Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Brera 2,4JTDM betrouwbaar?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Betrouwbare motor, zijn niet echt problemen mee.

Verbruik is idd niet van de poes, mede door het redelijke gewicht van de Brera (en 159), zal wel rond de 8 liter liggen.

Al bij al kan je hem zeker niet traag noemen.

En welke opties een must, tja, als ik er een zou nemen dan zijn de musts 19" Ti velgen en leder

Comment

Ik weet niet hoe groot ge zijt, maar het open dak beperkt de hoofdruimte aanzienlijk. En op een Brera hoort leder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlaCkBirD Bekijk Berichten
        Is de diesel aan te raden of beter een benzine 2.2?
        Met de diesel heb ik geen ervaring, de benzine heeft als groot voordeel een distributieketting (dus lagere onderhoudskosten), anderzijds is het verbruik nogal hoog en is de wagen vanwege zijn gewicht niet enorm vinnig.

Blijf alleszins van de selespeed af, ik heb met een bijna nieuw testexemplaar gereden, waarbij de bak plots niet meer in versnelling wou. Zo'n kar met de hand van een kruispunt duwen is zwaar
        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

die 2.2 is loom
          die selespeed is ook niet dat
          de 2.4 jtd is leuke motor, maar bij sportief rijden moet je constant zitten roeren in die bak.
          betrouwbaar is hij wel.
          de Q4 is volgens mij wel aan te raden, rijdt toch een stuk leuker
          en om het helemaal af te maken moet je gewoon een 3.2 kopen

Comment

Ik heb altijd gehoord dat de diesels van Alfa en dus ook deze 2.4 ansich zeer sterke motoren zijn
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Blijven zoeken naar de 210pk variant, want de 2.4 met 200pk heeft wel wat problemen met de turbo/injectoren/egr-klep/dpf filter... heel de reutemeteut rond de motor heeft last van een te rijkelijke afstelling/verbranding. De eerste 50.000km verlopen doorgaans probleemloos, en dan begint de miserie stelselmatig. Volg de ervaringen op Alfaforum.nl en je weet dat die motor kinderziektes heeft/had, helaas. Niet zonder reden heeft Alfa de 2.4 een update gegeven.

Op zich zijn er geen mechanische rampen, maar 't probleem begint wel wanneer een dealer niet onmiddellijk de oorzaak bij de kern kan aanpakken. Dan is het mijns inziens dweilen met de kraan open. Te veel aan roetuitstoot is nefast voor de EGR en DPF. Of je dan één van beide al eens vervangt, mettertijd gaan diezelfde problemen toch weer opduiken.

Om een lang verhaal kort te maken, zoek naar de 210pk variant, die is op alle vlakken beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                en om het helemaal af te maken moet je gewoon een 3.2 kopen
                jammer dat hij zelfs met de 3.2 nog altijd niet vooruit gaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                  Idd... kan je beter een 2.4 diesel kopen (de 210 variant) en die laten chiptunen bij Squadra-Tuning.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                    Met de diesel heb ik geen ervaring, de benzine heeft als groot voordeel een distributieketting (dus lagere onderhoudskosten)
                    ik neem mijn woorden terug, ga maar voor de diesel
                    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                      niet iedereen rijdt met een kanon dat onder de 6.5 sec naar honderd schiet en dus een scheet sneller is dan een brera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                        ik neem mijn woorden terug, ga maar voor de diesel
                        http://www.alfaforum.nl/forum/showth...439#post250439
                        is dat geen Holden bucht? die 2.2.
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                          is dat geen Holden bucht? die 2.2.
                          gewoon opel, die 3.2 is van holden
                          voor zover die allemaal niet in elkaar gevlochten zijn

Comment

2.2 komt uit de vorige Vectra (daar DIG genaamd)
                            Alfa heeft die "herzien" en van 155 naar 185pk gebracht

Met Holden (GM) is er niets mis.
                            2.8 V6 uit de OPC en Saab Aero is ook een Holden.
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

Comment

heb nu 105 000km met de brera 2.4 jtd 210pk

gemiddeld verbruik 8l

hij blijft altijd +- hetzelfde verbruiken...of je nu snel of traag rijdt gek genoeg...

één ding is er onder garantie vervangen nieuwe elektromotor in bestuurderzetel...was doorgebrand...

voor de rest een echte snelwegcruiser.

pm voor meer info
                              Last edited by ; 03/10/2009, 10:29.

Comment

8 Liter lijkt me niet zo gek veel voor een 2.4. Als is het onmogelijk dat hij altijd 8 liter zou verbruiken, misschien geeft de boordcomputer het verbruik niet altijd juist aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                  8 Liter lijkt me niet zo gek veel voor een 2.4. Als is het onmogelijk dat hij altijd 8 liter zou verbruiken, misschien geeft de boordcomputer het verbruik niet altijd juist aan.

ja ik bedoel dat je hem moeilijk onder de 8l krijgt maar zelfs al je zeer snel rijdt (duitsland constante snelheid) het verbruik niet echt toeneemt...raar maar waar...

ik bedoel natuurlijk rond de 8l+- met een verschil van 0.5l ofzo

we doen regelmatig bxl polen vandaar

aan 180km/h verbruikt hij niet meer dan aan 140 maw

en ja betrouwbaarheid...mijn eigen GT heeft 230 000km op de teller en mijn schoonbroer 300 000km met zijn 2.4 jtd 166
                                  Last edited by ; 03/10/2009, 10:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                                    ja ik bedoel dat je hem moeilijk onder de 8l krijgt maar zelfs al je zeer snel rijdt (duitsland constante snelheid) het verbruik niet echt toeneemt...raar maar waar...

ik bedoel natuurlijk rond de 8l+- met een verschil van 0.5l ofzo

we doen regelmatig bxl polen vandaar

aan 180km/h verbruikt hij niet meer dan aan 140 maw

en ja betrouwbaarheid...mijn eigen GT heeft 230 000km op de teller en mijn schoonbroer 300 000km met zijn 2.4 jtd 166
                                    ligt toch vooral aan de bc hoor,ik krijg mijne(spider 2.4) nooit onder de 8.7l,en raar maar waar aan snelheden van 180 a 200(toch een tiental km aan 1 stuk) zal hij niet hoger gaan dan 8.9l(is mijn max,doe wel zelden of nooit stad)
                                    nu 't is echt ne zalige snelwegcruiser(doe er 150km autostrade /dag mee) maar fungehalte is niet echt hoog vind ik(maar daar heb ik ne snelle naft voor)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gahan Bekijk Berichten
                                      ligt toch vooral aan de bc hoor,ik krijg mijne(spider 2.4) nooit onder de 8.7l,en raar maar waar aan snelheden van 180 a 200(toch een tiental km aan 1 stuk) zal hij niet hoger gaan dan 8.9l(is mijn max,doe wel zelden of nooit stad)
                                      nu 't is echt ne zalige snelwegcruiser(doe er 150km autostrade /dag mee) maar fungehalte is niet echt hoog vind ik(maar daar heb ik ne snelle naft voor)

ja bij ons staat er ook een ghibli in de garage...

De brera is bij ons in de zaak een werkpaard en rijdt zo'n 60 000 per jaar+-.

snelwegcruiser idd...

mss opteer ik ooit voor squadra chip en hardere ophanging

Comment

Working...
                                      X