Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW uit Duitsland, ben ongerust...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW uit Duitsland, ben ongerust...

Hallo,

Ik las hier net een verhaal over een geïmporteerde BMW uit Italië waarvan de kilometerstand na controle (via activatie reservesleutel) bijna dubbel zo hoog bleek te zijn.

Ik kocht zelf vorige vrijdag een 320D touring (2003) bij Exclusive Cars in Zottegem. Het betreft een geïmporteerde wagen uit Duitsland met iets meer dan 98000 km op de teller. Ik heb de wagen geïnspecteerd, proefrit mee gedaan, leek me allemaal in orden en heb de koopovereenkomst ondertekend. De km-stand staat vermeld en ik heb er ook laten bij vermelden dat de wagen ongeval vrij zou zijn. De verkoper is heel sympathiek, antwoordde op alle vragen, zette zonder aarzelen bij dat het om een ongevalvrije wagen zou gaan en had er niks op tegen mocht ik een expertise laten uitvoeren op de wagen (op mijn kosten, wel te verstaan). Dus, heb getekend. Alleen blijkt nu dat zo'n expertise niet mobiel kan en ik moet naar één van hun centra gaan en dat kan ik nu pas doen eens ik 'm heb en die dus betaald is.

Nu pas (ik heb de wagen nog niet betaald, nog niet mijn bezit, enkel voorschot), is het in mij opgekomen te vragen hoeveel sleutels er bij de wagen geleverd werden (ervan uitgaande dat dit er altijd twee zijn). Blijkt dat de verkoper slechts over één sleutel beschikt. Nu, afgaande over het verhaal van die Italiaanse import begin ik het toch warm te krijgen. Wat is het beste dat ik nu kan doen (ik wil die wagen wel, maar had toch graag zeker geweten wat de kilometers betreft)? Is er nog iets dat ik kan doen gezien ik getekend heb voor aankoop? Heeft er iemand ervaring met deze verkoper?

Greetz,
    David

Je kan toch de kmstand laten opvragen bij BMW aan de hand van uw ene sleutel? Volgens mij wordt de info telkens geupdated wanneer je de ene of de andere sleutel gebruikt. Hou er wel rekening mee dat een sleutel aanvragen +/- 150 euro kost. Bij mijn BMW 520d zaten een 4tal sleutels bij. 2 met afstandsbediening en 2 andere waaronder precies een loper en de andere is een doodgewone sleutel.

Meest logische lijkt mij echter dat jij EERST naar BMW gaat voor een controle en nadien de rest van het bedrag neertelt. In het verkoopcontract kan je altijd een regeltje toevoegen hé. Dat de koop enkel maar definitief doorgaat wanneer de kmstand klopt volgens de databank opgeslagen in uw BMW.
    Last edited by BEEMER; 04/12/2007, 16:14.
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

exclusive car design?
      onze Kristof.
      sympa kerel, Hij doet wel meer in tuning dan verkoop van wagens.
      Een mobiele controle kan normaal gezien wel, en indien deze niet zou kunnen vraag je gewoon de wagen mee voor een proefrit. Dan kan je nog altijd die controle laten uitvoeren.

Comment

Inderdaad een zeer sympathieke verkoper, zoals ik al schreef. Ik had er dan ook veel vertrouwen in en heb dat nog. Alleen stemmen enkele verhalen - die niks met deze verkoper te maken hebben trouwens - mij ongerust. Nu, ik heb net een telefoontje gedaan naar een BMW-dealer in de buurt en zij vertelden me dat de ware kilometerstand inderdaad naar boven komt als ik een 2de sleutel bestel. Ik vermoed dat die verkoper dat ook wel weet en dus niet echt een risico gaat nemen. Bij BMW stelden ze me ook wel gerust door te zeggen dat de kilometerstand niet echt ongewoon laag is bij de wagen die ik aankocht. Ben benieuwd naar het resultaat.

Het is trouwens de eerste keer dat ik met een BMW zal rijden, ik ben zeer benieuwd .

Comment

Ik zie niet in waarom D import en 1 sleutel in verband wordt gebracht met onjuiste km-stand..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
            Ik zie niet in waarom D import en 1 sleutel in verband wordt gebracht met onjuiste km-stand..
            Deed ik ook niet direct, ik werd alleen een beetje onrustig toen ik dat verhaal van die Italiaanse import las. De wagen die ik kocht ziet er heel goed uit en de prijs was ook gunstig in vergelijking met andere vraagprijzen van wagens met dezelfde opties (sportuitrusting, gps 16:9, parkeersensoren,...), vandaar dat ik wat bezorgd werd.

