Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leverings tijd verplaatst wat nu ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Leverings tijd verplaatst wat nu ?

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een nieuwe wagen gekocht en volgens de besteld bon ging hij geleverd worden eind Maart / begin April. Toen ik 14 dagen geleden naar de garage getelefoneerd om te vragen of al een specifieke datum hadden hebben ze mij verteld dat de levering nu pas voorzien is eind April begin Mei.

Het probleem is echter dat ik dus eind Maart met ene oude auto naar de keuring moet en dus echt geen geld ga uitgeven om die wagen in orde te zetten om door de controle te geraken.

De vraag is nu kan men van de garage een vervangwagen eisen of een schadevergoeding ? wat zijn jullie ervaringen hierover.

Stel gewoon de vraag aan je garagist... Nee heb je, ja kan je krijgen.

Zijn er dan al zo'n gebreken aan je oude kar dat ze nie meer door een keuring zou geraken?
    1991 BMW E30 318is

Comment

ik zou zeker vragen aan de garagist om de wagen kosteloos door de keuring te lootsen. Als het voor hem te duur uitvalt dan kan je zeggen "een vervangwagen is ook ok"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
        Stel gewoon de vraag aan je garagist... Nee heb je, ja kan je krijgen.

Zijn er dan al zo'n gebreken aan je oude kar dat ze nie meer door een keuring zou geraken?
        die oude kar zal niet zonder kosten door de keuring raken.

Linker spiegel hebben ze vorige week stuk gereden, handrem kabel is stuk, mieschien ook nog nieuwe remmen en nieuwe banden erop zetten, dit zijn toch al wat kosten voor een auto waar je niet lang meer mee gaat rijden.

De vraag was meer van welke wettelijke rechten heb je tegenover je garage in dit soort zaken. als jij een factuur te laat betaald heb jij ook kosten aan je been.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zerobug Bekijk Berichten
          De vraag was meer van welke wettelijke rechten heb je tegenover je garage in dit soort zaken. als jij een factuur te laat betaald heb jij ook kosten aan je been.
          Wettelijk mag de termijn met 25% verlengd worden als ze u daar van inlichten middels een aangetekend schrijven.

Ma bon, ga gewoon eens babbelen eh

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Wettelijk mag de termijn met 25% verlengd worden als ze u daar van inlichten middels een aangetekend schrijven.

Ma bon, ga gewoon eens babbelen eh
            Ik heb juist gebeld en ze hebben dus geen vervangwagen, en ze kunnen niets doen zeggen ze

Comment

Ik heb juist gebeld en ze hebben dus geen vervangwagen, en ze kunnen niets doen zeggen ze
              Wat kost meer.
              Auto in orde zetten?
              1 maand een auto huren

Comment

je kan natuurlijk ook een maandje zonder keuring rijden
                maar ik heb dat officieel hier niet gezegd

Comment

Wat kost meer.
                  Auto in orde zetten?
                  1 maand een auto huren
                  En wie gaat dat betalen ? Ik in ieder geval niet ( en de garage zal dat ook niet betalen)

Het is dus zoals altijd dat de consument geen poot heeft om op te staan.
                  Als ik morgen zeg dat ik die auto niet meer wil dan zal ik een dikke boete of zelfs het contract niet kunnen verbreken, maar de garage kan wel zomaar een op contract ( = bestelbon) geplaatste datum ( waar ze hun ook al indekken door geen exate datum te geven maar een periode) veranderen zonder enige compensatie. Dit kan gewoon niet.

Persoonlijk vindt ik dat zij dit probleem moeten oplossen zij komen hun datum niet na en hierdoor kom ik in de problemen ik zou eens willen zien wat zij gaan zeggen als ze hun factuur opsturen en ik zeg dat ze nog een maand gaan moeten wachten op hun geld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                    je kan natuurlijk ook een maandje zonder keuring rijden
                    maar ik heb dat officieel hier niet gezegd
                    Allemaal goed en wel maar als je dan een ongeluk hebt zal je ook alles zelf kunnen betalen want de verzekering zal er dan niet tussenkomen.

btw: de garage had mij ook verteld dat ik een maand uitstel van controle kon krijgen als ik een factuur kon laten zien van aankoop van een nieuwe wagen, toen ik dit navroeg bij de autocontrole moesten ze eens hard lachen.

&

Comment

En wie gaat dat betalen ? Ik in ieder geval niet ( en de garage zal dat ook niet betalen)

Als ik morgen zeg dat ik die auto niet meer wil dan zal ik een dikke boete of zelfs het contract niet kunnen verbreken, maar de garage kan wel zomaar een op contract ( = bestelbon) geplaatste datum ( waar ze hun ook al indekken door geen exate datum te geven maar een periode) veranderen zonder enige compensatie. Dit kan gewoon niet.

Persoonlijk vindt ik dat zij dit probleem moeten oplossen zij komen hun datum niet na en hierdoor kom ik in de problemen ik zou eens willen zien wat zij gaan zeggen als ze hun factuur opsturen en ik zeg dat ze nog een maand gaan moeten wachten op hun geld.
                      Als ge uw rechten op voorhand eens zou checken ipv hier gelijk ne vijfjarige wiens lolly ze hebben afgepakt te komen bleiten zou ge moeten weten dat een leveringstermijn kan verlengd worden met 25% zonder enig recht op compensatie. Het is precies de eerste keer in uw leven dat ge hoort of meemaakt dat er iets geleverd wordt met vertraging.

Man man man ... t is ocharme 1 maand.

Comment

Wagen naar keuring doen. Ook al word je afgekeurd, je bent 2 weken verzekeringstechnisch in orde.

