Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto particulier verkopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto particulier verkopen

Hey,

we zijn van plan om binnenkort 1 van onze wagens te verkopen, maar we hebben niet direct een idee wat we juist moeten doen om alles in orde te hebben:

Volgens wat opzoekwerk :
    - keuring voor verkoop -> groen papiertje (als het goed is ) en uw inschrijvingsbewijs wordt geperforeerd? Is slechts 2 maanden geldig.

- Carpas krijg je ook bij keuring

- verkoopsovereenkomst. Ik had deze gevonden: www.carguide.be/database/images/uploads/factuurnl.pdf dat een goede of moeten er nog zaken aan toegevoegd/weggelaten worden?
    - Wat met het inschrijvingsbewijs en het gelijkvormigheidsattest dat
    op mijn naam staat?

- Wat met verzekering en nummerplaten? Ik bedoel, wat moet de koper
    in orde brengen voor hij mijn/zijn wagen bij me kan ophalen? Want mijn
    verzekeringspapieren en nummerplaat krijgt hij niet mee, uiteraard.

- Andere dingen die nodig zijn? (Moet die verkoop ergens
    geregistreerd worden of hoe zit dit juist?) Thx!
    Last edited by Cyrano.ak; 05/11/2009, 08:56.

1) Je zal bij keuring voor verkoop een roze inschrijvingsformulier overhandigd krijgen
    die je aan de nieuwe eigenaar dient te overhandigen ( Huidige inschrijvingsbewijs zal inderdaad geperforeerd worden en is nog 2 maand geldig )
    Mag eigenlijk na de verkoop de vuilbak in. Je schrijft gelijkvormigheidsattest op uw naam ??? Kan volgens mij niet. Attest gewoon mee afgeven bij verkoop.

2) Carpass krijg je ook en lever je ook mee af.

3) Je kan bijvoorbeeld de papieren al laten afhalen door de koper , hij doet het nodige
    voor de inschrijving en nadien komt hij de auto ophalen. Maar daarmee moet de koper natuurlijk mee akkoord gaan. Hij kan bv de auto ook met z'n huidige nummerplaten
    afhalen en dan het nodige doen voor zijn papiermolen.
    Hoe hij alles regelt ivm inschrijving en verzekering is eigenlijk niet uw werk

4) Verkoop moet niet gerigistreerd worden

5) link van uw verkoopsovereenkomst werkt niet meer.
    Hieronder een ander vb http://www.mobilit.fgov.be/data/route/veoccamodn.pdf

Grtz
    Gilles

Comment

Ik heb hier nog een extra vraagje: wat moet je doen als de auto in kwestie afgekeurd is - maar wel nog ingeschreven - en je wilt die als "zo meenemen"- verkopen ?

Comment

Thx, GIlles!

Had url fout gekopieerd.

Ja, ff vergist bij gelijkvormigheidsattest

Comment

Working...
        X