Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schokdempers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Schokdempers

Iets zegt me dat mijn schokdempers niet meer volledig werken alsof ze nieuw waren. Ofwel begin ik nu pas echt last te ondervinden van de (imo) te zachte afstelling ervan.
    Dus toch even de vraag: stel nu dat ik nieuwe schokdempers moet laten monteren, welke zou ik dan kiezen en hoeveel zou me dat kosten?
    Het zou sowieso iets sportievers moeten zijn dan wat ik nu heb.

Het wordt eigenlijk tijd dat ik eens een andere auto kan kopen, maar ik vrees dat het nog niet voor direct zal zijn ...
    120d Hatch Edition Sport

Jouw auto heeft toch nog niet veel km's? Die zullen denk ik echt nog niet versleten te zijn

Zal idd naar jouw normen gewoon te zacht zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
      Jouw auto heeft toch nog niet veel km's? Die zullen denk ik echt nog niet versleten te zijn

Zal idd naar jouw normen gewoon te zacht zijn
      47.000 km. Veel te veel korte afstanden voor een diesel. Amper autosnelweg (de dichtste afrit ligt hier al snel 25 km vandaan).
      Het zou kunnen hoor. Ik heb er eigenlijk geen idee van hoe lang die dingen juist meegaan, maar het zou natuurlijk best kunnen dat ze nog een half leven meekunnen.

Edit:
      De vraag mag trouwens hypothetisch worden gezien ook.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Die zullen echt nog niet versleten zijn, zeker niet van korte afstanden
        Dat is vooral slecht voor de motor, heeft niets met de ophanging te maken

Tenzij je dag in dag uit gaat rallyrijden, en zelfs dan zullen die op 47.000km nog niet versleten zijn

Wat jij nodig hebt is stevigere dempers en hardere veren

Comment

Tsja, ik zou zeggen, droom nog enkele jaren verder over uw zwart BMW'ke. Neem vrede met die schokdempers van uw Renault, een sportieve roeping heeft zo'n kar niet hé. Van een ezel maak je ook geen renpaard hoor.

Comment

Die zullen echt nog niet versleten zijn, zeker niet van korte afstanden
            Dat is vooral slecht voor de motor, heeft niets met de ophanging te maken

Tenzij je dag in dag uit gaat rallyrijden, en zelfs dan zullen die op 47.000km nog niet versleten zijn

Wat jij nodig hebt is stevigere dempers en hardere veren
            Tja. Er zijn zoveel dingen dingen die ik nog nodig heb. Als ik alles zou beginnen veranderen, dan zit ik met grotere velgen, een strakkere ophanging, een directer stuur, minstens 50 % meer vermogen, een andere (sportievere) onderlinge opstelling van stuur, pedalen en versnellingsbak, ...
            Ik wil een 120d.
            Er is echter geen enkele rationele reden om nu van wagen te veranderen. En binnen een paar maand zijn de centen ook op.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Zo veel beter rijdt een 120d ook weer niet in dagelijks gebruik
              Op het vermogen na

Zo'n fransoos (ik weet nu wel niet hoe het met een Mégane zit) is trouwens meestal ook niet erg slecht qua bochtengedrag, vind ik

Comment

Zo veel beter rijdt een 120d ook weer niet in dagelijks gebruik
                Op het vermogen na

Zo'n fransoos (ik weet nu wel niet hoe het met een Mégane zit) is trouwens meestal ook niet erg slecht qua bochtengedrag, vind ik
                Begrijp me niet verkeerd: ik ga een Mégane zeker geen slechte wagen noemen, maar in feite is het gewoon niet compleet mijn ding.

Een 1' heb ik in feite nog niet zelf gereden. Een E90 wel al een paar keer. Die vond ik toch een stuk leuker rijden dan de mijne, en naar het schijnt is de 1' nog ietsje sportiever ...
                Het zou wel kunnen dat, als ik een 1' zou kopen (ik vrees echter dat we tegen dan al een generatie verder zullen zitten), ik er sowieso nog sportophanging bij zal willen.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Schokdempers, moeten die nog vervangen worden? Mijn vader heeft momenteel 275000km met de originele dempers gereden. Onlangs naar de keuring geweest zonder opmerking.

Comment

Ik heb die van mij ook vervangen op 240.000 km terwijl ze goedgekeurd waren. Toch waren ze rats versleten en is het nu ee npak leuker rijden.

