Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mercedes types

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • mercedes types

    Ik wens mij een tweedehandsmercedes aan te schaffen.
    Wat is het verschil tussen C-klasse, E-klasse enz...
    Wat is het verschil tussen de uitvoeringen classic, elegence enz...
    Waarop speciaal te letten bij een mercedes bouwjaar 1999 tot 2002.

  • #2


    Pluis dit eens uit.

    Comment


    • #3
      en spring eens binnen bij een dealer. daar pak je gewoon wat boekjes mee van de huidige klasses.
      wimoptiek.be op

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
        en spring eens binnen bij een dealer. daar pak je gewoon wat boekjes mee van de huidige klasses.
        En wat weet je dan over de modellen van 1999 tot 2002

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
          En wat weet je dan over de modellen van 1999 tot 2002
          dat ze zich hetzelfde verhouden maar ouder zijn

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
            En wat weet je dan over de modellen van 1999 tot 2002
            Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
            dat ze zich hetzelfde verhouden maar ouder zijn
            zoals frekkel al schreef. dan heb je een gedacht qua typebenamingen. (E-klasse C-klasse) en de benamingen (elegance, avantagarde) zijn ook gelijk gebleven
            om zich een idee te geven qua positionering.
            wimoptiek.be op

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
              En wat weet je dan over de modellen van 1999 tot 2002
              Veel rommel tussen.

              Problemen met elektronica en shit.

              Comment


              • #8
                Ik zou zeggen, ga zeker eens met de wagens rijden.

                Er zit een hemelsbreed verschil tussen de verschillende modellen en versies.

                Voornaamste kenmerken die een verschil zullen maken:
                - model (E versus C-klasse)
                - motor (4-cilinder vs 6-cilinder en benzine vs diesel)
                - ophanging (Airmatic vs normaal op de E-klasse en Classic/Elegance vs Avantgarde)
                - Velgen (grotere, optionele velgen geven een meer directe rijervaring, maar doen afbreuk aan comfort en wegligging op slechte wegen)
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Veel rommel tussen.

                  Problemen met elektronica en shit.
                  Is dat na 2002 niet erger (voor wat betreft de E toch).
                  Een probleem kan roest zijn, vooral de E van voor de facelift.
                  Andere problemen zijn lekkende injectoren, kapotte mazoutpompen, thermostaat van de automatische airco die nogal gevoelig zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                    zoals frekkel al schreef. dan heb je een gedacht qua typebenamingen. (E-klasse C-klasse) en de benamingen (elegance, avantagarde) zijn ook gelijk gebleven
                    om zich een idee te geven qua positionering.
                    Maar er zijn andere opties aan toegevoegd (zo heeft de huidige E-avantgarde gedeeltelijk lederen zetels, bij de vorige E is dit niet het geval).
                    Op zich kan je van het volgende uitgaan. classic is de basis, elegance is meer op comfort gericht en avantgarde meer sportief waarbij elke uitvoering gekenmerkt wordt door externe wijzigingen (zoals bv meer chroom, standaard alu velgen, xenon voor de avantgarde E-klasse, ...) en interne wijzigingen (ander soort houtafwerking of alu-afwerking, opbergvakken, ....)

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                      Maar er zijn andere opties aan toegevoegd (zo heeft de huidige E-avantgarde gedeeltelijk lederen zetels, bij de vorige E is dit niet het geval).
                      Op zich kan je van het volgende uitgaan. classic is de basis, elegance is meer op comfort gericht en avantgarde meer sportief waarbij elke uitvoering gekenmerkt wordt door externe wijzigingen (zoals bv meer chroom, standaard alu velgen, xenon voor de avantgarde E-klasse, ...) en interne wijzigingen (ander soort houtafwerking of alu-afwerking, opbergvakken, ....)
                      Bij de mercedes E vooral goed lette dat de mazoutpomp vervangen is want wij hebben die kost gehad destijds met onze E

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door dieter20 Bekijk Berichten
                        Bij de mercedes E vooral goed lette dat de mazoutpomp vervangen is want wij hebben die kost gehad destijds met onze E
                        troost u, meer dan 30 procent van cdi-rijders heeft die kost gehad

                        Comment


                        • #13
                          ik en de mijnen zijn niet daarbij

                          Comment


                          • #14
                            wat nog niet is kan (zal) nog komen

                            op en dag blazen ze allemaal hun dichtingen eruit

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door dieter20 Bekijk Berichten
                              Bij de mercedes E vooral goed lette dat de mazoutpomp vervangen is want wij hebben die kost gehad destijds met onze E
                              Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                              troost u, meer dan 30 procent van cdi-rijders heeft die kost gehad
                              Ik dacht dat diesels zo betrouwbaar waren ?

