Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen Lancia Lybra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ervaringen Lancia Lybra

    Hallo iedereen.

    ik ben op zoek naar enige ervaringen ivm de Lancia lybra, en dan specifiek de 1.9 JTD of 2.4 JTD

    Iemand die hierover iets meer weet (betrouwbaarheid, kwaliteiten, zwakke punten e.d.)
    Last edited by ; 13/05/2009, 22:28.

  • #3


    Uit de reviews hier kun je altijd heel wat info halen, je moet uiteraard een beetje 'filteren'

    Onze Alfa 166 had deze 2.4 jtd motor. Betrouwbaar, redelijk goede prestaties (valt ook makkelijk te chippen) en ook een mooi geluid. Was niet van de zuinigste, hoewel het ook niet de spuigaten uitliep.

    Comment


    • #4
      wel wisselende ervaringen blijkbaar. Ofwel alles kapot ofwel zalige wagen!

      Comment


      • #5
        Onderhuids is't een 156...

        Kan weinig mis mee gaan denk ik. Stevige blokken.

        Comment


        • #6
          ben er niet zot van.
          zwakke punten roest en ophanging.

          Comment


          • #7
            motorisch niet veel mis mee
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

            Comment


            • #8
              Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
              ben er niet zot van.
              zwakke punten roest en ophanging.
              tja, de duurste herstellingsposten dus

              Comment


              • #9
                Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                tja, de duurste herstellingsposten dus
                niet direct qua materiaal, maar qua werkuren komt er al rap een uurtje werk meer bij kijken omdat de hele handel vastgeroest zit.
                motorisch gedeeltje kost meestal meer, maar met de jtd's zit dat wel goed. soms eens een gloeibougie of een egr, maar dat heb je bij alle merken

                Comment


                • #10
                  Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                  niet direct qua materiaal, maar qua werkuren komt er al rap een uurtje werk meer bij kijken omdat de hele handel vastgeroest zit.
                  motorisch gedeeltje kost meestal meer, maar met de jtd's zit dat wel goed. soms eens een gloeibougie of een egr, maar dat heb je bij alle merken
                  misschien dan wel beter naar iets anders uitkijken. Een minimum aan betrouwbaarheid zou wel leuker zijn


                  Iemand betere alternatieven?

                  Comment


                  • #11
                    Ford Mondeo, Opel Omega (gaan voor niet veel geld dit moment) ?

                    Comment


                    • #12
                      Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                      ben er niet zot van.
                      zwakke punten roest en ophanging.
                      klopt bij mij ook
                      na de brandstof natuurlijk voor een 2.0 SW 20V 156PK en "grote" schoenmaat

                      zalige wagen als hij rijdt, maar af en toe toch een flink panne: boite, ophanging voor, HD-olieslang, verliching dashboard, bedieningstoetsen airco, ...

                      Comment


                      • #13
                        Mijne patron is een Italie adept. Ons wagenpark bestaat dus al jaren uit Lancia's, Fiats en Alfa Romeo's. Ik heb zelf nooit een Lybra gehad, maar diegene die er wel één gehad hebben, vinden het nog altijd één van de beste wagens die er ooit geweest zijn. Allee ... op onze parking dan hé. Er zijn er die nu met 159's of 147's rijden en toch nog naar de Lybra verwijzen. Zelfs één collega heeft de zijne laten kopen door familie en hij gaat er zelf nog mee op congé ... wegens meer confort dan een Alfa.

                        Over roest kan ik weinig zeggen, firma wagens gaan zelden langer mee dan 3-4 jaar, maar voor de rest ... zijn ze zeker OK.

                        Comment


                        • #14
                          Oorspronkelijk geplaatst door Doofy Bekijk Berichten
                          Mijne patron is een Italie adept. Ons wagenpark bestaat dus al jaren uit Lancia's, Fiats en Alfa Romeo's. Ik heb zelf nooit een Lybra gehad, maar diegene die er wel één gehad hebben, vinden het nog altijd één van de beste wagens die er ooit geweest zijn. Allee ... op onze parking dan hé. Er zijn er die nu met 159's of 147's rijden en toch nog naar de Lybra verwijzen. Zelfs één collega heeft de zijne laten kopen door familie en hij gaat er zelf nog mee op congé ... wegens meer confort dan een Alfa.

                          Over roest kan ik weinig zeggen, firma wagens gaan zelden langer mee dan 3-4 jaar, maar voor de rest ... zijn ze zeker OK.
                          roest in achterste wielkasten, auto is 8 jaar nu
                          comfort, dat is zeker, fluweel interieur, centrale armsteun, elek verstelbare lendesteun, lederen stuur, ... Bose met bas-kast en 6-cdlader ...

                          Comment


                          • #15
                            mijn schoonzuster heeft een 1.9 jtd
                            aan de motor geen problemen, maar de electronica speelt dikwijls op: allerhande controlelichtjes die zonder defect toch beginnen te branden.
                            Er zou een nieuwe stuurdoos voor geplaatst moeten worden, maar dit zou 600€ kosten voor het onderdeel alleen
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • #16
                              Vroeger hebben wij thuis ook een Lybra gehad, wel de 1.8 benzine vanwege de relatief weinig km's. Veel problemen mee gehad met de motor, koplampen, versnellingsbak, afwerking, ... Als alles werkte was het een zalige auto om mee te rijden maar ook veel panne's. Veel had ook wel met de slechte service van de garage.

                              Comment


                              • #17
                                Oorspronkelijk geplaatst door BeFour Bekijk Berichten
                                Vroeger hebben wij thuis ook een Lybra gehad, wel de 1.8 benzine vanwege de relatief weinig km's. Veel problemen mee gehad met de motor, koplampen, versnellingsbak, afwerking, ... Als alles werkte was het een zalige auto om mee te rijden maar ook veel panne's. Veel had ook wel met de slechte service van de garage.
                                Service is vaak het grootste probleem in de Fiat/Alfa/Lancia groep. In de meeste van die garages werken er van die Fiatisten die dit de beste wagens ter wereld vinden ... gewoon omdat zij zich niet storen aan alle fratsen. Dat is de ziel van die wagen zeggen ze dan.

                                1 Fiat en 3 Alfa's gereden. Gelukkig met slechts 2 problemen gehad, maar die zijn ook in de 4 garages die de revue gepasseerd zijn NIET opgelost geraakt.

                                Best zoeken naar ene met een passie voor die wagens naast het dealernet.

                                Comment


                                • #18
                                  Ik rij ondertussen al 2 jaar/50000km zo goed als probleemloos met een lybra 19jtd sw
                                  deze is van van bouwjaar 2000 en had 175000 km bij aanschaf.
                                  Niet echt sportief maar wel een luxebeest.
                                  Al veel plezier gehad met deze wagen ondertussen,enkel een kleine hagelschade voorgehad.
                                  Is een buitenslaper en nog geen roest te bespeuren.
                                  Heb bij aanschaf de stuurkogels(ophanging) vervangen vooraan en voor de rest gewoon onderhoud gehad.
                                  Dus mijn ervaring is zeker positief met de lybra.


                                  groeten

                                  Comment


                                  • #19
                                    Misschien een gekke vraag: maar weet er iemand uit ervaring of de beenruimte achteraan in een Lybra groter - kleiner of even groot is aan een Golf IV variant?

                                    Of zijn er ergens tabellekes te vinden waar je wagens kan vergelijken qua beenruimte achterin?

                                    Alvast bedankt!

                                    Comment


                                    • #20
                                      ik zou zeggen miniem groter

                                      Comment

                                      Working...
                                      X