Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 520D 100.000KM kopen of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 520D 100.000KM kopen of niet?

Hallo,

Ik heb een BMW 520D 150 pk, automaat, twee jaar oud en 100.000km op de teller op het oog.

Hij is full option (leder, xenon, gps,....)

De prijs is ongeveer 23.000 EURO. 1 jaar garantie (geen BMW-dealer)

De wagen is heel recent want twee jaar is echt niet oud. Het enige minpunt is de kilometerstand. Waarschijnlijk ook de reden van de min of meer lage prijs.

Ik heb echter totaal geen ervaring met BMW. Vandaar de vraag voor de kenners. Is deze aankoop interessant wetende dat ik ongeveer 25.000km per jaar doe en zeker heel lang met deze wagen wil rijden. Komen er bij BMW vanaf 100.000km zware kosten?

Ik kijk al uit naar jullie advies!
    Alle mogelijke voor- en nadelen van deze auto zijn welkom!

Hoogstwaarschijnlijk een ex-lease wagen. Kilometers hoeven niet noodzakelijk een nadeel te zijn als de wagen tijdig op onderhoud geweest is.

Comment

als dat veel km zijn op korte tijd ,dan zullen hier veel autostrade km tss zitten.(wat een goeie zaak is)

Kvind alleen de prijs ietsiepietsie te hoog

Comment

Kosten heb je altijd bij een bmw soms grote soms kleine je moet geluk hebben
        De tijden dat er kosteloze wagens werden gebouwd zijn voorbij
        100d km is nu niet veel voor dergelijke wagen en de prijs is mooi
        Zo een wagen word dan ook gebouwd voor veel km te maken

Comment

De kilometers op zich vind ik nog niet zo erg maar de toekomstige onderhoudskosten. Een klein en groot onderhoud bij BMW zal niet bepaald goedkoop zijn. Het minste dat eraan is zullen ze al snel serieus doorrekenen.

Comment

Is het een Facelift. Afgaande het bouwjaar wel maar je weet maar nooit.

Comment

Vraagje:...al mee gereden?

520d is spijtig genoeg geen zescilinder. Als het dan toch een BMW moet zijn zou ik liever wat meer neerleggen voor een 525d.

Comment

[quote=Timozzzz;3301907]Kosten heb je altijd bij een bmw soms grote soms kleine je moet geluk hebben
                De tijden dat er kosteloze wagens werden gebouwd zijn voorbij

......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Proseat Bekijk Berichten
                  Hallo,

Ik heb een BMW 520D 150 pk, automaat, twee jaar oud en 100.000km op de teller op het oog.

Hij is full option (leder, xenon, gps,....)

De prijs is ongeveer 23.000 EURO. 1 jaar garantie (geen BMW-dealer)

De wagen is heel recent want twee jaar is echt niet oud. Het enige minpunt is de kilometerstand. Waarschijnlijk ook de reden van de min of meer lage prijs.

Ik heb echter totaal geen ervaring met BMW. Vandaar de vraag voor de kenners. Is deze aankoop interessant wetende dat ik ongeveer 25.000km per jaar doe en zeker heel lang met deze wagen wil rijden. Komen er bij BMW vanaf 100.000km zware kosten?

Ik kijk al uit naar jullie advies!
                  Alle mogelijke voor- en nadelen van deze auto zijn welkom!
                  zeker niet twijfelen, zéér mooie wagen, goede prijs voor die kilometers, daar ga je nog vele jaren plezier aan hebben.

Comment

Een ex-leasewagen kopen kan ook zijn nadelen hebben. Veel leaserijders (zeker niet allemaal, laat dat duidelijk zijn!), hebben iets van 'het is mijn auto niet', en zitten er dus niet mee in om met koude motor door te trekken.
                    Langs de andere kant zal er bij een leaseauto meestal niet bespaard zijn op onderhoud, wat dan weer een voordeel is.

Comment

Ik zal nog wat moeten afwegen en alles eens goed bekijken. IK denk dat ik ook eens ga informeren bij BMW naar de prijzen voor het onderhoud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                        Een ex-leasewagen kopen kan ook zijn nadelen hebben. Veel leaserijders (zeker niet allemaal, laat dat duidelijk zijn!), hebben iets van 'het is mijn auto niet', en zitten er dus niet mee in om met koude motor door te trekken.
                        Langs de andere kant zal er bij een leaseauto meestal niet bespaard zijn op onderhoud, wat dan weer een voordeel is.
                        Een ex-lease moet je kopen bij de leasingmaatschappij zelf, dan krijg je de hele historiek mee. Bij gewone handelaars staat trouwens ook veel ex-lease waar het niet bij vermeld wordt. Als 60 % van de nieuw verkochte voertuigen in ons land bedrijfswagens zijn, dan ga je op de tweedehandsmarkt logischerwijze ook iets in die grootorde ex-bedrijfswagens tegenkomen.

In dit geval is de mogelijke aankoop van een tweedehandswagen voor 23 000 euro geen echte rationele keuze natuurlijk.Als je bang bent van de kosten moet je die gewoon laten staan, het is niet zeker dat er kosten komen aan deze wagen maar zoals bij elke 'premium' wagen lopen de kosten al gauw op bij problemen.

Je koopt al een degelijke nieuwe wagen of recente tweedehands met 2 jaar garantie voor dat geld. Het zal dan natuurlijk geen BMW 5 serie zijn natuurlijk ... dat is de keuze die je moet maken voor jezelf.

Bovendien is een full option leuk, zeker als je plant van hem binnen enkele jaren terug te verkopen, maar als je de wagen wil gaan oprijden doet dat vaak de kosten ook oplopen. Zo een xenonlamp vervangen is bijvoorbeeld een kostelijk grapje.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Proseat Bekijk Berichten
                          Ik zal nog wat moeten afwegen en alles eens goed bekijken. IK denk dat ik ook eens ga informeren bij BMW naar de prijzen voor het onderhoud.
                          In het onderhoudsprijzentopic staan er al een paar die met gelijkaardige wagens op onderhoud zijn geweest.
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                          X