Ik ben op zoek naar een 2de hands auto en ben op www.autoscout.be gestoten op een paar wagens van LR-Cars te Kortenberg. De prijzen vielen wel goed mee, maar ik heb toch een beetje schrik voor verborgen gebreken. Iemand die meer van deze handelaar weet, of er misschien al een auto gekocht heeft? Of algemene gedachten bij 2de hands garages? Kent er iemand nog goede 2de hands garages regio vlaams-brabant?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LR-cars Kortenberg
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nergal Bekijk BerichtenIk ben op zoek naar een 2de hands auto en ben op www.autoscout.be gestoten op een paar wagens van LR-Cars te Kortenberg. De prijzen vielen wel goed mee, maar ik heb toch een beetje schrik voor verborgen gebreken. Iemand die meer van deze handelaar weet, of er misschien al een auto gekocht heeft? Of algemene gedachten bij 2de hands garages? Kent er iemand nog goede 2de hands garages regio vlaams-brabant?
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenEn nog content van? Er staat een rx8 waar ik wel een testritje mee wil
Comment
-
De prijzen vallen alleszins mee maar helaas wordt er niet volgende de wet gehandeld. Ik heb er een occasie gevonden uit 2004. Die beviel wel. Aanbetaald, op de dag dat ik de auto zou komen ophalen werd er opeens "verkocht zonder garantie" op het verkoopdocument bijgeschreven. Ook werd er gesproken over "voor de export", hetgeen ik nu, naderhand, vertaal als: "deze auto gaat zeker niet langer dan een jaar mee". Maar weet ik veel? Ik wist niet zo goed wat ik ermee aan moest en heb dus toch eieren voor mijn geld gekozen en de auto meegenomen. Dit bleek al snel een rot ei, heel vaak naar de garage moeten gaan. Recentelijk hield de motor ermee op. Beyond repair.
Tijdens het zoeken naar een oplossing voor de niet meer rijdende auto kwam ik erachter dat ik als consument wel degelijk recht had op garantie, ook al is er snel iets op het document bij geschreven. Dit was nadat ik al eens met LR Cars gebeld heb en er nonchalant werd gezegd: "kom maar langs". Ja, handig om "even" langs te komen in zo'n gat als Kortenberg als je geen rijdende auto hebt.
Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet nu, de kosten voor een advocaat zijn in dezelfde grootorde als wat ik voor de auto betaald heb.
Comment
-
Je had de auto nooit mogen meenemen toen hij erop schreef "zonder garantie". Toen had het eigenlijk al duidelijk moeten zijn. Over welk type wagen ging het? Je betaalt er leergeld uit natuurlijk. Niet fijn en goed dat je andere mensen kan waarschuwen. Ik zou er ook geen zaak over starten. Zoals je zelf zegt, zal de advocaat je minimum evenveel kosten waarbij je niet weet hoe het zal uitdraaien.
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door newbie Bekijk BerichtenDe prijzen vallen alleszins mee maar helaas wordt er niet volgende de wet gehandeld. Ik heb er een occasie gevonden uit 2004. Die beviel wel. Aanbetaald, op de dag dat ik de auto zou komen ophalen werd er opeens "verkocht zonder garantie" op het verkoopdocument bijgeschreven. Ook werd er gesproken over "voor de export", hetgeen ik nu, naderhand, vertaal als: "deze auto gaat zeker niet langer dan een jaar mee". Maar weet ik veel? Ik wist niet zo goed wat ik ermee aan moest en heb dus toch eieren voor mijn geld gekozen en de auto meegenomen. Dit bleek al snel een rot ei, heel vaak naar de garage moeten gaan. Recentelijk hield de motor ermee op. Beyond repair.
Tijdens het zoeken naar een oplossing voor de niet meer rijdende auto kwam ik erachter dat ik als consument wel degelijk recht had op garantie, ook al is er snel iets op het document bij geschreven. Dit was nadat ik al eens met LR Cars gebeld heb en er nonchalant werd gezegd: "kom maar langs". Ja, handig om "even" langs te komen in zo'n gat als Kortenberg als je geen rijdende auto hebt.
Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet nu, de kosten voor een advocaat zijn in dezelfde grootorde als wat ik voor de auto betaald heb.Dat is verdorie een boogscheut van Brussel!
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment