Mededeling

Collapse
No announcement yet.

OMNIUM van aankoop wagen na 4 jaar.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• OMNIUM van aankoop wagen na 4 jaar.

Als je een tweedehands auto koopt kan je hem dan nog omnium verzekeren als de auto meer dan 4 jaar is?

Volgens mijn verzekering kan dit voertuig enkel omnium verzekerd worden als je hem laat "schatten"bij een erkend expertisiebureau.

Klopt dit of zijn er nog andere mogelijkheden.

Dat gaat zeker en vast.

Comment

Ik heb mijn BMW "ouder dan 4 jaar" in occassie gekocht en ik heb daar zonder problemen een kleine omnium op kunnen nemen. Een grote was niet mogelijk zei men mij.
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

ja dat kan zeker ...
        mijn 535d is 4 jaar oud en ik heb er ook een omnium op genomen ...
        gewone verzekering was 550€ en voor mijn omnium ( eigen schade niet inbegrepen ) betaal ik 1200€ , 650€ meer dan de verplichte verzekering maar nu laat ik mijn auto met veel "plezier" overal achter ...
        word hij gestolen krijg ik zelfs meer dan dat hij mij gekost heeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
          Ik heb mijn BMW "ouder dan 4 jaar" in occassie gekocht en ik heb daar zonder problemen een kleine omnium op kunnen nemen. Een grote was niet mogelijk zei men mij.

een grote omnium( full-omnium) kan zeker maar dan zal je er veel geld moeten voor betalen als de auto al enkele jaartjes oud is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
            een grote omnium( full-omnium) kan zeker maar dan zal je er veel geld moeten voor betalen als de auto al enkele jaartjes oud is
            Het ging gewoonweg niet bij de maarschappij waar ik bij was. Ze weigerden auto's ouder dan 4 jaar een full omnium te geven. Enkel maar een BA kon ik krijgen.

Ik ben uiteindelijk van maatschappij veranderd en daar was een kleine omnium wel mogelijk. Na wat vergelijken met andere maatschappijen is de prijs zelfs /2 gegaan.
            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Das dus het probleem he. Stel je koopt een X5 van 5 jaar oud koopt van 2O.OOOEURO dan kan je deze niet meer full-omnium verzekeren maar wel een kleine omnium.

Wat ben je met die kleine omnium, NIX.

Als je dan een ongeval doet ben heel veel geld kwijt he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MERCEDES_BENZ Bekijk Berichten
                Das dus het probleem he. Stel je koopt een X5 van 5 jaar oud koopt van 2O.OOOEURO dan kan je deze niet meer full-omnium verzekeren maar wel een kleine omnium.

je kan wel , maar als uw auto"maar" 20.000 € heeft gekost is het mischien te kostelijk om daar een volledige omnium op te nemen he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                  je kan wel , maar als uw auto"maar" 20.000 € heeft gekost is het mischien te kostelijk om daar een volledige omnium op te nemen he
                  Zeker omdat een omnium wordt berekend op de nieuwprijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Zeker omdat een omnium wordt berekend op de nieuwprijs.
                    klopt

Comment

Hoe word de omnium juist berekend ?
                      Heeft dit ook iets met de leeftijd te maken of is dit enkel bij de verzekering zelf?

Ik ga een nieuwe auto kopen en de catalogusprijs hier van is 37.124Euro
                      Enkel voor de volledige omnium zou ik 1594.59Euro moeten betalen

Als ik enkel de wagen pak zonder de opties dan is het 30.900Euro
                      En moet ik 1344.59Euro moeten betalen en zitten de opties niet in de omnium

Ook heb ik een prijs laten maken voor een kleine hier is de prijs voor 37.124Euro
                      391.44 Voor een kleine omnium

Dit is samen gesteld door argenta.

Mijn schoonmoeder heeft een nieuwe mercedes clc vorig jaar gekocht de prijs hier van was ook rond de 37.000

Zei moet maar ongeveer 700 Euro betalen voor een volledige omnium op de mercedes
                      Ze is verzekerd bij nateus

Wat ik niet begrijp is dat de wagens even duur bijna zijn maar dan nog kan er geen verschil zijn van 750Euro hè

Ik ben 25jaar en mijn schoonmoeder is 53jaar de leeftijd heeft normaal toch niks met omnium te maken... Ofwel ?
                      Last edited by ; 09/01/2011, 20:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MERCEDES_BENZ Bekijk Berichten

een kleine omnium (de mijne toch) dekt alles behalve eigen schade.
                        Glasbreuk, diefstal, vandalisme.

Als ik zelf een bluts rijd, is dat voor eigen rekening.

Vind ik toch al veel waard voor relatief weinig geld.

Mijn verzekeringsmakelaar verzekerde m'n 5j oude wagen zonder probleem met een omnium. Alleen moest ik de toegeving doen dat m'n wagen verzekerd werd voor de normale waarde, ttz; hij heeft nieuw héél wat meer gekost dan een standaard model, maar hij is verzekerd voor een standaard model.

En er zijn inderdaad maatschappijen die pertinent weigeren om een omnium te geven voor wagens na 4j. Die kunnen voor mij vierkant den boom in
                        Glasbreuk heb ik echt nodig (veel autosnelweg, dus sterk verhoogd risico).

2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                          Hoe word de omnium juist berekend ?
                          Heeft dit ook iets met de leeftijd te maken of is dit enkel bij de verzekering zelf?

Ik ga een nieuwe auto kopen en de catalogusprijs hier van is 37.124Euro
                          Enkel voor de volledige omnium zou ik 1594.59Euro moeten betalen

Als ik enkel de wagen pak zonder de opties dan is het 30.900Euro
                          En moet ik 1344.59Euro moeten betalen en zitten de opties niet in de omnium

Ook heb ik een prijs laten maken voor een kleine hier is de prijs voor 37.124Euro
                          391.44 Voor een kleine omnium

Dit is samen gesteld door argenta.

Mijn schoonmoeder heeft een nieuwe mercedes clc vorig jaar gekocht de prijs hier van was ook rond de 37.000

Zei moet maar ongeveer 700 Euro betalen voor een volledige omnium op de mercedes
                          Ze is verzekerd bij nateus

Wat ik niet begrijp is dat de wagens even duur bijna zijn maar dan nog kan er geen verschil zijn van 750Euro hè

Ik ben 25jaar en mijn schoonmoeder is 53jaar de leeftijd heeft normaal toch niks met omnium te maken... Ofwel ?
                          Ja natuurlijk wel !

Leeftijd is een van de meest bepalende factoren in de prijsberekening.

Jij valt in de risicogroep.

Comment

Working...
                          X