Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hans
    replied
    195/60/15 H, vorige keer zeiden ze 86 euro, nu 85 euro en 'k heb nog een wat nieuwere versie, 't kan alleen maar de goeie kant op

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik zie dit topic nu pas. Als winterband heb ik de Goodyear Ultrigrip 7. Ik ben daar zeer tevreden over, maar ik moet wel zeggen dat ik niet kan vergelijken met een deftige zomerband(Mabor is niet deftig te noemen ). De gripgrens in bochten ligt zeer hoog, ik ben die grens nog niet tegengekomen, en ik heb toch al ronde punten genomen tegen 50 km/h. Bij het remmen merk ik ook dat het precies allemaal veiliger verloopt, zelfs bij fel remmen zijn de wielen nog niet geblokkeerd, tenzij ik echt het rempedaal in één keer 'instamp'.

Trouwens, 86 euro per band? Welke maat heb jij? Ik heb mijn banden inclusief btw en montage 273 euro betaald, een kleine 70 euro per band dus. Mijn bandenmaat is wel 185/65/14 86T...

Leave a comment:

• Hans
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gef Bekijk Berichten
    denk niet dat 't zo'n verschil is maar 'k heb geen flauw idee
    't is een iets nieuwere versie naar 't schijnt, en ze kosten evenveel zijn niet binnen in stock, 'k moet dus nog even wachten tot ze bellen

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    onbekend maakt onbemind (voor de pers that is)?

Enfin, 't zijn niet de beste, maar qua verhouding prijs/kwaliteit vind ik wel dat ze er staan. Zelf geef 'k doorgaans ook wel de voorkeur aan zoveel mogelijk kwaliteit dus jah...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
    Niet altijd te merkenblind zijn.
    Helemaal niet merkenblind... Alle bandenmerken hebben buchtbanden. Maar zoveel goede bandentypes zijn er niet.

Hankooks zie ik nu niet direct onder mijn auto's inkomen. Niet door merkenblindheid, wel door het ontbreken van testen waarin deze banden goed blijken te zijn.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
    hmm, ik wist niet dat er nog een + variant was... zal er straks eens naar horen (eens gaan horen of ze maandag een plaatjes vrij hebben ), maar als dat 10 euro per band meer kost zullen het wel de gewone worden
    denk niet dat 't zo'n verschil is maar 'k heb geen flauw idee

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
    hankook heeft een paar héél goede banden. Net zoals dat er A-merken zijn waar je veel voor betaalt die enkele slechte banden hebben.

klopt als 'n bus

als 'k er allergisch voor was lagen er allang andere banden op, of 't met budget van 't werk was of niet. maar ze vallen dus best mee mits 't warmer is

uniroyal heb 'k in diverse uitvoeringen erg slechte ervaringen mee gehad vroeger om maar 'n "beter" merk te noemen...

de grootste farce ooit was het merk "typhoon". Héél goede banden, zolang 't rechtdoor ging, er geen vuil op de weg lag én 't niet regende. anders: OEPS

Leave a comment:

• Hans
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gef Bekijk Berichten
    nee, maar als er 5-6 wachtenden voor u zijn - dat had ik vorig jaar aan de hand - dan kan 't toch wel ff duren (reken 20min per klant)

ga je voor de goodyears? naast de ultragrip 7 heb je de 7+ (nog nét iets beter naar 't schijnt)...
    hmm, ik wist niet dat er nog een + variant was... zal er straks eens naar horen (eens gaan horen of ze maandag een plaatjes vrij hebben ), maar als dat 10 euro per band meer kost zullen het wel de gewone worden

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Welk zelf-respecterend merk draait nu Hankooks standaard op haar auto's?!
    hankook heeft een paar héél goede banden. Net zoals dat er A-merken zijn waar je veel voor betaalt die enkele slechte banden hebben.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Welk zelf-respecterend merk draait nu Hankooks standaard op haar auto's?!

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Gef, nu vervang je je brol zomerbanden door goede winterbanden... Logisch dat je geen verschil merkt
    jah, firmawagen met standaardbanden daar kan 'k niets aan doen hoor, winterbanden is 'n eigen initiatief
    die hankooks vallen best mee bij warmer weer (wat luid) maar als 't nat is, neenee...

zelf zou 'k er voor de zomer liever iets anders op zien maar daarvoor moet 'k wachten tot ze versleten zijn

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Gef, nu vervang je je brol zomerbanden door goede winterbanden... Logisch dat je geen verschil merkt

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    daar heb je gelijk in... alhoewel banden plaatsen nu niet echt lang duurt he
    nee, maar als er 5-6 wachtenden voor u zijn - dat had ik vorig jaar aan de hand - dan kan 't toch wel ff duren (reken 20min per klant)

ga je voor de goodyears? naast de ultragrip 7 heb je de 7+ (nog nét iets beter naar 't schijnt)...

Leave a comment:

• Hans
    replied
    daar heb je gelijk in... alhoewel banden plaatsen nu niet echt lang duurt he

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    ik heb vorige week m'n winterbanden laten plaatsen, 'k had net 'n weekje verlof vandaar...
    Dunlop Wintersport SP M3, en tot nu toe merk 'k quasi geen verschil in 't rijden in droog & nat met de hankook dingen die erop lagen, grip is ongeveer gelijk. 'k had wel de 3D besteld en wegens foute levering 'n goeie korting gekregen op de M3...

sneeuw & ijzel ben 'k wel nog niet tegengekomen...

maar soit, wachten heeft volgens mij niet veel zin, kan enkel drukker worden in de bandencentrales

Leave a comment:

• Hans
    replied
    Ik zou ze volgende week willen plaatsen... goed idee of beter nog even wachten?

Leave a comment:

• Hans
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
    een paar pintjes minder drinken en hopla de Goodyears komen eraan!

maar ik drink al zo weinig pintjes

en met 20 euro kan ik echt wel 15 pinten drinken

ik wacht nog af, 't is toch maar tegen eind oktober/november. maar mijzelf kennende zal ik toch voor die Goodyears gaan, 'k wil altijd 't beste

Leave a comment:

• Gene Hackman
    replied
    de Goodyears komen op 86 euro per stuk (incl plaatsing en btw) en de Bridgestones 80 euro, pfft

een paar pintjes minder drinken en hopla de Goodyears komen eraan!

Leave a comment:

• W201
    replied
    Ik zou de Goodyears pakken, ben zeker dat je daarvan content gaat zijn.

Leave a comment:

• Hans
    replied
    Alhoewel ik nog niet naar de bandencentrale ben geweest, ben ik vrij zeker van mijn keuze denk ik. Bridgestone Blizzak LM20's

edit: alhoewel ik door deze test nu toch meer naar de Goodyear Ultra Grips 7 neig
    de Goodyears komen op 86 euro per stuk (incl plaatsing en btw) en de Bridgestones 80 euro, pfft

Leave a comment:

Working...
X