Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C250 CDI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes C250 CDI

    Graag advies over de Mercedes C250 CDI

    Lijkt mij ideaal 2143cc & 204pk

    Ik heb al verschillende dingen gehoord. Goed/niet goed etc
    2 turbo's

    Quid?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Toffe Bekijk Berichten
    Graag advies over de Mercedes C250 CDI

    Lijkt mij ideaal 2143cc & 204pk

    Ik heb al verschillende dingen gehoord. Goed/niet goed etc
    2 turbo's

    Quid?
    Zelf mee gaan rijden en dan een paar andere wagens rijden ter vegelijking zoals de gewone c220, maar misschien ook de c230 V6 of de c180K.

    Reken ook even uit hoeveel dat ding meer gaat kosten dan deze modellen en hoeveel kilometers je eigenlijk echt gaat rijden.
    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

    Comment


    • #3
      c180k is een stofzuiger

      Comment


      • #4
        Ik ga er binnenkort een testrit mee maken. Momenteel zijn ze nog niet in de garages.
        Zoniet, maak ik een rit met de 320cdi, die is wel te vergelijken qua performance.

        Ik heb wat met de configurator liggen spelen, en voor mij komt een 250cdi op 3500€ meer uit dan een 220cdi.

        Lijkt me te doen

        Comment


        • #5
          nen Aklasse da oud model nafte da is ne stofzuiger!

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door bgl Bekijk Berichten
            Ik ga er binnenkort een testrit mee maken. Momenteel zijn ze nog niet in de garages.
            Zoniet, maak ik een rit met de 320cdi, die is wel te vergelijken qua performance.

            Ik heb wat met de configurator liggen spelen, en voor mij komt een 250cdi op 3500€ meer uit dan een 220cdi.

            Lijkt me te doen
            Ligt eraan wat je van plan bent met de wagen.

            Gewoon in België rondrijden: C 250 CDI

            Regelmatig zware remork trekken, evt caravan door de Alpen: C 320 CDI of C 220 CDI

            De loopcultuur van de 250CDI is wel niet je dat, zeker niet ivm de 320CDI, maar het zal er vooral aan liggen wat je gewoon bent.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Ligt eraan wat je van plan bent met de wagen.

              Gewoon in België rondrijden: C 250 CDI

              Regelmatig zware remork trekken, evt caravan door de Alpen: C 320 CDI of C 220 CDI

              De loopcultuur van de 250CDI is wel niet je dat, zeker niet ivm de 320CDI, maar het zal er vooral aan liggen wat je gewoon bent.
              Ik bedoel gewoon qua performance, waar de 250cdi zeker niet moet onderdoen voor de 320cdi.
              Heb je al met een 250cdi gereden misschien?

              Voor mij positioneert de 250cdi zich iets onder de 320cdi.
              minder pk, minder cylinders,...
              maar ook goedkoper, lager verbruik, minder tax, ...

              En naar het schijnt gaat hij toch stevig vooruit :-)

              Comment


              • #8
                In de testverslagen die ik tot nu toe gelezen heb kwam de C250 er zéér goed uit. Vooral het koppel van 500Nm is indrukwekkend. De C320 heeft er slechts 10 meer. Dat zegt genoeg over de kwaliteiten van deze motor. Hij zou ook veel gecultiveerder lopen dan de C220. In een testverslag werd zelfs gesteld of de C320 nog zijn nut zou hebben. De prestaties zijn nl. bijna gelijk en de C250 is aanmerkelijk zuinig.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door bgl Bekijk Berichten
                  Ik bedoel gewoon qua performance, waar de 250cdi zeker niet moet onderdoen voor de 320cdi.
                  Heb je al met een 250cdi gereden misschien?

                  Voor mij positioneert de 250cdi zich iets onder de 320cdi.
                  minder pk, minder cylinders,...
                  maar ook goedkoper, lager verbruik, minder tax, ...

                  En naar het schijnt gaat hij toch stevig vooruit :-)
                  Ik heb er nog niet mee gereden jammer genoeg, heb hem alleen nog maar horen draaien. Maar heb al wel met enkele mensen gesproken die de testversie gereden hebben.

                  Comment


                  • #10
                    Carlito,

                    Interessante opmerking zet je daarboven.
                    Waarom om een zware aanhanger te trekken of de Alpen in te gaan wel een C220CDi en geen C250CDi ?

