Mededeling

Collapse
No announcement yet.

landrover freelander

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• landrover freelander

Hoi..kan iemand me iets vertellen over de kwaliteit van de landrover freelanders uit het bouwjaar 2000/2001? Ik denk erover om zo'n wagen aan te schaffen maar wil graag weten wat de ervaringen zijn van deze auto.
    Last edited by ; 06/04/2008, 20:40.

Elke ervaring is persoonlijk natuurlijk, maar wij hebben er zo een. Is ondertussen 7 jaar oud, heeft nog maar 100 000 km en de koppeling is al vervangen geweest, daarbuiten geeft ie ( nog steeds ) vaak geen tegendruk bij het koppelen, airco is ook al eens stuk geweest, elektrisch schuifdak werkt niet meer, achterste (elektrische) ramen gaan ook niet meer naar beneden, luchtmassameter is ook al eens vervangen, de knopjes die op het stuur zitten voor radio/cd speler en dergelijke te bedienen werken niet meer correct. De verlichting van de snelheidsmeter valt nu en dan uit.

Enige goede punt is dat de motor vrij goed en betrouwbaar is en dat hij niet zo heel veel verbruikt ( denk ik althans toch ). Nu wordt de auto waarschijnlijk gewoon bijgehouden en opgereden omdat hij toch niet meer veel gaat opleveren en mijn vader hem altijd nog kan gebruiken voor zijn werk.

Comment

Heb je een benzine of een diesel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Christie Bekijk Berichten
        Heb je een benzine of een diesel?
        Het gaat over de diesel, 2.0d ( komt van bmw ), wat ook de reden was destijds dat mijn vader hem gekocht had.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StreetRod Bekijk Berichten
          Het gaat over de diesel, 2.0d ( komt van bmw ), wat ook de reden was destijds dat mijn vader hem gekocht had.
          Ai...dat klinkt niet goed.....
          Weet jij waar ik nog meer 'gebruikerswaarderingen'' van de freelander zou kunnen vinden? Ik weet dat je voor nieuwe auto's op 'autoweek' ofzo kunt kijken. Daar staan dan alle uitslagen op van de testritten etc die gedaan zijn maar is er ook zoiets voor oudere auto's??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Christie Bekijk Berichten
            Ai...dat klinkt niet goed.....
            Weet jij waar ik nog meer 'gebruikerswaarderingen'' van de freelander zou kunnen vinden? Ik weet dat je voor nieuwe auto's op 'autoweek' ofzo kunt kijken. Daar staan dan alle uitslagen op van de testritten etc die gedaan zijn maar is er ook zoiets voor oudere auto's??

Gebruikers review op autoweek:

Zullen ook wel een paar positievere bij staan . Ik denk dat wij ook gewoon 'pech' gehad hebben met de onze...

Comment

Ik denk dat wij ook gewoon 'pech' gehad hebben met de onze...
              De FL -versie dus met de BMW motor is normaal gezien beduidend betrouwbaarder dan de PFL-versie maar je kan natuurlijk pech hebben.

Comment

Zullen ook wel een paar positievere bij staan . Ik denk dat wij ook gewoon 'pech' gehad hebben met de onze...
                OKE..super...zal daar eens tussen gaan snuffelen...alvast bedankt!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                  De FL -versie dus met de BMW motor is normaal gezien beduidend betrouwbaarder dan de PFL-versie maar je kan natuurlijk pech hebben.
                  ??Hoe kan ik het verschil zien??Bijv. vanaf welk jaar zijn ze de FL motor gaan gebruiken?

Comment

die BMW motor heette Td4 en heeft 112pk
                    die oude was nog een Rover diesel met ik denk 97pk (enkel '98 en '99 misschien ook nog 2000)

Comment

Koop een Jap of Koreaan. Gegarandeerd minder problemen dan met een Land Rover.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                        die BMW motor heette Td4 en heeft 112pk
                        die oude was nog een Rover diesel met ik denk 97pk (enkel '98 en '99 misschien ook nog 2000)
                        idd.

Comment

ik heb er al een paar keer mee gereden, en het rijdt gewoon vreselijk. complete zitpositie/stuur/pedalen is een ramp.

Een discovery of defender rijdt met gemak beter

Comment

Motorisch gezien zijn zowel de Rover als de BMW diesel van zeer grote kwaliteit. Met beide motoren maal je op je één been 300 000km.
                            De eerste reeks (met de Rover diesel) is wel duidelijker storingsgevoeliger als de tweede op gebied van niet-motorische techniek. De verdeelbak (voorin) is een veel voorkomend en duur probleem. Ook moet je rubbers van de achterophanging en de achterbrug in de gaten houden. Let ook wel dat deze motoren in 99% procent van de gevallen olielekken dit is echter totaal onschadelijk daar de motor oersterk is. (ik ken er eentje (in een Rover 420) met bijna 800 000km zonder problemen).Op gebied van airco ed denk ik gewoon dat het om pech gaat als je problemen gehad hebt.
                            De tweede reeks met BMW diesel is sterk verbeterd op al die punten. Echter hier is de koppelling een ENORM probleem. Buiten de overmatige slijtage is ook de druklager (die hier hydraulisch bedient wordt zonder slave-pump) een veel voorkomend defect.

Conclusie: De Freelander I is niet wat je zegt de betrouwbaarste auto,echter ook zeker en vast geen afrader omdat hij motorisch zeer betrouwbaar is,een solide koets heeft en omdat de andere zeker niet beter zijn.Laat je zeker en vast geen zogezegd betrouwbare Aziaat aansmeren,die zijn het niet en hebben bovendien veel slechtere rijeigenschappen. Als ik mijn zinnen erop gezet had ging ik ervoor....of ik spaarde door voor de superbetrouwbare zalig rijdende Freelander 2.

Succes
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                            X