Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Originele velgen / Replica velgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Originele velgen / Replica velgen

Weet iemand mij hier te vertellen wat nu de voors en tegens zijn van originele en replica velgen.

Wij hebben namelijk een audi op het oog alleen staat deze auto op onderstaande velgen

Ik ben me bewust van het feit dat je moet zorgen dat de nieuwe velgen incl banden niet hoger mogen zijn als de hoogte van de band incl velg voorheen.

Oorspronkelijk geplaatst door V-Tec Power Bekijk Berichten
    Weet iemand mij hier te vertellen wat nu de voors en tegens zijn van originele en replica velgen.

Wij hebben namelijk een audi op het oog alleen staat deze auto op onderstaande velgen

Ik ben me bewust van het feit dat je moet zorgen dat de nieuwe velgen incl banden niet hoger mogen zijn als de hoogte van de band incl velg voorheen.
    wel ,van originele velgen ben je altijd zeker van kwaliteit en pasvorm
    de replica willen wel eens een (paar) milimeter schelen op de afmetingen
    ik bedoel dan de gaten van de wielbouten met als gevolg dat de wielbouten dan breken .
    mijn broer heeft zelfs eens voorgehad dat één velg zelfs bij het rijden op kasseien begon te lekken ,omdat er een fout zat in de samenstelling van de aluminium .
    maar als je weet dat hij maar 100 euro voor één velg had betaald ,dan weet je waar het prijsverschil zat
    let wel ik spreek hier over de goedkoopste replicas é..
    er zijn replica op de markt die wel goed zijn hoor ,alleen betaal je dan bijna evenveel of een originele velg .

Comment

Als je een Audi A3 Ambition koopt, dan moet je ongeveer 1700 € extra betalen om de nieuwe RS4 velgen te hebben in 18" ipv de 17" Ambition velgen

Als je wat rondzoekt, dan kan je de 4 velgen in replica zonder banden voor een 500-600 € kopen

Comment

Goeie replica's zijn goed! Alleen ... hoe onderscheid je de goeie van de slechte? Blijf sowieso van alle gedoe dat uit China komt, da's zo goed als een garantie op minderwaardig materiaal. Ten tweede: zeer veel replica's (meer dan enkel maar die Chinese rommel, dus) hebben op gepolierde oppervlakken veel sneller last van corrosie, dus als het kan best gepolierde velgen vermijden. En tenslotte : voor niks gaat de zon op. Hoe goedkoper, hoe meer je moet incalculeren dat het minder goed materiaal kan zijn.

Ik ben echter rotsvast overtuigd van het feit dat je (in 99,5% van de gevallen) met originele velgen beter af bent, zelfs prijs/kwaliteit vergeleken! Je mag alleen niet zo dom zijn om de prijs te betalen voor die velgen die de dealers vragen ... uiteraard.

Onlangs heeft hier iemand een link geplaatst van een Duitse site waarop je alle OEM Audi lichtmetaal kan kopen tegen "aanvaardbare" prijzen. Vraag het 'es na bij de Audi Lovers topics, die weten je wel een link te geven.

Tot slot, 't beste advies dat je kan geven als 't op rollend materieel aankomt: bespaar niet op banden. Marangoni, Wanli, en ander derderangs spul is goed voor show-doeleinden, of om al driftend op te roken. Goeie B-merken maken geen slecht materiaal, soms zelfs zeer goed materiaal, maar bij de A-merken ben je wederom in 99,5% van de gevallen gesteld met een band die zeer goeie eigenschappen heeft én ook nog 'es lang meegaat (als je er zo-eentje zoekt). Vergeet niet: de band is het enige dat contact heeft met de weg.
        Koop dus niet louter voor het zicht "opzichtige" velgen, om er dan 't goedkoopste rubber dat je kan vinden rond te laten leggen. Ga liever voor een minder opzichtige velg voor een kleinere prijs, om dan het restant van je budget op te souperen aan een topband. Je zal er zoveel meer plezier aan beleven (hoe mooi een auto ook is, als 'ie bagger rijdt door slechte banden, is de leute er snel af).

Succes!

Comment

gTa, das een pleidooi naar mijn hart Hoe vaak zie je 18" 19" velgen met van die brol Wanli banden ... Dan zijn de mensen verschoten dat er na 15.000km geen rubber meer op staat ...

Comment

voor de prijs van de opleg bij Audi koop je vlotjes een set goeie replicavelgen met premium banden. Een betrouwbare bandenboer zal je waarschijnlijk niet met rommelvelgen opzadelen....

mijn conclusie: nieuwe auto met standaardvelgen en .... winterbanden
            en de rest regelen we zelf!

Comment

Working...
            X