Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto invoer - btw

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• auto invoer - btw

vorige maand heb ik een nissan 350Z cabrio in engeland gekocht..
    12500 pound - 2003 - 7000 miles.
    ik heb gekocht via een autohandelaar met faktuur .
    ik wil de auto invoeren via mijn vennootschap.
    ik ben reeds 3 maal bij de douane geweest om een attest 705 te halen , doch deze willen dat pas geven indien ik 21% btw betaal op de aankoopsom.
    ik weiger omdat ik reeds in engeland btw betaalde .
    wie kan mij helpen ?

Hebt gij geen factuur van die engelsman om te bewijzen dat ge al btw hebt betaald?

Comment

ik heb een faktuur van de engelese autoverkoper en ik heb nog een aparte mail waarin hij bevestigd dat de btw ( VAT) en all taxes door hem betaald werden.

Comment

Die Engelsman had u de auto moeten verkopen zonder btw natuurlijk omdat ge een btw-nr kunt voorleggen. Het enige wat ge nu kunt doen is daadwerkelijk de btw hier betalen en vervolgens met het bewijs van de douane de btw terugvorderen in Engeland bij uw handelaar of de Engelse belastingsdienst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Die Engelsman had u de auto moeten verkopen zonder btw natuurlijk omdat ge een btw-nr kunt voorleggen. Het enige wat ge nu kunt doen is daadwerkelijk de btw hier betalen en vervolgens met het bewijs van de douane de btw terugvorderen in Engeland bij uw handelaar of de Engelse belastingsdienst.

Voor een tweedehandswagen mag je btw betalen waar je wil.
          Het is alleen net iets handiger van dat in belgie te doen als zelfstandige, want dan kan je 50% van de te betalen btw recupereren.

Comment

ik kan de btw niet rekuperen omdat ik wel een vennootschap heb , maar geen btw nummer ( ben vezekeringsmakelaar ). ik ben ook niet van plan nogmaals btw in belgie te betalen . war kan ik klacht indienen indien lmen bij het plaatselijk douane kantoor geen attest 705 wil geven ,?

Comment

Lijkt me redelijk duidelijk als je niet btw-plichtig bent dat er dan ook niks te recupereren valt, vennootschap of niet.
              Anderzijds, als je in Engeland al VAT hebt betaald moet je dit nu niet meer doen want de facto gaat het hier dus om een particuliere koop.
              Ik zou contact opnemen met (ten minste) de eerstaanwezend inspecteur van de uw gewestelijke btw-administratie
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

Comment

Of ge kunt eens een ander douanekantoor bellen om te vragen of ze daar ni wa slimmer zijn.

Comment

ik ben naar een ander douane kantoor geweest , maar daar kunnen ze mij niet helpen omdat het kantoor waar ik eerst geweest ben mijn chassisnummer geblokkeerd heeft .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brel Bekijk Berichten
                    ik ben naar een ander douane kantoor geweest , maar daar kunnen ze mij niet helpen omdat het kantoor waar ik eerst geweest ben mijn chassisnummer geblokkeerd heeft .
                    Welkom in België ....

Comment

Ben even aan het rondzoeken geweest, en ik vind enkel teksten en documenten omtrent het invoeren van een voertuig als particulier, niet als bedrijf...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Voor een tweedehandswagen mag je btw betalen waar je wil.
                        Het is alleen net iets handiger van dat in belgie te doen als zelfstandige, want dan kan je 50% van de te betalen btw recupereren.
                        Daar ging ik dan ook van uit.

Comment

Lijkt me hier toch een redelijk straightforward situatie waar geen discussie mogelijk kan zijn.
                          Als particulier betaal je de BTW in het land van herkomst.
                          Indien er op de factuur staat "all taxes and VAT included" is alles in orde.
                          Gewoon een niveau hoger gaan (gewestelijke directie) en klacht indienen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                            Lijkt me hier toch een redelijk straightforward situatie waar geen discussie mogelijk kan zijn.
                            Als particulier betaal je de BTW in het land van herkomst.
                            Indien er op de factuur staat "all taxes and VAT included" is alles in orde.
                            Gewoon een niveau hoger gaan (gewestelijke directie) en klacht indienen.
                            Het enige "issue" is dat hij de auto op zijn zaak heeft gekocht.
                            Ik vind geen extra info daarover. Misschien moet je dan wel in Belgie btw betalen?

Comment

indien je btw-plichtig bent in Belgie, moet je altijd BTW betalen in Belgie als het om een BTW-auto gaat en de auto zonder BTW aankopen in land van herkomst.

Dus de vraag is : ging het hier om een BTW-auto in UK of niet? Indien niet dan is het kantoor hier in Belgie fout en is alles in orde....indien wel, dan zal je BTW moeten betalen hier aan de Belgische staat en via een procedure hem terugvorderen in Engeland

In Frankrijk is een auto na 5j automatisch geen BTW-voertuig meer...check es of een dergelijke regel soms ook ni UK bestaat...
                              Porsche 996 GT3 RS
                              Porsche 964 RS
                              BMW ///M3 e30
                              Mercedes c250 CDI AMG
                              www.flamebox.be

Comment

Maakt in principe niks uit want ik begrijp dat het een niet-btw plichtige vennootschap is.

Buitenlandse verkoper mag enkel exclusief BTW verkopen indien de koper een geldig BTW-nr. kan voorleggen (de verkoper wordt geacht dit te controleren).

Hier was dit niet het geval dus koper heeft aan de bron BTW betaald.

Comment

klopt...maar dan zou er in principe geen 2de maal BTW in Belgie mogen aagerekend worden
                                  Porsche 996 GT3 RS
                                  Porsche 964 RS
                                  BMW ///M3 e30
                                  Mercedes c250 CDI AMG
                                  www.flamebox.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                                    klopt...maar dan zou er in principe geen 2de maal BTW in Belgie mogen aagerekend worden
                                    t is een soep zeg ik u!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                                      Juist, daarom is de BTW-administratie hier in fout volgens mij (gegeven dat de situatie effectief zo is als hierboven beschreven).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        t is een soep zeg ik u!
                                        Man, je houdt het niet voor mogelijk

Comment

Working...
                                        X