Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto vroeger buiten of...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
    Als ik me niet vergis moet je enkel BTW rekenen op de marge.
    Dus als je als bedrijf een wagen van een particulier koopt dan betaal je vanzelfsprekend geen BTW hierop. Als je die wagen dan weer doorverkoopt moet je enkel BTW betalen op hetgeen je er meer voor vraagt. Dus zoalang je er geen winst op maakt zal je normaalgezien geen BTW moeten rekenen. (correct me if I'm wrong )
    Ge zijt wrong.

Die margeregeling is voor als ge winst zou maken met uwe verkoop als autohandelaar. Als ge dan voor X euro van ne particulier overkoopt en dan weer verkoopt voor X+Y euro, moet ge enkel btw op die Y euro betalen.

Adsolut is een softwarepakket en een online portaal voor Belgische accountants, ondernemers en kmo's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
      En als je partikulier verkoopt dan moet je op de verkoopovereenkomst de verkoopprijs vermelden (als je begrijpt wat ik bedoel)
      Oorspronkelijk geplaatst door fa820373 Bekijk Berichten
      Idd, mijn eenmanszaakje zal waarschijnlijk geen bedrijfswinst moeten gaan inbrengen door de verkoop van m'n krel, da weet ik nu al...

Ik doelde meer op de uitspraak van d_s... Faktuur bij verkoop zal het bedrag van de restwaarde héél sterk benaderen...

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Zitten zeker zware kosten aan te komen he, aan die auto?
      Helemaal niet, ik rij nog elke kilometer even graag en gerust rond (heb enkel pech gehad da mijnen alternator vrij snel stuk ging) als toen ik hem kocht (m'n kar is vrij volledig uitgerust dus daarvoor moet ik hem ook niet buitenshotten).
      Maar als ik zie wat voor mooie breaks er bijgekomen zijn de laatsten tijd...lijkt me die twee jaar nog uitdoen erg lang.

Daarom da ik efkes info wou en ben alweer een stuk wijzer geworden ondertussen.
      2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

Comment

[quote=fa820373;2831060
        Helemaal niet, ik rij nog elke kilometer even graag en gerust rond (heb enkel pech gehad da mijnen alternator vrij snel stuk ging) als toen ik hem kocht (m'n kar is vrij volledig uitgerust dus daarvoor moet ik hem ook niet buitenshotten).
        Maar als ik zie wat voor mooie breaks er bijgekomen zijn de laatsten tijd...lijkt me die twee jaar nog uitdoen erg lang.

Daarom da ik efkes info wou en ben alweer een stuk wijzer geworden ondertussen. [/quote]

Kieke

Ge hebt me ni gesnapt

Comment

Working...
        X