Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hans
    replied
    mja, tenzij er vanaf deze winter een nieuwe ijstijd aanbreekt, ga ik niet in de sneeuw ploeteren

gewone winterbanden dus, voor Belgische/europese winters

edit: ben ik dan niet beter af met een gewone W(R)? of zelfs met een R?
    Last edited by Hans; 13/09/2008, 17:43.

Leave a comment:

• Jochen
    replied
    Er is wel een verschil tussen winterbanden en sneeuwbanden denk ik. Hier in België zijn echte sneeuwbanden overbodig lijkt me, maar winterbanden die goede grip bieden bij koude en een nat wegdek zijn ideaal lijkt me. Denk dat dat ook meer de bedoeling is van de Conti's en Michelins die onze Zweed hier opnoemt.

Leave a comment:

• The Swede
    replied
    Ikzelf zweer bij Nokian's.

Heb al een beetje vanalles geprobeerd maar nooit echt tevreden van geweest.
    Was ooit met een team in Noord Duitsland bij goeie sneeuwval. De meest wagens hadden populaire winterbanden van Michelin (Alpin) en Continental (Wintercontact). Ikzelf zat in een Finse huurwagen met Nokians. Daar waar de anderen nog steeds met gripproblemen kwamen te zitten bij vergelijkbare wagens, (met ESP en de hele rimram), had ik nergens last van.

Ik zou kijken naar een WR G2 als je enkel in Belgie rijdt of naar een RSi indien je ook nog eens wil gaan wintersporten.

Zelf gebruik ik de Hakkapeliitta 4 maar die is in Belgie niet toegelaten.

Leave a comment:

• Hans
    started a topic Winterbanden

Winterbanden

'T is nog vroeg, maar ik wil al eens uitkijken naar een setje winterbanden voor binnenkort.

Ik ben een totale leek in banden en alles wat er bij komt kijken. Het enigste dat ik voor 't moment weet, is dat ik 15" velgen heb

Welke merken, welke types, maten, prijzen... ik ken er niks van en ik wil niet echt naar een bandencentrale stappen en mij iets laten aansmeren De prijs is (uiteraard) een belangrijke factor. Geen cheap-ass Made-in-China brol, maar ook geen banden die stukken van mensen kosten natuurlijk

Dus, als er iemand mij wat raad geven...
Working...
X