                              Voor een CDi te kopen, loop eens bij de onderhoudsmensen van de MB dealer langs en vraag hen ens hoe de betrouwbaarheid het doet tegenover bvb die 4-cilinder benzines

                              Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                              Is dat na 2002 niet erger (voor wat betreft de E toch).
                              Een probleem kan roest zijn, vooral de E van voor de facelift.
                              Andere problemen zijn lekkende injectoren, kapotte mazoutpompen, thermostaat van de automatische airco die nogal gevoelig zijn.
                              De auteur zoekt een wagen van na 1999, dus dan was het roest al wat redelijker.
                              Lekkende injectoren, mazoutpompen en thermostaat zijn op mijn E230 nooit een probleem geweest
                              Eigenlijk, daar is NOOIT een probleem mee geweest op 250000km.
                              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                Ik dacht dat diesels zo betrouwbaar waren ?

                                Voor een CDi te kopen, loop eens bij de onderhoudsmensen van de MB dealer langs en vraag hen ens hoe de betrouwbaarheid het doet tegenover bvb die 4-cilinder benzines



                                De auteur zoekt een wagen van na 1999, dus dan was het roest al wat redelijker.
                                Lekkende injectoren, mazoutpompen en thermostaat zijn op mijn E230 nooit een probleem geweest
                                Eigenlijk, daar is NOOIT een probleem mee geweest op 250000km.
                                Misdacht swede
                                of je gaat voor een ouwe benz of je gaat voor een nieuwe maar de generatie 202-203-210-211PFL,163,... met cdi motoren zou ik me nooit aanschaffen. Dat is in 70% van de gevallen vragen om miserie. En het zijn dan nog niet de motoren zelf die zware steken laten vallen, maar wel de bosch randapparatuur.
                                Dan zou ik indd liever iets benzineachtigs willen. maar om een beetje vooruit te raken moet je dan al eigenlijk voor 6 cilinders gaan.
                                De Kompressors zijn eigenlijk alles tesamen ook geen slechte wagens. soms eens een gasklephuis, spanrol, nokkenassensor maar daar blijft het meestal bij. Maar zoals gezegd zijn ze niet van de snelste

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                  Misdacht swede
                                  of je gaat voor een ouwe benz of je gaat voor een nieuwe maar de generatie 202-203-210-211PFL,163,... met cdi motoren zou ik me nooit aanschaffen. Dat is in 70% van de gevallen vragen om miserie. En het zijn dan nog niet de motoren zelf die zware steken laten vallen, maar wel de bosch randapparatuur.
                                  Dan zou ik indd liever iets benzineachtigs willen. maar om een beetje vooruit te raken moet je dan al eigenlijk voor 6 cilinders gaan.
                                  De Kompressors zijn eigenlijk alles tesamen ook geen slechte wagens. soms eens een gasklephuis, spanrol, nokkenassensor maar daar blijft het meestal bij. Maar zoals gezegd zijn ze niet van de snelste
                                  Waarom denk je 'misdacht' ? Ik bedoelde net wat jij zei.

                                  Elke keer als ik eens met de mechaniciens van MB praat over betrouwbaarheid, dan zijn ze niet echt lovend over al die CDi's.

                                  'k Had ooit gevraagd hoe moeilijk het was de cilinderkoppakking van een E230 te vervangen. Ze hebben me bekeken van , we hebben nooit zo een motor geopend, man.

                                  q.e.d.

                                  Hoe makkelijk verslijten de schokdempers en ophanging van die Avantgarde ophanging eigenlijk ?
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                    Waarom denk je 'misdacht' ? Ik bedoelde net wat jij zei.

                                    Elke keer als ik eens met de mechaniciens van MB praat over betrouwbaarheid, dan zijn ze niet echt lovend over al die CDi's.

                                    'k Had ooit gevraagd hoe moeilijk het was de cilinderkoppakking van een E230 te vervangen. Ze hebben me bekeken van , we hebben nooit zo een motor geopend, man.

                                    q.e.d.

                                    Hoe makkelijk verslijten de schokdempers en ophanging van die Avantgarde ophanging eigenlijk ?
                                    niet zo bijster snel, maar wel sneller dan een elegance
                                    Het probleem van mercedes zijn de veren. en ongeacht de versie: breken doen ze

                                    Comment

                                    Working...
                                    X