Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Suzuki Samurai

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aankoop Suzuki Samurai

Een vriend van me is zot van zo'n Suzuki Samurai en wil er eentje kopen. Enerzijds wil hij er wat in de velden mee crossen, anderzijds zal ie ook dienen om in Gent mee rond te rijden. Een 2e set wielen zal dus nodig zijn.

Waarop moet hij letten? Zijn er te mijden of net aan te raden bouwjaren? Hoe zit het met onderhoud en (on)voorzienbare kosten? Welke motorisatie?
    Hij betaalt liever iets meer voor een gezond exemplaar, dan een twijfelgeval voor een prikje op de kop te kunnen tikken.

Het gaat hem weldegelijk om de 'typische' Samurai, want ik dacht dat er ook een nieuwere versie bestond?

vb: http://www.kapaza.be/Autos/Suzuki/21...p_1_3i_JX.html

Thanks!!

Prachtig, dit was mijn eerste auto in 1993, een anthraciet metaalkleurige metaltop 1300 in lichte vracht. Ik heb er nog mee deelgenomen aan de Texaco Crusade en ik heb er mee op Camp Lagland in Aarlen gereden. Bijna onklopbaar in het terrein, schakelden heel aangenaam. Ik had er BF Goodrich Mud Terrain banden opzitten.

Ze zijn bijzonder betrouwbaar, zowel de 1300 als de 1000 motortjes, schakelen goed. Ik denk dat vooral roest het probleem vormt, op de bumpers en bij de scharnieren (voorruit, achterdeur). Ook de remmen durfden wel eens gevoelig zijn. De beste modellen zullen wel de laatste geweest zijn, denk ik zo. Misschien in een speciale uitvoering?

Comment

de lucky-luke uitvoering.
      wimoptiek.be op

Comment

In het algemeen gaan die bakjes niet kapot, ooit van Namen naar Antwerpen gereden in één waarvan de achterlichten niet werkten, net als het dashboard...

Wel oppassen want de Samurai's werden gebouwd in Japan en Spanje; de Japanse gaan nooit stuk, en de Spaanse ... die vielen zelfs bij de dealer in panne.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BeFour Bekijk Berichten
          In het algemeen gaan die bakjes niet kapot, ooit van Namen naar Antwerpen gereden in één waarvan de achterlichten niet werkten, net als het dashboard...

Wel oppassen want de Samurai's werden gebouwd in Japan en Spanje; de Japanse gaan nooit stuk, en de Spaanse ... die vielen zelfs bij de dealer in panne.
          Zo erg was het nu ook niet he maar idd een Japanse is veel beter
          Chassisnr begint met JSA voor japan en VSE voor Spanje (Santana)
          1300 benzine waren de beste
          Een samaria die niet voor terrein is gebruikt is meestal wel stukje beter
          Mss eens met de wagen naar een suzuki verdeler gaan en samen onder de wagen te kijken he

Comment

Working...
          X