Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop 190d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aankoop 190d

Hoi ,

Ik heb dus besloten een mercedes 190d te kopen . Ik heb er één op het oog voor 3400 euro ( mss nog bespreekbaar) . Er staan 180d km op de teller en er is een onderhoudsboekje bij en 1 jaar waarborg . Het gaat wel om een ingevoerde wagen uit duitsland , maar de verkoper ( garage marc vandenbergh uit dessel ) beweert dat dit echte kilometers zijn . Graag jullie mening en waar zou ik nog op moeten letten bij de aankoop ? In mijn ogen kan er aan die motor weinig mankeren , lijnpomp , dubbele distributieketting , en als ik sommige kilometerstanden zie bij andere 190d's merk ik dat 5000000 en meer geen uitzondering is .

Groetjes pieter

zoals je zelf zegt, 't zijn degelijke karretjes, mechanisch kan er niet veel mis aan gaan, ik heb niet direct weet van echte 'pijnpunten' van de 190D.

Waar wél op letten: roest. Dat geldt voor alle w201's. Kijken naar de krikpunten, achter de grilletjes in de C-stijl, de wielkastranden etc.

Ik persoonlijk vind 3400€ relatief veel geld voor een 190D, maar dat zal wel aan mij liggen, 't zijn nu eenmaal de prijzen die ze er voor durven te vragen, en die de gekken er ook voor geven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knapen Bekijk Berichten
      Hoi ,

Ik heb dus besloten een mercedes 190d te kopen . Ik heb er één op het oog voor 3400 euro ( mss nog bespreekbaar) . Er staan 180d km op de teller en er is een onderhoudsboekje bij en 1 jaar waarborg . Het gaat wel om een ingevoerde wagen uit duitsland , maar de verkoper ( garage marc vandenbergh uit dessel ) beweert dat dit echte kilometers zijn . Graag jullie mening en waar zou ik nog op moeten letten bij de aankoop ? In mijn ogen kan er aan die motor weinig mankeren , lijnpomp , dubbele distributieketting , en als ik sommige kilometerstanden zie bij andere 190d's merk ik dat 5000000 en meer geen uitzondering is .

Groetjes pieter
      2.0 of 2.5 ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
        Ik persoonlijk vind 3400€ relatief veel geld voor een 190D, maar dat zal wel aan mij liggen, 't zijn nu eenmaal de prijzen die ze er voor durven te vragen, en die de gekken er ook voor geven
        € 3400 voor 180 000 km is een goede prijs als hij er goed uitziet.

Onderhoudsboek + jaar garantie doet ook wat.

@Knapen: heb je er een foto van?

Comment

Die Vandenbergh heeft alleszins regelmatig 190d's staan met schappelijke km-standen en ik denk dat die wel betrouwbaar is.
          Die letzten Worte ...
          ... eines Diesel-Fahrers:
          "Lieber tot, als Schwung verlieren"
          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
          W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
          W201 BENZIN

Comment

Hoi

Het zou dus om volgende wagen gaan:
            De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Hij sprak aan de telefoon over 3400 euro , maar wss is dat nog wel bespreekbaar . Verder had ik nog een andere wagen op het oog nl volgende :

Die heeft wel hier en daar een beetje roestplekjes aan de koffer , de prijs zou wel beduidend lager liggen ik +/- 2000 euro , maar over het algemeen ook nog een nette wagen . Nu is het overwegen , welke wagen ik neem jammer dat ze allebei aan de andere kant van het land staan . Zijn die versnellingsbakken eigenlijk een beetje degelijk ? Kan je met zo een 190d naar het zuiden van frankrijk rijden , want als ik hem koop zou ik er ook wel met op reis gaan ...

Groetjes

Pieter

Comment

Zullen eerder 500.000km's zijn ipv 5 miljoen
              2012 Opel Astra ST Ecoflex
              2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knapen Bekijk Berichten
                Hoi

Het zou dus om volgende wagen gaan:
                De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Hij sprak aan de telefoon over 3400 euro , maar wss is dat nog wel bespreekbaar . Verder had ik nog een andere wagen op het oog nl volgende :

Die heeft wel hier en daar een beetje roestplekjes aan de koffer , de prijs zou wel beduidend lager liggen ik +/- 2000 euro , maar over het algemeen ook nog een nette wagen . Nu is het overwegen , welke wagen ik neem jammer dat ze allebei aan de andere kant van het land staan . Zijn die versnellingsbakken eigenlijk een beetje degelijk ? Kan je met zo een 190d naar het zuiden van frankrijk rijden , want als ik hem koop zou ik er ook wel met op reis gaan ...

Groetjes

Pieter
                Houd er rekening mee dat dit geen snelle wagens zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                  Zullen eerder 500.000km's zijn ipv 5 miljoen
                  Oeps nulletje te veel , kga morgen gaan zien , eerst naar de goedkoopste (die blauwe) en dan desnoods naar die marc van den bergh ...

Comment

Ik heb daarnet ook nog eens zitten kijken voor je en er is inderdaad niet veel te vinden.
                    Oninteressant aanbod én zeer hoge prijzen.
                    Ik vermoed dat dit door grote vraag op de exportmarkt is en dat de prijs nadien misschien weer zal zakken want een 190D is toch echt geen €3500 waard...
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

als je een probleemloze kunt scoren is dat best 3500 waard, vind ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        als je een probleemloze kunt scoren is dat best 3500 waard, vind ik
                        Maar dat weet je pas als je die € 3500 er al voor neergelegd hebt. Ik denk dat ze vooral dat jaar garantie fel doorgerekend hebben in de prijs.

Comment

Ik weet nog een W124 200D staan van eerste eigenaar mét airco. Mag voor niet te zot geld buiten.

Comment

in feite, een 190 is een pak knapper van design dan een lompe w124 sedan
                            maar een 124 is meer auto, zoals een 126 op zijn beurt dan weer meer is

voor een 190 d vragen ze in mijn ogen te veel geld, laat een 124 niet zo maar staan

rrd heb je wat van link, ben ook kurjeus ?

Comment

in feite, een 190 is een pak knapper van design dan een lompe w124 sedan
                              maar een 124 is meer auto, zoals een 126 op zijn beurt dan weer meer is

voor een 190 d vragen ze in mijn ogen te veel geld, laat een 124 niet zo maar staan

rrd heb je wat van link, ben ook kurjeus ?
                              W124 200d is ook nog trager dan een 190d. Gewicht en groter. C200 diesel ook trager.

W124 zou toch 250d moeten zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                Houd er rekening mee dat dit geen snelle wagens zijn
                                190d 2.5 dan? Wel wat meer taks.

Maar dan neem je beter een 2.5 turbo diesel, als je er een kan vinden in goede staat.

Comment

2.5 is ineens veel cneten kwa tax

km staande start 190d 38.8, 124 200d 41.1

beide traag

Comment

2.5 is ineens veel cneten kwa tax

km staande start 190d 38.8, 124 200d 41.1

beide traag
                                    Dat zal niemand ontkennen

In een 200d voelt het nog trager.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toffe Bekijk Berichten
                                      190d 2.5 dan? Wel wat meer taks.

Maar dan neem je beter een 2.5 turbo diesel, als je er een kan vinden in goede staat.
                                      Altijd beter natuurlijk. Als je veel km afmaalt en dan zeker autostrade dan raad ik persoonlijk geen 190d aan aangezien deze in mijn ogen niet meer vlot meekan in het dagelijkse verkeer zijnde naar hernemingen of bv met een deftige snelheid de autostrade kunnen oprijden.

Comment

komkom mijn smart presteert niet beter

Comment

Working...
                                        X