                    Ik zou gedacht hebben: Om in Belgie rond te rijden, is een C220CDi genoeg gezien het aantal snelheidsbeperkingen, het druk verkeer etc. Je kan nl het meervermogen toch niet meer gebruiken om sneller te gaan maar je kan het wel gebruiken om een aanhanger te trekken of bergop te rijden, in welk geval je dan een C320 of een C250 koopt.

                    Maar dat is mijne simpele logica
                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                      Carlito,

                      Interessante opmerking zet je daarboven.
                      Waarom om een zware aanhanger te trekken of de Alpen in te gaan wel een C220CDi en geen C250CDi ?

                      Ik zou gedacht hebben: Om in Belgie rond te rijden, is een C220CDi genoeg gezien het aantal snelheidsbeperkingen, het druk verkeer etc. Je kan nl het meervermogen toch niet meer gebruiken om sneller te gaan maar je kan het wel gebruiken om een aanhanger te trekken of bergop te rijden, in welk geval je dan een C320 of een C250 koopt.

                      Maar dat is mijne simpele logica
                      Een C220 CDI heeft hetzelfde onderblok als de C250 CDI, alleen door enkele ingrepen (turbo, verstuivers, inspuitdruk,...) heeft hij minder vermogen.

                      Al die opgefokte turbodieseltjes zijn goed, maar de krachten die bij vollast op die cilinderkop en dat blok komen zijn niet gering. In Belgie en andere vlakke gebieden ga je die 204pk dus amper gebruiken (misschien 1% van de tijd), waardoor de betrouwbaarheid hoog is. (om 120kmh te rijden met die kar heb je iets van een 40pk nodig)
                      Op momenten dat je regelmatig zware lasten trekt, en al zeker door de bergen (lage snelheid, minder koeling) wordt dat vermogen voor langere tijd aangesproken, wat de betrouwbaarheid doet dalen. En de 250 CDI Blue-efficiency heeft dan nog eens een radiatorrooster dat minder koeling toelaat om luchtweerstand te doen dalen. En als je met een 250CDI onderweg bent merk je in principe niet dat je een aanhanger bijhebt en bergop rijdt, die 204pk zijn er. Een 220 CDI heeft echter veel minder power, wat de krachten op het motorblok en de cilinderkop aanzienlijk verminderen. Je zal niet zo snel boven zijn, omdat het blok je niet het idee geeft dat het het allemaal aankan. Daarom is het nog niet zo slecht om in geval van het trekken van zware lasten of constant aanspreken vermogen te kiezen voor een blok met een laag specifiek vermogen.

                      Laat een W124 300D, een S204 C250CDI en een S204 C320CDI op Nardo rijden (die laatste twee zonder snelheidsbegrenzer) constant op topsnelheid (maximum vermogen) en dan durf ik bijna met zekerheid zeggen dat de 300D véél meer afstand kan rijden dan de 320, die op zijn beurt verder geraakt dan de 250. De 300D gaat ook wel de laagste gemiddelde snelheid hebben echter.

                      Nu is dat op deze blokken minder van toepassing omdat die eigenlijk allemaal veel te veel vermogen hebben.

                      Maar bvb een 1.3 diesel met 100pk van de laatste generatie vs een 3 diesel met 100pk. Ik weet wel welke ik zou pakken... Het kost wel wat meer aan taks, maar ik ben ervan overtuigd dat het ook gaat schelen in betrouwbaarheid

                      Comment


                      • #12
                        Voor een bedrijfswagen (3 jaar lease) maakt dit wel iets minder uit denk ik.
                        Maar ik begrijp je theorie wel

                        Comment


                        • #13
                          Merci voor de uitleg !

                          300D... Waar is de tijd
                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                          Comment


                          • #14
                            Wat Carlito zegt klopt eigenlijk wel. Grosso-modo bekeken is een motor met een laag pk/l getal het betrouwbaarst. (cfr wat ik zei in een ander topic over de MG ZT 260 met zijn 260pk uit een 4.6 liter,dat ding blijft gewoon draaien)
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door bgl Bekijk Berichten
                              Voor een bedrijfswagen (3 jaar lease) maakt dit wel iets minder uit denk ik.
                              Maar ik begrijp je theorie wel
                              Ja, als je enkel begaan bent om de 3 jaar vol te doen heb je daar normaalgezien geen last van.

                              Maar ik vind het een rare redenering om op 3-4jaar te denken

                              Comment

                              Working...
                              X