@Bikefreak: die dempers van u zijn normaal echt niet versleten. Wat je misschien wel kan doen is "de goeie ouwe schokdempertest". Je knie of je handen op de bumper zetten en de auto een paar keer zo diep en zo hard mogelijk naar beneden duwen. Als je stopt moet de auto ook stoppen met wippen. doe dit links en rechts en vergelijk. Misschien heb je een lekke demper...
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

120.000 km is toch het minst wat ze mee moeten(en zelfs meer)

Comment

Die zullen zeker nog niet versleten zijn. Als de schokdemping niet te veel stoort, zou ik er gewoon mee verder rijden.

btw: je doet amper 10.000 km per jaar en rijdt met een diesel? Ik doe meer als 20.000 per jaar en rij met een naft. Van een omgekeerde wereld gesproken
                        The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          Ik heb die van mij ook vervangen op 240.000 km terwijl ze goedgekeurd waren. Toch waren ze rats versleten en is het nu ee npak leuker rijden.

@Bikefreak: die dempers van u zijn normaal echt niet versleten. Wat je misschien wel kan doen is "de goeie ouwe schokdempertest". Je knie of je handen op de bumper zetten en de auto een paar keer zo diep en zo hard mogelijk naar beneden duwen. Als je stopt moet de auto ook stoppen met wippen. doe dit links en rechts en vergelijk. Misschien heb je een lekke demper...
                          OK, ze zullen nog niet versleten zijn.
                          Er is niet direct een verschil van één demper tegenover de rest hoor. Ik vroeg me gewoon af of de boel niet een heel klein beetje slapper geworden is.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt Bekijk Berichten
                            Die zullen zeker nog niet versleten zijn. Als de schokdemping niet te veel stoort, zou ik er gewoon mee verder rijden.

btw: je doet amper 10.000 km per jaar en rijdt met een diesel? Ik doe meer als 20.000 per jaar en rij met een naft. Van een omgekeerde wereld gesproken
                            I know, maar ik doe een lange periode met deze wagen, en toen ik de wagen kocht, wist ik nog niet waar ik na een paar jaar zou werken. Ik werk nog steeds op 5 km van mijn deur. Niet ideaal om te dieselen, maar toch de moeite niet waard om een andere wagen te kopen.
                            Vanaf komende zomer, zullen de kilometers trouwens voelbaar vermeerderen. Dan kan het best wel eens 20.000 op een jaar gaan worden.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik heb intussen zo'n 62000km met de mijne. Ik heb toch niet de indruk dat die schokdempers versleten zijn, zal misschien gewenning zijn ofzo aan de zachte ophanging.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nvdd Bekijk Berichten
                                Schokdempers, moeten die nog vervangen worden? Mijn vader heeft momenteel 275000km met de originele dempers gereden. Onlangs naar de keuring geweest zonder opmerking.
                                Die test op de keuring is de grootste zever dat er is
                                Ik heb net m'n voorste dempers vervangen na 175.000km en 23 jaar. Nog geen maand terug perfect gekeurd ook al hadden die dingen NIKS van demping. Ik haal die dingen uit hun huls en de olie liep er gewoon uit

Zolang ze gelijk afslijten heb je geen probleem op de keuring. Ook al zeggen ze op de keuring dat je dempers goed zijn...dit wilt NIET zeggen

Idem dito met m'n andere auto, voorste schokdempers gaven niks van demping maar toch gekeurd. En als je ze vervangt verschiet je wel wat het verschil is

Comment

Versleten zullen ze nog niet zijn,maar een schokdemper begint al te "slijten" na de eerste 5km

Dus dat hij zachter voelt als vroeger zal wel kloppen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Tsja, ik zou zeggen, droom nog enkele jaren verder over uw zwart BMW'ke. Neem vrede met die schokdempers van uw Renault, een sportieve roeping heeft zo'n kar niet hé. Van een ezel maak je ook geen renpaard hoor.
                                    Ik vrees dat ge daar wat verkeerd zit.
                                    Renault heeft de laatste jaren erg coole karretjes uitgebracht, hetzijn niet allemaal op de Belgische markt : Clio Cup, Trophy, Megane R26 enz...
                                    Met "cool" bedoel ik dan wel auto's waarvan het chassis meer dan bovengemiddeld presteert !

Stuk voor stuk hebben die een wegligging waamenig Duits krel kan achter komen... (Lees eens wat meer EVO ofzo...)

Bikefreak : een schokdemper heeft als taak om de wielen wegcontact te laten houden, in alle omstandigheden. De spiraal er omheen zorgt ervoor dat die demper ook word afgeremd zodat je niet blijft botsen... Laat uw dempers een nakijken bij een garage met een testbank hiervoor. Dan kan je al verschil zien tss links en rechts. Om echt te weten of ze minder presteren zou je een gelijkaaardige auto moeten hebben om te vergelijken.
                                    www.perfectshine.be

Comment

Working...
                                    X