Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hans
    replied
    zie maar dat je geen klapband krijgt

@Svenson: zal niet goed uitgelijnd zijn waarschijnlijk

ik heb mijn winterbanden nog altijd niet heb ze besteld, maar nog altijd niet binnengekomen blijkbaar

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
    Hebben winterbanden een andere spanning nodig tov een zomerband van gelijke maat?
    'k weet niet of 't moet, maar ik doe 't alleszins. Naar mijn mening rijdt dat aangenamer, ook als 't wat "warmer" is.
    Ipv de 2.2 aangeraden constructeur zet ik er 2.6-2.7 op. Works fine for me...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hebben winterbanden een andere spanning nodig tov een zomerband van gelijke maat?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
    Ik zou toch efkes terug gaan...
    Ik zal is bellen, want het is bij Mobile Tyre en die mannen komen aan huis...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Idd, teruggaan!
    Niet 100% juist gebalanceerd?

Hardheid/zachtheid van 't rubber slaat trouwens op samenstelling ifv grip, da's niet noodzakelijk hetzelfde als "comfortabelere" band. Daarvoor moeten de wangen (zijkanten) zachter of beter gezegd soepeler zijn zodat de band mee gaat spelen in 't "dempen" van schokken.

Leave a comment:

• Ugeken
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Svenson Bekijk Berichten
    Hallo,

Sinds gisteren zijn er Bridgestones Blizzak LM25's onder mijn Audi A4 geplaatst. Het is de eerste keer dat ik met winterbanden rijd, maar ik merk rond bepaalde snelheden trillingen op...het ergste is het tussen 110-140km/u....wat vrij vervelend is aangezien ik veel autostrade doe. Weet er iemand of dit normaal is? Ik lees hier ook dat de samenstelling van het rubber zachter is dan bij zomerbanden...ik heb het omgekeerde gevoel...de wegligging is precies veel harder nu???

Grtz
    Ik zou toch efkes terug gaan...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Trillingen na het plaatsen van winterbanden

Hallo,

Sinds gisteren zijn er Bridgestones Blizzak LM25's onder mijn Audi A4 geplaatst. Het is de eerste keer dat ik met winterbanden rijd, maar ik merk rond bepaalde snelheden trillingen op...het ergste is het tussen 110-140km/u....wat vrij vervelend is aangezien ik veel autostrade doe. Weet er iemand of dit normaal is? Ik lees hier ook dat de samenstelling van het rubber zachter is dan bij zomerbanden...ik heb het omgekeerde gevoel...de wegligging is precies veel harder nu???

Grtz

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
    en hoe weet je wat voor index je hebt als het niet op je gelijksvormigheidsattest staat?
    jaja, ik weet de mijne, is ook H en zal dus ook een sticker moeten kleven, 't was enkel voor walter
    Ah zo. Mijn gelijkvormigheidsattest vermeld enkel H,V of zelfs W; afhankelijk van bandenmaat en motorisatie. Zo ligt er standaard V onder mijne terwijl H volstaat. Maar in het geval van winterbanden staat T niet op mijn gelijkvormigheidsattest. Maar dat valt dus op te lossen met die sticker.

Leave a comment:

• Hans
    replied
    jaja, ik weet de mijne, is ook H en zal dus ook een sticker moeten kleven, 't was enkel voor walter

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    en hoe weet je wat voor index je hebt als het niet op je gelijksvormigheidsattest staat?
    als het nergens te vinden is kijk dan naar de topsnelheid op je gva. en kijk dan naar de index die deze dekt. zo kunnen ze op de keuring niks zeggen

Leave a comment:

• The Swede
    replied
    Kijk even in de handleiding van je wagen. Daar staat het meestal ook in.

Leave a comment:

• Ugeken
    replied
    Handleiding?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Wat ligt er nu onder?
    Lijkt me straf dat dit niet vermeld is, is enkel bij oudere auto's.

Leave a comment:

• Hans
    replied

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
    In de bandencentrale en garage bieden ze me winterbanden aan met de snelheidsindex T. In principe moet is dus met een sticker op mijn dashboard rijden max 190km/u dan zou ik wettelijk in orde zijn. Ook indien die snelheidsindex niet vermeld wordt op mijn gelijkvormigheidsattest?
    Antwoord reeds gevonden :

Winterbanden (M+S banden)

Indien het voertuig uitgerust is met M+S banden met een snelheidsindex lager dan deze voorzien door de constructeur, wordt deze montage aanvaard van 1 oktober tot 30 april, voor zover binnen het gezichtsveld van de bestuurder, een goed leesbaar zelfklevend etiket werd aangebracht met vermelding van de maximumsnelheid voor de betreffende M+S banden.

Dit etiket moet niet noodzakelijk worden verwijderd als het voertuig later wordt uitgerust met banden voorzien van een hogere snelheidsindex.

Deze bepalingen gelden niet voor M+S banden met een snelheidsindex die groter dan of gelijk aan de door de constructeur voorziene index is. ( www.wegcode.be)

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    In de bandencentrale en garage bieden ze me winterbanden aan met de snelheidsindex T. In principe moet is dus met een sticker op mijn dashboard rijden max 190km/u dan zou ik wettelijk in orde zijn. Ook indien die snelheidsindex niet vermeld wordt op mijn gelijkvormigheidsattest?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
    Mooie prijs eigenlijk, waar ben je geweest als ik vragen mag ?
    Als 't niet via de dealer verloopt, gaan wij altijd naar Banden Eric in Hasselt (langs de Grote Ring daar, tegenover 't PHL en zo).

Die Goodyears schijnen overigens toppie bandjes te zijn.
    In quasi alle tests komt 'ie bovenaan 't ranglijstje te staan.
    Een kennis van mij doet plaats buiten zijn werkuren ook nog banden, verlagingsveren,... Het gaat over Banden Ackermans in Opglabbeek.

Leave a comment:

• sibi
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
    Trouwens, 86 euro per band? Welke maat heb jij? Ik heb mijn banden inclusief btw en montage 273 euro betaald, een kleine 70 euro per band dus. Mijn bandenmaat is wel 185/65/14 86T...
    Mooie prijs eigenlijk, waar ben je geweest als ik vragen mag ?
    Als 't niet via de dealer verloopt, gaan wij altijd naar Banden Eric in Hasselt (langs de Grote Ring daar, tegenover 't PHL en zo).

Die Goodyears schijnen overigens toppie bandjes te zijn.
    In quasi alle tests komt 'ie bovenaan 't ranglijstje te staan.

Leave a comment:

• Gene Hackman
    replied
    Ik zou ze volgende week willen plaatsen... goed idee of beter nog even wachten?

OKé hoor,de mijne gaan er volgende week ook erop Good Years ultra grip's.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik weet niet of ik de Ultragrip 7+ heb, ik denk dat niet... Maar des te beter voor jou natuurlijk

Leave a comment:

Working...
X