Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Quad kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Quad kopen?

Ik had graag tegen september een eigen quad gehad aangezien ik tegen dan mijn autorijbewijs heb en dus met dat ding op de baan mag.

Ik heb niet zo super veel ervaring met quads, kheb er al verschillende keren mee gereden, mij goed geamuseerd maar ik zou graag wat weten ivm de kosten die deze met zich meebrengen ( oa. banden, tandwielen, motorische kosten?, taxen, verzekeringen ) om de haalbaarheid van een kwad te kunnen bekijken.

Ik zou gaan voor een 2de hands kwad, welke is me ook nog steeds een raadsel, suggesties, ervaringen ed. zijn meer dan welkom!

De kwad waar ik mee heb 'leren' rijden is een Yamaha Warrior van een dikke 10 jaar oud ofzo, als je de kwad ziet zou je er nog geen 100 euro voor geven maar het is echt een zalig machientje eenmaal je er mee aan het rijden bent.
    Ik zou nu graag weten of dit haalbaar is (als daily) voor de zomer naar school/ werk te rijden of dat deze dingen daar te ? fragiel ? ofzo voor zijn.

Suggesties om een moto te kopen kunnen al opzei geschoven worden omdat dit niet mag van thuis. En voor in de winter komt er een wagen dus de kwad is vervanbaar, maar een o zo leuk extratje.

Ik heb een budget voor een kwad van een dikke 3000 euro.. suggesties?

Alvast bedankt!

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
    Ik denk dat ge nog gaat verschieten van de kosten...
    Qua taxen zal dat nog meevallen, maar de verzekering zal een goeie duit kosten op uw leeftijd.

Ik heb voor mijn enduro jaarlijks 350 Euro BA verzekering, ben 32 jaar en heb in combinatie met m'n wagens verzekerd...

Komt bij dat die quads ook allemaal hoogtoerige ééncilinders zijn.
    Ik heb geen quad, dus ik weet het niet zeker of het hetzelfde is, maar mijn enduro moet elke 600 km een oliewissel hebben, en elke 1200 een oliefilter wissel.
    Als je dat dus als daily gebruikt...

Tel daar bovenop de benzine, bandjes, remblokjes, tandwielen, enz...

Ik denk eigenlijk dat jouw quad je bijna je aankoopbudget gaat kosten per jaar, maar dan zonder aankoop .

Succes!
    Das een realistische kosten omschrijving. Een quad is nóg onderhoudsgevoeliger dan een moto. Mede omdat er meer wring krachten op komen. De achter as is veelal een vaste as, waardoor beide wielen steeds even snel draaien. Bijgevolg gade bij veel straat km's wel veel banden slijten en op termijn wel eens een breuk hebben...

Als ge voor de rest op de baan wilt rijden heb je een quad nodig waar je laagprofiel banden op kan steken, waar je de camber van bij kan regelen, die verlaagd kan worden, die een motor met groot carter heeft (hoe meer olie erin zit, hoe onderhouds vriendelijker) en die een bredere spoorbreedte heeft (de extra stabiliteit is een must op de baan).
    Ook is een stuurdemper op de baan wel aan te raden.

Ge zijt maw veel goeikoper af mee bvb nen CB250 of GS500 of XR400 ofzo
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

van tijd tot tijd zie ik elke keer weer een gek die het probeert als daily
      het blijkt blijkbaar toch moeilijk te lukken, of die mensen verhuizen erg snel allemaal, kan ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        van tijd tot tijd zie ik elke keer weer een gek die het probeert als daily
        het blijkt blijkbaar toch moeilijk te lukken, of die mensen verhuizen erg snel allemaal, kan ook
        Haha, nee, probleem is ook dat da alles behalve praktisch is, ongelofelijk afmattend en tevens gigantisch oncomfortabel De trillingen van zo nen mono die meestal amper in rubbers opgehangen is, zijn gewoon weg niet te harden op lange asfalt ritten.
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Deze als daily gebruiken zal alles behalve praktisch zijn, daar ben ik me zeker en vast van bewust, maar desondanks dat alles wil ik er toch één.

Die warrior waarmee ik heb leren rijden, en die ik geregeld meeneem naar huis is 10 - 15 jaar oud, staat altijd buiten en heeft de laatste 3 jar geen oliewissel ofzo meer gekregen, die is 3 jar geleden nekeer volledig uit elkaar gehaald, nieuwe dichtingen opgestoken en twas gefixt, zo doet die dat om e paar jaar ( is mechanieker ) ht enige dat het nu begeven heeft is de startmotor, na zoveel jaar..