Comment

By the way, dit gaat er wel los over hoor.

*boehoe*

Comment

Als ge uw rechten op voorhand eens zou checken ipv hier gelijk ne vijfjarige wiens lolly ze hebben afgepakt te komen bleiten zou ge moeten weten dat een leveringstermijn kan verlengd worden met 25% zonder enig recht op compensatie. Het is precies de eerste keer in uw leven dat ge hoort of meemaakt dat er iets geleverd wordt met vertraging.

Man man man ... t is ocharme 1 maand.
                            Ten eerste het is inderdaad de eerste eerste dat ik dit hoor ( van die 25%) en ja ik heb nogal zaken gehad die te laat waren geleverd maar dit was dan maar een dag of 2.

Verder moet ik wel zeggen dat de vriendelijkheid en reacties van somige forum leden hier beneden all peil zijn.

Als je niets zinnigs te posten heb zou je beter je bek toehouden ipv. zever te posten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                              Wagen naar keuring doen. Ook al word je afgekeurd, je bent 2 weken verzekeringstechnisch in orde.
                              inderdaad, krijg je een rode kaart die 2weken geldig is. (kost je natuurlijk wel 39euro, dat was bij mij toch de laatste keer)
                              desnoods daarna nog eens gaan en weer 2weken rijden (kost je dan noges 9euro)

Comment

Ten eerste het is inderdaad de eerste eerste dat ik dit hoor ( van die 25%) en ja ik heb noal zaken gehad die te laat waren geleverd maar dit was dan maar een dag of 2.

Als je niets zinnigs te posten heb zou je beter je bek toehouden ipv. zever te posten
                                Goed bezig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                                  inderdaad, krijg je een rode kaart die 2weken geldig is. (kost je natuurlijk wel 39euro, dat was bij mij toch de laatste keer)
                                  desnoods daarna nog eens gaan en weer 2weken rijden (kost je dan noges 9euro)
                                  Blijkbaar zijn er hier toch nog leden die mensen kunnen helpen, dank u Skippie voor de nutige informatie.

Comment

Kan je ook op jezelf toepassen. Even googlen op "rood keuringsbewijs" gaf me volgend resultaat:

Simpelste en goedkoopste is met je oude wagen zonder wijzigingen doorheen de keuring gaan en hopen dat men de wagen keurt met code 3 of 2 (3 maanden geldig of 15 dagen geldig). Voor een paar slechte banden en een versleten handrem denk ik niet dat men onmiddelijk keurt "verboden voor het verkeer", als ik zie wat er nog op de weg wordt toegelaten.

Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.

En voor volgende keer dat je een nieuwe wagen bestelt, spreek je best goed af met je dealer wat de voorwaarden zijn als de leveringstermijn wordt overschreden en je niet met je huidige wagen kan verder rijden.
                                    Last edited by ; 26/03/2009, 14:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                      Ja, en ik denk zelfs dat je daarna nog uitstel kan vragen voor het in orde maken

De garage moet je aangetekend laten weten dat de levertijd overschreden zal worden, en mag dan 1-malig verlengen met max 25%. Als je die brief niet gekregen hebt, zou je in principe kunnen verbreken, maar dat is wel een beetje overdreven voor 1 maand (en dan ben je ook niet geholpen trouwens, want dan heb je nog altijd geen auto).
                                      De garage heeft mij dit niet aangetekend laten weten, ze hebben het mij gewoon laten weten toen ik belde voor de exacte leverings datum 14 dagen geleden.

Sorry, maar ik vind jouw houding voor 1 maand overschrijding wel wat overdreven. Ik heb ipv 4 weken 9 maand gewacht, en pas de laatste 2 maand een vervangwagen gekregen.
                                      Wil je garage niet tussenkomen in de huur van een wagen? Eventueel door later een onderhoud of 2 gratis te doen? Ik zou dit in ieder geval even vriendelijk gaan bespreken ter plaatse ipv over de telefoon.
                                      Ik ga gewoon de raad van Skippie opvolgen en als ik de auto heb zal ik voor onderhoud enzo wel in een andere garage gaan waar ze een deftige klantenservice hebben.

Vind het heel erg voor jou dat je 9 maand hebt moeten wachten op je auto, maar dat bewijst mijn punt dat je als consment niet veel kan doen.
                                      Last edited by ; 26/03/2009, 14:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Kan je ook op jezelf toepassen. Even googlen op "rood keuringsbewijs" gaf me volgend resultaat:

Simpelste en goedkoopste is met je oude wagen zonder wijzigingen doorheen de keuring gaan en hopen dat men de wagen keurt met code 3 of 2 (3 maanden geldig of 15 dagen geldig). Voor een paar slechte banden en een versleten handrem denk ik niet dat men onmiddelijk keurt "verboden voor het verkeer", als ik zie wat er nog op de weg wordt toegelaten.

Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.

En voor volgende keer dat je een nieuwe wagen bestelt, spreek je best goed af met je dealer wat de voorwaarden zijn als de leveringstermijn wordt overschreden en je niet met je huidige wagen kan verder rijden.
                                        Wooter, dat van toepassen op mijzelf vroeg ik in mijn eerste post wat ik kon doen.
                                        Mischien dat ik mijn vraag anders had moeten formuleren maar wat ik eigenlijk bedoelde was, wat kan ik van mijn garagist eisen als hij zijn termijn niet respecteerd.

Maar zoals gebleken uit de post van andere kan ik niet veel doen dan gewoon naar de controle gaan en met een rode kaart verder rijden.

Daarom ook dat ik niet ben gaan googlen op rijden met een rode kaart ofzo

Comment

Working...
                                        X