrouw die gestorven is
                                bouwjaar 1987, Beige Pullman interieur, ongevalvrij, perfecte staat vanbinnen en vanbuiten enkele gebruikskrasjes
                                elektrisch schuifdak, elektrische ramen, verwarmde zetels enz

Wat vebruikte die 230ce van jullie ?
                                en van deze ook, de prijs ?

Comment

Van die automatiek weet ik geen prijs. M'n grootmoeder overweegt om een nieuwe CLK te kopen, dus als het zover is pm ik wel een prijs.

Die van ons, tja, wat moet je daar van vragen. Hij heeft een ongeval gehad een 8 jaar geleden, een gek reed er in de flank op. Alles is hersteld met originele onderdelen (was kostelijk grapje wel, gelukkig goed verzekerd), maar nu merk je wel dat er aan die wielkas wat lakfoutjes zijn.
                                  Verder is het leder in nieuwstaat, en moet de koppeling bijna vervangen worden.

Zeg eens een prijs he, waar ik me naar moet richten

Comment

3000 ?
                                    liefst minder

Comment

Zeg eens een prijs he, waar ik me naar moet richten
                                      kom je volgende week effe langs?

Comment

de automaat is een pak meer waard

Comment

Working...
                                        X