Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe weten of tweedehands wagen ongevalvrij is?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe weten of tweedehands wagen ongevalvrij is?

Ik heb een mooie jonge occassie te koop zien staan bij een particulier.

Nu is mij altijd aangeraden om niet bij een particulier te kopen maar altijd bij een (erkende) garagist. Wat is jullie mening? is het verstandig?

Als ik bij die particulier koop heb ik wel wat schrik dat de wagen mss niet ongevalvrij is. (Hoewel je bij een dealer ook geen zekerheid hebt maar die moet wel wat meer op zijn zaak denken) Hoe kan ik dat te weten komen of hij al dan niet in een ongeval betrokken is geweest. Heef er iemand goede tips waarop te letten?

De auto in kwestie is van februari 2008 en heeft slechts 16000 km. De prijs ligt toch een 8000 euro lager dan wat hij nieuw kost.

Ik heb er geen ervaring mee maar moest ik ermee te maken hebben zou ik is gaan kijken, zoeken naar lasnaden onder de motorkap en zo.
    En ofwel schrijf je ongemerkt het chassisnummer over, of je vraagt of je't krijgt en je laat het gewoon natrekken bij een dealer.

Kan een dealer eigenlijk ook zien of een wagen al een ongeval heeft gehad als die wagen werd hersteld bij een carossier?

Comment

Waarom geen auto kopen bij een particulier? Hoeveel auto's denkt ge dat er bij handelaars staan die ex-leasing zijn met teruggedraaide kms. Een waardeverlies van 8000€ is veel, maar dan gaat het waarschijnlijk niet over een golfke ofzo.
      Ik zou gewoon gaan kijken naar die auto en als die u echt aanstaat een tweedehandskeuring van Touring laten uitvoeren. Als de eigenaar daar niet mee akkoord gaat weet ge hoe laat dat het is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
        Ik heb er geen ervaring mee maar moest ik ermee te maken hebben zou ik is gaan kijken, zoeken naar lasnaden onder de motorkap en zo.
        En ofwel schrijf je ongemerkt het chassisnummer over, of je vraagt of je't krijgt en je laat het gewoon natrekken bij een dealer.

Kan een dealer eigenlijk ook zien of een wagen al een ongeval heeft gehad als die wagen werd hersteld bij een carossier?
        Dus een dealer kan dat zien via een gecentraliseerd systeem of zo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Waarom geen auto kopen bij een particulier? Hoeveel auto's denkt ge dat er bij handelaars staan die ex-leasing zijn met teruggedraaide kms. Een waardeverlies van 8000€ is veel, maar dan gaat het waarschijnlijk niet over een golfke ofzo.
          Ik zou gewoon gaan kijken naar die auto en als die u echt aanstaat een tweedehandskeuring van Touring laten uitvoeren. Als de eigenaar daar niet mee akkoord gaat weet ge hoe laat dat het is.
          Tweedehandskeuring van touring is idd een goed idee.

Een garagist geeft nog zoiets als garantie, is toch wel belangrijk niet?

Comment

Als uw auto geen 2 jaar is ( of 3 bij de jappen, of 7 bij KIA ) dan is er nog fabrieksgarantie he.

Anders moet ge nen detailer meepakken he, die kunnen zien of da spel ergens herspoten is geweest

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomholp Bekijk Berichten
              Tweedehandskeuring van touring is idd een goed idee.

Ge hebt garantie tot 2/2010 als het een Europese wagen is en meer bij een Jap.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Ik heb mijn Passat gekocht toen die 4 maand oud was en 18k kms had. Er ging toen zo'n 7000€ af tov van de nieuwprijs. Kan toch tellen...

@topicopener: zoals hier al vermeld werd, heb je nog een ganse tijd fabrieksgarantie.

Comment

doe koffer open en kijk aan de afsluiting waar de rubber zit, en ga zo de hele kant af zie je het direct.
                  aan voorkant kon je ook makkelijk aan iets zien mar ben ik vergeten

Comment

Ik denk dat toch? Mensen die dat kunnen bevestigen of weerleggen?

Comment

als die reparaties in t zwart gebeurd zijn of bij een niet-merkdealer zal daar niks van geregistreerd staan

Comment

Lakdiktemeter aanschaffen als je zeker wil zijn...

