Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke autoverzekering ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• welke autoverzekering ?

hoi allemaal,

sinds vrijdagavond bollen mijn kindje en ik dus rond in een nieuwe golf plus en of we fier zijn !

nu is mijn vraag: wat is aan te raden ? een beperkte of volledige omnium en voor hoe lang ? ik rij weinig km's en ben zelf een voorzichtige chauffeur - stoef stoef -hihihi

welke verzekeringsmaatschappij is aan te raden en welke zeker niet ? ik kreeg een mooi voorstel van touring verzekeringen, maar naar 't schijnt als ge iets tegenkomt dat je voor alles zelf kan lopen en het héél lang duurt vooraleer alles in orde is qua betaling.

kunnen jullie me (nog eens) raad geven ?

thanx
    tiki

ma hoe kun je nu al rondrijden als je nog geen verzekering hebt?
    ik zou ethias aanraden, redelijk goedkoop en toch geen slechte reputatie

Comment

opstartster nog eens

hey,

sorry voor het misverstand, maar ik rij nu rond met een "gewone" verzekering: BA en rechtsbijstand

tiki

Comment

ingauto.be
        Goedkoper gaat ge niet vinden denk ik. Alleszinds veel goedkoper dan die afzetters van Ethias.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
          ingauto.be
          Goedkoper gaat ge niet vinden denk ik. Alleszinds veel goedkoper dan die afzetters van Ethias.

goedkoop, maar:

Wat is hun doelgroep ?
          • BM 00 of lager + klanten die minimum 5 bewezen jaren schadevrij zijn. De rest is afschuwelijk duur en dus niet gewild!
          • >Particulieren : rechtspersonen worden NIET geaccepteerd
          • Leeftijd : tussen 30 en 60 leeftijden
          • Enkel personenwagen (inclusief Cabrio, monovolume en terreinwagen ) en lichte vrachtwagens maw dus geen :
              • Bromfietsen
              • Moto’s
              • Mobilhomes

Zwakte in hun aanbod
          • Zeer zware penalisatie na een ongeval (premie X 3 !!!!!!!) wanneer de optie premiebevriezing niet werd verzekerd. (= bijpremie)
            • Gezien de malus in de bijzondere voorwaarden werd opgenomen is er geen opzeg cfr artikel 15 mogelijk door premieverhoging !
          • Principe van bevriezing kan slechts 1 keer zodat je opnieuw 5 jaar mag wachten en bij een volgend schadegeval opnieuw premie X 3 riskeert
          • Zwaar malussysteem geldt ook bij omnium in fout of zonder aansprakelijke tegenpartij
          • Zeer beperkt aantal erkende garages zodat herleiding of afschaffing van de vrijstelling bij herstelling in erkende garage inboet aan aantrekkelijkheid

Comment

ingauto.be
            waarom zijn ethias afzetters?
            verdere info graag..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vegitoo Bekijk Berichten
              waarom zijn ethias afzetters?
              verdere info graag..
              Hoor dat hier nog op het forum... vreemd, want thuis hebben we daar hele goeie ervaring mee.
              Onlangs nog zware kosten gehad door een parkeeraccidentje van mijn moeder, factuur rechtstreeks van garage naar ethias na 1 simpel telefoontje en zelf weten we zelfs niet wat de totale prijs is geweest
              (volgende keer in de garage ga ik het wel is vragen, want ben wel is benieuwd, rechterflank is nu voor 60% nieuw )

Comment

@ tiki : informeer even bij je bestaande makelaar of maatschappij.

Het feit of je al dan niet een omnium wil is voor iedereen anders natuurlijk.
                Doe je veel of weinig km , veel of weinig autostrade , in welke gemeente woon je,
                kan je eventueel zelf tegen een stootje bij een ongeval ( financieel gezien )

Dus best even alles op een rijtje zetten en ne keer de offerte bekijken en zien
                of het de moeite waard is.

Maar voor een nieuwe auto is een omniumverzekering zeker aan te raden.

@ AMVDVD : 'k zou het niet beter kunnen zeggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten
                  goedkoop, maar:

Wat is hun doelgroep ?
                  • BM 00 of lager + klanten die minimum 5 bewezen jaren schadevrij zijn. De rest is afschuwelijk duur en dus niet gewild!
                  Wat is uw bron? Ik heb geen BM0 of lager en de premie is veruit de goedkoopste.

• >Particulieren : rechtspersonen worden NIET geaccepteerd
                  • Leeftijd : tussen 30 en 60 leeftijden
                  • Enkel personenwagen (inclusief Cabrio, monovolume en terreinwagen ) en lichte vrachtwagens maw dus geen :
                      • Bromfietsen
                      • Moto’s
                      • Mobilhomes
                  Van die leeftijden betwijfel ik zeer sterk. Nogmaals, op wat baseert ge u? En de rest, wat is daar mis mee?

