Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E39 vs E46??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW E39 vs E46??

Iemand enig advies bij de aankoop van een tweedehands BMW

Enige opmerkingen omtrent een 525d van bj 2003 (E39)
    of een 320d van bj 2002-2004 (E46)

Alvast bedankt

Duidelijk wagens van dezelfde generatie, die op eenzelfde manier gebouwd zijn. E46 is wat sportiever afgesteld, de E39 meer comfort gericht en uiteraard wat groter. Is de ene beter dan de andere? Nee, 't is maar wat je zoekt.

Beide types ken ik redelijk goed. De E39 heeft hier thuis al +- 678.000 km's gebold (waarvan 306.000 km door zo'n 525d van eind 2002) en mijn E46 heeft er nu een 62.000.

Check in elk geval zéér goed de kilometerstand, ze worden regelmatig teruggedraaid en je kan het écht niet zien. Onlangs op de keuring van de 525d : hadden er maar 100.000 km opgestaan, dan hadden ze het ook geloofd. Controleer dus liever een keer teveel dan te weinig.
    BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

E39

Comment

discussie verplaatst naar advies

Comment

Iemand die weet of de 320d (110kW) meer motorproblemen kent dan de 525d (120kW)??

thx

Comment

Op jou leeftijd zou ik eerder gaan voor een 3 - reeks. Dit oogt sportiever zoals al reeds aangehaald. Wij thuis hebben een E39 525 tds, het is meer iets voor mensen 30 - 40 jaar zo ( eigen mening ). En op uw leeftijd vind ik een E46 320 net iets beter staan

Comment

Ik heb zelf ook getwijfeld tussen een E46 en een E39. Ik heb uiteindelijk voor een e39 gekozen. De E46 rijdt sportiever vind ik. Ik heb voor de E39 gekozen omdat ik hem mooier vond, exclusive line (betere uitrusting voor een gelijkaardige prijs dan een 3), meer dan krachtig genoeg, net dat ietsje meer auto dan een 3 serie vind ik.
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Tja..., qua prestaties gaat de 525 zeker zo goed als de 320!
                En de 5 heeft idd net iets meer luxe aan boord.
                Nadeel is dan weer de hogere verkeersbelasting, maar het moet gezegd een 5 is mooi.

De E60 vind ik ook een heel mooie wagen, maar ligt voor de moment niet binnen men budget

Comment

ik heb met beide gereden en het is maar wat je verkiest hé, de 5 is comfortabeler en ook wel best sportief te rijden... de E46 trekt wel overduidelijk de sportievere kaart

Comment

Heb al enige keren met een E46 gereden.
                    Best wel leuke auto..

Maar ik kan me niet voorstellen dat de E39 zou ontgoochelen..

Wat is dan het "extraatje" aan het sportieve rijgedrag van een E46 dat je bij de E39 niet zou terugvinden???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gregggie Bekijk Berichten
                      Heb al enige keren met een E46 gereden.
                      Best wel leuke auto..

Maar ik kan me niet voorstellen dat de E39 zou ontgoochelen..

Wat is dan het "extraatje" aan het sportieve rijgedrag van een E46 dat je bij de E39 niet zou terugvinden???
                      Een E39 is meer op luxe en comfort gericht denk ik. Hij voelt wat logger aan dan een E46 vind ik. Een E39 nodigt niet uit tot hard rijden maar eerder tot cruisen en genieten.
                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Cruisen... I like it

Ik rij nu een W124 250d
                        Met zo'n auto is het niets anders dan cruisen

Alhoewel deze toch wat power mist, tikt zijn klokje nog uitstekend en dit na 410.000km

Comment

hoeveel wil je voor de 124 ?

Comment

Ik zou voor een E39 van 2001 gaan haha

De mijne heeft bovendien nog sportieve looks voor een bompa-5-serie

Comment

Het is idd een hele mooie wagen.

Maar zou ik voor de E39 gaan of nog even wachten en een E60 kopen???

Het model zou over 2j weer veranderen???

Comment

Het is idd een hele mooie wagen.

Maar zou ik voor de E39 gaan of nog even wachten en een E60 kopen???

Het model zou over 2j weer veranderen???
                                Euh, de mijne is een E39 hoor

De E60 is direct een pak groter/lomper in mijn ogen, niet direct iets voor een jonge gast vind ik. En een E60 met een M pakketje erop zal toch nog wel een duit kosten vrees ik.

Inderdaad tegen 2010 bolt de nieuwe 5 serie rond.

Comment

Ik neem aan dat over een tijdje de E60's wel onder de 20.000€ gaan duiken...

Feit is dat ik de wagen niet koop voor 1jaar, maar voor een langere tijd.
                                  En het verlies dat je maakt na die tijd zal groter zijn voor een E39 dan voor een E60, niet?

Comment

En het verlies dat je maakt na die tijd zal groter zijn voor een E39 dan voor een E60, niet?
                                    Dat denk ik niet, alhoewel dat van veel factoren kan afhangen hé. Mijn E39 gaat ook geen hoog bedrag meer gaan in verkoop, dus kan je er in principe niet zoveel op verliezen, al rijd je hem bij manier van spreken "op".

Op een auto van 20.000 euro kan je 20k verliezen in het slechts geval.

Waardeverlies over laat ons zeggen 4 jaar tijd zal +/- gelijk zijn schat ik. Te zien wat uw aankoopbudget is hé, is dit 20 a 25k, dan zou ik ook een E60 pakken hoor

Comment

Hoeveel zou jij nog besteden aan een 525d van bj 2002 of 2003 met niet overdreven veel kilometers (tot 175.000)

Ik verwacht dat dergelijke wagen er nog enkele km's kan bijdoen

Comment

Ik heb een E46 320d te koop met redelijk wat opties en onderhoudsboekje van BMW

Comment

Working...
                                        X