Eens zien in de koffer naar het achterpaneel en de plaats waar het reservewiel ligt. De wagen in het zonlicht zetten en eens van verschillende hoeken of er gen kleurverschil is, goed te zien bij lichtgrijs metaalkleur. Kijk eens in de deurslagen of je nergens iets abnormaals vindt.

Er is vanalles waar je naar kan kijken.

Comment

Als hij hersteld is geweest bij het dealernet van het merk zelf wel, als hij bij de garagist om de hoek is hersteld niet.

Als je weinig of niks van auto's afweet dan zou je op zijn minst iemand moeten meenemen die er wel iets van kent om de wagen te bekijken. Het gaat hier om een zeer jonge wagen dus de kans is klein dat er iets mee gebeurt is maar niet onbestaande.

Auto diagnose laten uitvoeren bij Touring of VAB is natuurlijk niet onverstandig, dan ben je pas heel zeker en niet alleen over de carosserie want die checken de motor ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Auto diagnose laten uitvoeren bij Touring of VAB is natuurlijk niet onverstandig, dan ben je pas heel zeker en niet alleen over de carosserie want die checken de motor ook.
                            Lijkt mij ook het best. Als je lid bent, kost het amper geld en zelfs als je geen lid bent, is het m.i. de kost meer dan waard (een paar honderd euro dacht ik).

Particulier kopen = auto eerst door een professional laten nakijken. Ofwel bij een (merk)garage ofwel touring of vab.

Comment

zijn weliswaar niet onfeilbaar en ontdekken niet steeds herstel van een ongeval, zelfs ernstige schade die werd hersteld. Uiteraard is er toch al iets meer zekerheid, doch niet sluitend.
                              saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                              saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                              saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                              saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                              saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                              renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                              Porsche 993 (1994)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
                                zijn weliswaar niet onfeilbaar en ontdekken niet steeds herstel van een ongeval, zelfs ernstige schade die werd hersteld.

Waar haal je die informatie? Ik heb vroeger eens op tv gezien wat en hoe ze het allemaal controleren en het leek me toch behoorlijk sluitend:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cumulus Bekijk Berichten
                                  Lakdiktemeter aanschaffen als je zeker wil zijn...

Eens zien in de koffer naar het achterpaneel en de plaats waar het reservewiel ligt. De wagen in het zonlicht zetten en eens van verschillende hoeken of er gen kleurverschil is, goed te zien bij lichtgrijs metaalkleur. Kijk eens in de deurslagen of je nergens iets abnormaals vindt.

Er is vanalles waar je naar kan kijken.

Dan ben je nog nergens zeker van want veel wagens worden in de fabriek al gedeeltelijk bijgespoten omdat er lakfouten/beschadigingen zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk Berichten
                                    Dan ben je nog nergens zeker van want veel wagens worden in de fabriek al gedeeltelijk bijgespoten omdat er lakfouten/beschadigingen zijn
                                    Maar daar wordt er gezorgd dat de lakdikte binnen bepaalde normen liggen...

Comment

Waar haal je die informatie? Ik heb vroeger eens op tv gezien wat en hoe ze het allemaal controleren en het leek me toch behoorlijk sluitend:

http://www.vab.be/NL/producten/diagn...m/modules.aspx
                                      Niets is sluitend.
                                      Het enige waarom je die keuring al zou doen is om de reactie van de eigenaar te weten. Die zegt volgens mij meer als die keuring.

is puur afhankelijk van hoeveel je betaalt he, als je bij de dealer voor identieke 2de hands 5000€ meer zou betalen dan is de vraag of dat je garantie waard is?

Ik heb het hier niet over wagens die nog fabrieksgarantie zouden hebben he.

Comment

I
                                        De auto in kwestie is van februari 2008 en heeft slechts 16000 km. De prijs ligt toch een 8000 euro lager dan wat hij nieuw kost.
                                        reken sowieso op 10% waardeverlies op het eerste jaar.
                                        we weten de nieuwprijs niet dus dat is wat gokken natuurlijk. Maar andere factoren spelen ook dikwijls een rol. gedwongen verkoop bv. dan moet de auto zo snel mogelijk weg. of een verkoop wegens scheiding waar de man om de vrouw te "pesten" de wagen aan een weggeefprijs te koop zet (denkt aan die lotus die voor 5€ verkocht is ),.... of gewoon een maandagwagen met enorm veel probs. het kan vanalles zijn.

Comment

Working...
                                        X