Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto ruilen wat te doen????????

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• auto ruilen wat te doen????????

Ik zou morgen een volvo vanmijn nonkel kopen.Ik zou dan mijn Kangoo + geld aan hem geven.
    Op de volvo staan geen nummerplaten.Nu wat moet ik allemaal doen in verband met keuringen en verzekeringen enzo.

thx!

Garageplaten huren, laten keuren en dan verzekeren en plaat aanvragen (of overzetten in uw geval)

Comment

Heeft u nonkel nu nog platen?

Als hij als laatste inschreven stond met dat voertuig denk ik dat hij met zijn platen naar de keuring kan en dan moet je geen garagist met zijn platen naar daar laten rijden (huren is illegaal!)

Iemand die dit kan bevestigen?

Comment

en waar huur je deze?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
          Heeft u nonkel nu nog platen?

Als hij als laatste inschreven stond met dat voertuig denk ik dat hij met zijn platen naar de keuring kan en dan moet je geen garagist met zijn platen naar daar laten rijden (huren is illegaal!)

Iemand die dit kan bevestigen?

Auto staat op bedrijf van nonkel.maar er reed een tante mee die dus is overlede en ermee.
          Maar kan ik niet eerst met de kangoo gaan.Endan die vanmij opdie volvo vijzen en de kangoo laten staan waar volvo nu stond.Gebruik kangoo is toch niet voor direkt hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
            Auto staat op bedrijf van nonkel.maar er reed een tante mee die dus is overlede en ermee.
            Maar kan ik niet eerst met de kangoo gaan.Endan die vanmij opdie volvo vijzen en de kangoo laten staan waar volvo nu stond.Gebruik kangoo is toch niet voor direkt hoor.
            Platen van dat bedrijf gebruiken dan? Kan dat?

In elk geval, degene die als laatste op het roze formulier staat kan er mee gaan en een garagist.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
              Platen van dat bedrijf gebruiken dan? Kan dat?

In elk geval, degene die als laatste op het roze formulier staat kan er mee gaan en een garagist.
              Ik kan dus niet naar de keuring met die volvo?

Comment

faaak das allemaal moeilijker dan gedacht.

Ik zal eens schetsen wat ik in gedachten had.In de veronderstelling dat keuring verplicht is(ja toch e?)

1)Ik rijd naar de keuring met mijn kangoo
                2)Daarna rijd ik met de kangoo naar het bedrijf
                3)Ik vijs mijn platen op de volvo.
                4)Ik regel telefonisch metmijn verzekeraar dat mijn platen vanaf nu op de volvo staan.
                5)Ik rijd met de volvo naar de keuring en erna naar huis.
                6)Betaling word achteraf geregeld en iedereen gelukkig;

Welke stap gaat het fout?

Comment

Een auto kan enkel gekeurd worden voor verkoop met de originele platen, of met handelaarsplaten.
                  Om van eigenaar te veranderen, moet een auto gekeurd zijn voor verkoop.
                  De Kangoo kan je dus perfect laten keuren voor verkoop met je eigen platen, de Volvo is een probleem.
                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

4 en 5 zitten fout. Vroeger kon dat wel zo.

Je mag niet meer rijden met een een wagen die niet ingeschreven is, de verzekeraar zal normaalgezien zeggen dat tijdelijk verzekeren van die wagen met je platen niet mogelijk is.

En op de keuring zullen ze het al helemaal niet meer aanvaarden.

Bovendien gaat het je meer dan €100 kosten als je ze beide laat keuren als ik me niet vergis.
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                      Een auto kan enkel gekeurd worden voor verkoop met de originele platen, of met handelaarsplaten.
                      Om van eigenaar te veranderen, moet een auto gekeurd zijn voor verkoop.
                      De Kangoo kan je dus perfect laten keuren voor verkoop met je eigen platen, de Volvo is een probleem.

zal dan eens aan mijn nonkel vragen achter die platen.Stel nu dat hij daar nimeer aan geraakt.Hoe geraak ik correct aan handelaarsplaten?

Merci voor antwoorden is niet het intressantste topic om op te posten but thanks

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                        4 en 5 zitten fout. Vroeger kon dat wel zo.

Je mag niet meer rijden met een een wagen die niet ingeschreven is, de verzekeraar zal normaalgezien zeggen dat tijdelijk verzekeren van die wagen met je platen niet mogelijk is.

En op de keuring zullen ze het al helemaal niet meer aanvaarden.

Bovendien gaat het je meer dan €100 kosten als je ze beide laat keuren als ik me niet vergis.

Keuren is dus verplicht of niet???Zou dan de volvo al vast late verzekeren dan hé.

thx

Comment

niemand :'( word morge een domper opde vreugde vrees ik

Comment

als die platen er niet meer zijn wordt het met handelaarsplaten.

Hoewel er wel zijn die deze 'verhuren' is dat in feite illegaal, er mag enkel de garagist of werknemers hiervan met deze platen rijden ...

Ik heb mijn R4 door een garagist naar de keuring laten rijden en die mens daar gewoon uurloon voor betaald (wat niet goedkoop is)

Comment

Keuren is dus verplicht of niet???Zou dan de volvo al vast late verzekeren dan hé.

thx
                              Keuren is verplicht, dus je gaat voor de Volvo garageplaten moeten zoeken. Garages mogen deze niet uitlenen, je moet dus een garagist betalen om met zijn platen naar de keuring te gaan, kost ongeveer 100 euro. Als je een garagist kent, kan je de platen soms meekrijgen, maar eigenlijk mag het niet.
                              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

De volvo moet gekeurd worden voor verkoop, ofwel met de platen van de laatste eigenaar ofwel met garageplaten.

Om Z-platen te huren misschien hier even informeren:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                                  Keuren is verplicht, dus je gaat voor de Volvo garageplaten moeten zoeken. Garages mogen deze niet uitlenen, je moet dus een garagist betalen om met zijn platen naar de keuring te gaan, kost ongeveer 100 euro. Als je een garagist kent, kan je de platen soms meekrijgen, maar eigenlijk mag het niet.

isdat dan ook in orde kwa verzekering enzo?

Comment

Ja, een Z-plaat is verzekerd (dient normaal om met niet-ingeschreven wagens proefritten te doen)

Comment

Dus:

Ik vraag aan e boeregaragisteke dak ken platen (weet niet zeker of dit gaat gaan.)

ofwel

nonkel heeft die plate nog ergens liggen.Maar dan veronderstel ik dat de verzekering nogni in orde is

Comment

Dus:

Ik vraag aan e boeregaragisteke dak ken platen (weet niet zeker of dit gaat gaan.)

ofwel

nonkel heeft die plate nog ergens liggen.Maar dan veronderstel ik dat de verzekering nogni in orde is
                                        verzekering wordt niet gekeurd ...

Comment

Working...
                                        X