Zwakte in hun aanbod
                  • Zeer zware penalisatie na een ongeval (premie X 3 !!!!!!!) wanneer de optie premiebevriezing niet werd verzekerd. (= bijpremie)
                    • Gezien de malus in de bijzondere voorwaarden werd opgenomen is er geen opzeg cfr artikel 15 mogelijk door premieverhoging !
                  • Principe van bevriezing kan slechts 1 keer zodat je opnieuw 5 jaar mag wachten en bij een volgend schadegeval opnieuw premie X 3 riskeert
                  • Zwaar malussysteem geldt ook bij omnium in fout of zonder aansprakelijke tegenpartij
                  • Zeer beperkt aantal erkende garages zodat herleiding of afschaffing van de vrijstelling bij herstelling in erkende garage inboet aan aantrekkelijkheid
                  Volgens mij is dat weer zever. Waar in de premie staat dat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiki Bekijk Berichten
                    hoi allemaal,

sinds vrijdagavond bollen mijn kindje en ik dus rond in een nieuwe golf plus en of we fier zijn !

nu is mijn vraag: wat is aan te raden ? een beperkte of volledige omnium en voor hoe lang ? ik rij weinig km's en ben zelf een voorzichtige chauffeur - stoef stoef -hihihi

welke verzekeringsmaatschappij is aan te raden en welke zeker niet ? ik kreeg een mooi voorstel van touring verzekeringen, maar naar 't schijnt als ge iets tegenkomt dat je voor alles zelf kan lopen en het héél lang duurt vooraleer alles in orde is qua betaling.

kunnen jullie me (nog eens) raad geven ?

thanx
                    tiki
                    Ik ben via een onafhankelijk makelaarskantoor bij Axa terecht gekomen. De moeite waard om een offerte te vragen volgens mij.

Comment

Rare mannen trouwens bij Ing. Vorig jaar een omnium afgesloten voor de Passat via de bank. In juni ga ik informeren naar condities voor de 90 en de bediende zegt tegen mij dat Ing eigenlijk niet echt meer geinteresseerd is in verzekeringen. Ze verwijzen mij door naar een onafhankelijke makelaar in de buurt waar ik uiteindelijk een veel betere dekking gekregen heb voor 150€ minder. Nu komt Ing weer de markt op met hun ingauto...

Comment

Wat is uw bron? Ik heb geen BM0 of lager en de premie is veruit de goedkoopste.

[/size][/font][/list][/list][/list]Van die leeftijden betwijfel ik zeer sterk. Nogmaals, op wat baseert ge u? En de rest, wat is daar mis mee?

Volgens mij is dat weer zever. Waar in de premie staat dat?
                        Uit goede bron

Comment

Uit goede bron
                          Ik zit bij ING ben 20 jaar heb dus amper anderhalf jaar mijn rijbewijs en het is de allerlaagste premie die ik kon vinden (en ik denk niet dat iemand anders er nog 10 euro kan afknijpen) dus u bron lijkt mij toch niet zo betrouwbaar. btw mijn zus die 19 is, is er ook verzekerd. zij heeft een zwaar ongeluk in fout gehad -- gevolg: haar premie gaat omhoog van 450 naar 485 euro. zo een 'zware' straf vindt ik dat toch niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bennyvc Bekijk Berichten
                            Ik zit bij ING ben 20 jaar heb dus amper anderhalf jaar mijn rijbewijs en het is de allerlaagste premie die ik kon vinden (en ik denk niet dat iemand anders er nog 10 euro kan afknijpen) dus u bron lijkt mij toch niet zo betrouwbaar. btw mijn zus die 19 is, is er ook verzekerd. zij heeft een zwaar ongeluk in fout gehad -- gevolg: haar premie gaat omhoog van 450 naar 485 euro. zo een 'zware' straf vindt ik dat toch niet
                            die verzekering stond hoogstwaarschijnlijk niet op haar naam, in het beste geval met haar als hoofdbestuurder. Want die premie is nu al laag voor een 19 jarige

Comment

Benny je moet erbij vermelden dat je polis bij ING verzekeringen
                              loopt zodat iedereen een correct beeld krijgt

Dus ING Bank die verzekeringen verkoopt en ING Verzekeringen
                              ( Vivium ) zijn dus vandaag 2 totaal verschillende maatschappijen !

Comment

ah ok dat wist ik niet idd het is dus zoals Gillio het zegt!

Comment

Uit goede bron
                                  Ja grappig ....
                                  Ik ga morgen naar ING en zal ze uw 'beschuldigingen' eens voorleggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bennyvc Bekijk Berichten
                                    ah ok dat wist ik niet idd het is dus zoals Gillio het zegt!
                                    btw, ING-Insurance bestaat niet meer en is Vivium geworden. Wat een zeer goede maatschappij is! zeer jongerengunstig ook.

ING bank is volledig appart en niet te vergelijken.

mvg

Comment

Ja grappig ....
                                      Ik ga morgen naar ING en zal ze uw 'beschuldigingen' eens voorleggen.
                                      Echt doen, laat eens weten wat de reactie's zijn!

ING bank hé, niet ING-Insurance (VIVIUM)

Comment

xxxxx
                                        Last edited by ; 15/03/2008, 11:54.

Comment

Working...
                                        X