Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twijfel 1.4 of 1.6 motor Opel Astra H GTC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Twijfel 1.4 of 1.6 motor Opel Astra H GTC

Hoi

Omdat onze Vectra B 1.6 16v aan het aftakelen is, zijn we van plan om als tweede wagen een nieuwe Astra te kopen, wss een GTC, zeker al in Cosmo-uitvoering.

Maar... welke motor zouden we nemen best dan als we van een Vec 1.6 16v komen? Moet een benzine zijn, onze andere Vectra (C) is al een diesel. Twijfelen tussen de 1.4 90 pk en de 115pk sterke 1.6 motoren
    Ben een beetje bang dat de 1.4 te slap is voor deze wagen; of zou ik het verschil niet erg merken met de oude Vec ?(die nu toch al niet meer zo soepel rijdt als toen 'm nieuw was, heeft nu ruim 168.000 km's)
    Als het ongeveer hetzelfde is is dat de ideale motor. De wagen zal vooral gebruikt worden om naar het werk te rijden, voor korte ritten (om onze dieselwagen te sparen) en voor boodschappen te doen, niet dus om in de bergen te crossen.
    Heb geen nood aan een scheurmachiem, maar wel aan een wagen die vlot meekan met het verkeer. Ik rij niet sportief of zo maar als het nodig is wil ik wel vooruitgeraken.

Wat raden de Astra-rijders ons hier aan?

Alvast bedankt

Persoonlijk zou ik 1000 euro opleggen en gaan voor de 1.6 115pk. Kun je niet eens met beiden testrijden?
    2012 Opel Astra ST Ecoflex
    2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
      Persoonlijk zou ik 1000 euro opleggen en gaan voor de 1.6 115pk. Kun je niet eens met beiden testrijden?

Dat zou ik ook doen, collega van me hier een astra 5 d 1.4 benzine ( vorig model) en is er niet over te spreken, gaat echt voor geen meter
      2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
      2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
      2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
      2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
      2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Bij mij op het werk rijdt er iemand met een Astra 1.6 /115PK en die is daar heel tevreden over.
        Denk dat een 1.4 inderdaad niet veel punch zal hebben. Maar als het toch maar is om naar werk te rijden en om boodschappen in de buurt is deze mss wel voldoende. De 1.6 kost mss niet veel meer maar houdt ook rekening met een beetje hogere BIV en rijtax per jaar.
        Mss toch best eens met beide motoren een ritje gaan doen en kijken wat je nodig hebt of wil hebben.
        2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
        2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
        2014 Opel Astra OPC
        2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

De beslissing is (allang) gevallen:
          tis (maar) 90pk geworden! 1.4 dus
          Normaal moet 'm binnen 2 weken geleverd zijn...
          Is een 5-drs toch geworden (praktischer en ik vind de GTC wel knapper maar iedereen heeft die al), Cosmo uitvoering in technical grey

Extra opties:
          -Xenon
          -Elektrisch panoramisch schuif/kanteldak
          -Elektrisch inklapbare spiegels
          -Zonneschermen op maat voor achterruit en achterste zijruiten (getinte ruiten waren ni verkrijgbaar dusja)
          -Volwaardig reservewiel

Nog in te bouwen: nen degelijke armsteun (suggesties?)
          en aan te bouwen: OPCline skirts en mss nog bumperlippen en nog paar zaken OPCline of Irmscher ofzo...

De Vectra B z'n laatste weken zijn dus geteld, maar we hebben onze C nog

Comment

Te laat gezien. Ik heb een Opel Tigra Twintop gereden met 1.4 motor. Je hebt natuurlijk geen koppel zoals een turbodiesel, maar goed in de toeren was dat toch een fijn karretje, waarmee ik vlot genoeg vooruit kwam in het verkeer.

Comment

Ik heb een gtc met 115pk 1.6 motor.
              Ik vind hem vrij goed, rijd rustig als je zuinig wilt rijden; en trekt goed door als je sportief rijd.

Ik ben er content van.
              Die 1.4 is écht te zwak voor een gtc!

Comment

Working...
              X