Mededeling

Collapse
No announcement yet.

invoeren auto uit zweden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• invoeren auto uit zweden

Hallo,

Ik zit met volgende concrete vraag.

Normaalgezien koop ik een wagen in zweden. Contacten met de garage zijn gelegd, papieren van Vagverket liggen op mijn bureau voor het aanvragen van een tijdelijke registratie voor export (rode nummerplaat).

Mijn vraag:

Kan je op de papieren van Vagverket, die moeten worden ingevuld door de koper, de naam van een BVBA gebruiken, concreet een doktersbvba, dus Dr. X X BVBA.

De naam van de koper staat er dan wel op, maar in het vakje van 'personal data' staat wel de naam van een 'bedrijf'

Anders zou de verkoopsfactuur op de BVBA kunnen staan, en de registratie op de persoon, maar dan is er een verschil tussen de koper in werkelijkheid en de koper op de registratie.

Kan je dus op naam van een 'bedrijf' een tijdelijke exportnummerplaat aanvragen?

Ik probeer te bellen naar vagverket in zweden, maar geraak daar in een zweeds keuzemenu, en geraak niet verder

Groeten,
    Dieter

Ik denk dat het eenvoudigste is om die tijdelijke registratie op eigen naam aan te vragen.
    Het is toch maar voor max. een maand dacht ik.

Duitse transitplaten neem ik ook steeds op eigen naam, zelfs wanneer op naam van bvba x
    wordt gekocht.

Anders riskeer je nog gedoe met statuten e.d.m.

Kan de verkoper je niet bijstaan in deze?

Comment

Statuten kan ik meenemen, zijn wel in het Nederlands.
      Ik wil geen spijkers zoeken op laag water, maar probeer gewoon geen problemen te hebben.

De naam van het 'bedrijf' is gewoon de naam van mijn vrouw, voorafgegaan door Dr. en gevolgd door BVBA, In Zweden zullen ze dat waarschijnlijk niet eens kennen, en er misschien ook geen punt van maken, maar ik wil toch zeker zijn...

Het makkelijkst zou zijn op de papieren van vägverket de naam van mijn vrouw tout court in te vullen, alleen is dat wettelijk niet de koper, en moet de aanvraag voor exportpapieren door de 'koper' worden ingevuld.

De verkoper heeft nog nooit met exportnummerplaten gewerkt, ik wil hem dan ook niet nodeloos zenuwachtig maken... ben namelijk echt verlekkerd op wat hij te koop heeft staan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vierel Bekijk Berichten
        .. ben namelijk echt verlekkerd op wat hij te koop heeft staan...
        .
        Zijnde???

Is Zweden een vaan die goedkope landen om een wagen te kopen zoals Polen?

Comment

saab 9-5 vector 2.0t biopower

Ik heb contact met een verkoper om een espresso black saab 9-5 vector 2.0t biopower te kopen, met aero bumpers en velgen, bouwjaar 2005, dus een pre facelift, in mijn ogen mooier, met slechts 78000km voor ongeveer 10500 euro.

Ik heb hem hiervoor gebeld en hij was bereid hem aan mij te verkopen, vandaag echter zei hij dat hij vergeten was dat iemand vorige week een optie had genomen op de wagen, en deze vandaag kwam bekijken... Hij zou me dan laten weten of de wagen verkocht was of niet. Hij was al wat op zijn ongemak als ik over exportplaten begon (echter geen groot werk...)

als je een volvo of saab zoekt, en dan nog iets anders dan een diesel, is www.blocket.se echt de moeite om te kijken, zeker met de zweedse kroon die in waarde is gedaald.

als je mijn natte droom wil zien (150pk en 180pk op ethanol van den auchan op 25minuten van mijn deur):

http://www.blocket.se/orebro/Saab_9_5_Vector_2_0t_Biopower_Sportcombi_19934952. htm?ca=8&w=3

Indien deze verkocht is, zoek ik een andere, eventueel zelfs een facelift, maar dan moet hij ook goed uitgerust zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vierel Bekijk Berichten
            Kan je dus op naam van een 'bedrijf' een tijdelijke exportnummerplaat aanvragen?
            Interesseert me ook wel eigenlijk.
            Laat je het hier weten als je een antwoord hebt?

Comment

Working...
            X