Das ook een voordeel, ik ken een mechanieker, bste kameraad van men pa die ook een kwad heeft en deze heeft er ook wel wat en 'passie' voor dus die zal mij zeker wel helpen bij onderhouden ed..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door takke Bekijk Berichten
            kwadkwadkwadkwadkwad
            q u a d

Comment

Die QUAD wordt inderdad net als daily gebruikt das waar, in de zomer wordt er wel wat mee gereden maar niet als daily, dat valt dus idd niet echt te vergelijken met hetgeen waarvoor ik de quad zou gebruiken. Dus volgens u (jullie) is het niet echt haalbaar als daily?

Dan wordt het nogwat wachten en een wat duurdere wagen kopen zeker. Het geld van de quad kan dan voor de auto dienen hé

Comment

iemand hier in de straat heeft een yamaha quad voor dagelijks gebruik. hij woont wel maar op 5 minuutjes van zijn werk en dat is perfect doenbaar volgens hem. En in het weekend gaat hij ermee crossen in de velden.
                't hangt gewoo nallemaal van uw eigen mening af. sommigen vinden een motor levensgevaarlijk in de winter en toch zie je bij volle sneeuw nog een fazer of zelfs goldwing voorbij joeven. . slijtage van de banden kan je voorkomen door straatbandjes te monteren en geen endurobanden met dikke noppen.
                wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                  iemand hier in de straat heeft een yamaha quad voor dagelijks gebruik. hij woont wel maar op 5 minuutjes van zijn werk en dat is perfect doenbaar volgens hem. En in het weekend gaat hij ermee crossen in de velden.
                  't hangt gewoo nallemaal van uw eigen mening af. sommigen vinden een motor levensgevaarlijk in de winter en toch zie je bij volle sneeuw nog een fazer of zelfs goldwing voorbij joeven. . slijtage van de banden kan je voorkomen door straatbandjes te monteren en geen endurobanden met dikke noppen.
                  Met straat banden is da ni veel beter ze Die compound is lekker zacht en de wrijving blijft dezelfde. Bovendien zijde mij straat banden bijna verplicht van iederen bocht driftend te nemen, om zo uw overbrenging wat te sparen. Maar ja, de banden slijtage is dan ook weer navenant
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Als ik met de crossbanden rijd dan drift ik er pas op los in de bochten, met de baanbanden blijftie te hard plakken, dan moet je al redelijk wat gas geven voor te drifen.

Maar die crossbandjes overleven niet lang genoeg bij mij dus das al redelijk uit de boze.. Ook zo met crossbandjes omdat die zo makkelijk driften wil je dan ook elke bocht driften, bij baanbanden is dit al net iets moeilijker.

Maar als ik een wagen als daily zou nemen dan wil ik liever wat meer comfort, ik heb nu de quad al wel eens voor de fun, dan hoef ik er geen te kopen maar tis omdat ik hem dagelijks wil gebruiken dat ik er een zou kopen, anders is het voor mij de moeite niet echt..

Comment

Dan heb ik de oplossing voor u: Leer driften met den oto!

En een E30 zal u nog minder kosten in aankoop, verzekering én onderhoud
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Een E30 heb ik ook al aan gedacht Maar dat zuipt toch ook alwat..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door takke Bekijk Berichten
                          Een E30 heb ik ook al aan gedacht Maar dat zuipt toch ook alwat..
                          En nen quad ni?
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Das anders ..

Als ge dan 1 auto hebt staan en geen quad dan bende genoodzaakt deze voor alles te gebruiken ( reizen ) als ik een kwad heb staan koop ik een goedkoop, en zuinig autotje bij ..

Comment

Ander idee:
                              Geen quad, geen E30, maar een dikke Wrangler jeep op lichte vracht en LPG .
                              Kan je ook mee gaan crossen!
                              En de ma zal blij zijn, want heeft een veilig imago..

@ Takke : zoek u dan nen E 34. Zuinig (520i), goedkoop om mee te rijden (zie topic over mijnen E39 523i), ideale reiswagen (vraag maar na bij mijn vriendinnen die meereden naar Hongarije) én ge kunt daar nog een ferm stukje mee driften
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

e36 318 tds compact

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  e36 318 tds compact
                                  Vriendin van mij had vroeger zo nen 325i compact. Jam jam!

Maar wel korte wielbasis, als da em zet moede klaar zijn ze!
                                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik ben is aan het rondhoren, mss kan ik het op een accoordje gooien met die persoon met die Warrior, de startmotor is kapot als ik nu is bijleg om deze te vernieuwen ed en dan kan afspreken dat ik hem int weekend mag gaan halen, dan ben ik cheap gesteld en kan ik mij nog een wagen bijkopen

Comment

Das altijd het ideale, het op een deal gooien met iemand en die zijn gerief dan gebruik.

Amusement verzekerd!

Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                      X