Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C180 Kompressor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes C180 Kompressor

Beste,

Heb momenteel een tweedehands C180 Kompressor op het oog (BJ2006, oude model dus).

Reden waarom we voor een benzine willen gaan is omdat er weinig KM's zullen afgelegd worden (max 10000 per jaar).

Je ziet in verhouding weinig Mercedes benzinewagens rijden, en heb ook niet echt een idee of ze even goed/betrouwbaar als hun dieselbroertjes.

Kan er iemand mij in onze situatie aan/afraden waarom we voor deze zouden kiezen ipv bv een C200 CDI?

ik ken de auto niet zo goed,maar ik verwacht niet dat ie betrouwbaarheidsproblemen zou stellen. Is in Duitsland vrij courant.
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Kompressor is niet van de zuinigste, zeker niet bij korte ritten.
      Ook een irritant motorgeluid (imho)
      Voor de rest, 't blijft een Merc he

Comment

Gem. verbruik op spritmonitor is 9,3L/100km. Lijkt me toch normaal voor een wagen van die grootte.
        Ik heb niet veel slechts gehoord over die motorisatie dus lijkt me wel een veilige koop.

Comment

Bij weinig km en korte ritten is benzine tegenwoordig zeker een plus ivm betrouwbaarheid.
          En de benzines zijn zeker zo goed, zelfs beter.

Comment

OK, bedankt voor de feedback. Het verbruik had ik al rekening mee gehouden. Het is natuurlijk geen kleine wagen.

@Dimas: wat bedoel je met irritant geluid? Naar wat ik hoorde is hij vrij stil? Ga normaal nog wel een testrit doen, dus dan kan ik het zelf ook beoordelen.

Comment

Mijn ouders hebben een C 180 (zonder kompressor) van '98 en daar hebben ze nu al mee rdan 300.000km mee gereden. Probleemloos!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pandora77 Bekijk Berichten
                @Dimas: wat bedoel je met irritant geluid? Naar wat ik hoorde is hij vrij stil? Ga normaal nog wel een testrit doen, dus dan kan ik het zelf ook beoordelen.
                Goh, das uiteraard persoonlijk. Mijn tante bijv. (die er zo eentje had) stoorde er zich niet aan. Ik vind het met name onder belasting zo'n brommerig geluid dat eigenlijk niet past bij een Mercedes.
                Overigens vind ik 9,2 liter gemiddeld toch aan de hoge kant voor 136pk (of is het 143?).
                Kompressor zorgt voor constante druk maar verbruikt wel brandstof.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                  Goh, das uiteraard persoonlijk. Mijn tante bijv. (die er zo eentje had) stoorde er zich niet aan. Ik vind het met name onder belasting zo'n brommerig geluid dat eigenlijk niet past bij een Mercedes.
                  Overigens vind ik 9,2 liter gemiddeld toch aan de hoge kant voor 136pk (of is het 143?).
                  Kompressor zorgt voor constante druk maar verbruikt wel brandstof.
                  Het is de 143PK versie. Ik hoor graag de motor wanneer ik rijd, dus ik veronderstel dat dit niet zo'n probleem zal zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                    Mijn ouders hebben een C 180 (zonder kompressor) van '98 en daar hebben ze nu al mee rdan 300.000km mee gereden. Probleemloos!
                    Nice, goed om te horen. Maar ik veronderstel dat een C180 uit 2006 niet meer dezelfde motor heeft?

Comment

Working...
                    X