Maar ah, het zal allemaal wel ok zijn (hoop ik toch ). Ik laat het jullie zeker weten eens ik het resultaat ken wanneer ik een 2de sleutel laat bij bestellen.

Cheers,
            D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
              Geaccidenteerde wagens uit Duitsland worden al snel daar als ongeschikt voor de openbare weg verklaard (strengere technische controle). Deze wagens worden dan ook massaal ingevoerd naar België om ze als 2de hands te verkopen waar de eisen minder streng zijn.
              Sommige 2de hands BMW dealers (in Aarschot bijvoorbeeld) doen niks anders.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het bij David het geval is, maar vind het toch maar verdacht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                Geaccidenteerde wagens uit Duitsland worden al snel daar als ongeschikt voor de openbare weg verklaard (strengere technische controle). Deze wagens worden dan ook massaal ingevoerd naar België om ze als 2de hands te verkopen waar de eisen minder streng zijn.
                Sommige 2de hands BMW dealers (in Aarschot bijvoorbeeld) doen niks anders.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het bij David het geval is, maar vind het toch maar verdacht.
                Hmmpfff. Ik zit toch met gemengde gevoelens. Gisteren zou hij gekeurd worden, dus ik bel de verkoper hoe het ermee staat: "Goe en nie goe. Hij werd afgekeurd wegens een kapotte schokdemper. Wordt vandaag hersteld en donderdagochten opnieuw gekeurd."

Mijn vraag nu, als ik door Touring een grondige checkup laat doen - een week na aankoop dus - kan ik dan nog reclameren in geval van?

Comment

ik heb het al geschreven.
                  er bestaan wel mobiele keuringstations.
                  Als je echt twijfeld laat je een controle uitvoeren voor je je poot onderaan dat vodje gezet hebt. Als er dan iets uitkomt dat je niet aanstaat, kan je altijd dat contract verbreken op basis van die uitslag. Eens de wagen betaald en afgehaald is, en dan die controle laat uitvoeren, zal het veel meer moeite kosten om je gelijk te behalen.
                  Als er iets aan scheelt natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                    Als je echt twijfeld laat je een controle uitvoeren voor je je poot onderaan dat vodje gezet hebt. Als er dan iets uitkomt dat je niet aanstaat, kan je altijd dat contract verbreken op basis van die uitslag. Eens de wagen betaald en afgehaald is, en dan die controle laat uitvoeren, zal het veel meer moeite kosten om je gelijk te behalen.
                    Poot staat er al onder...
                    Maar ik zie nog eens rond wat betreft dat mobiele keuringstation. However, ik werk tijdens de kantooruren, dus dat maakt het niet gemakkelijk. Maar is het niet zo dat, mocht het een ongevalwagen blijken of er is met zekerheid geprutst aan de kilometerstand, dat dit onder verborgen gebreken valt? Ik dacht het wel. In dat geval is mijn gelijk behalen niet zo moeilijk, vermits in de kilometerstand vermeld staat in het contract tezamen met de melding dat het een ongeval vrije wagen is. Verkoop onder valse voorwendselen heet zoiets dacht ik en dat maakt zo'n overeenkomst ongeldig me dunkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David1974 Bekijk Berichten
                      Poot staat er al onder...
                      Maar ik zie nog eens rond wat betreft dat mobiele keuringstation. However, ik werk tijdens de kantooruren, dus dat maakt het niet gemakkelijk. Maar is het niet zo dat, mocht het een ongevalwagen blijken of er is met zekerheid geprutst aan de kilometerstand, dat dit onder verborgen gebreken valt? Ik dacht het wel. In dat geval is mijn gelijk behalen niet zo moeilijk, vermits in de kilometerstand vermeld staat in het contract tezamen met de melding dat het een ongeval vrije wagen is. Verkoop onder valse voorwendselen heet zoiets dacht ik en dat maakt zo'n overeenkomst ongeldig me dunkt.

Rood: dat heet bedrog, en dat is een nietigmakend beletsel.
                      Je kan ook bij de levering (en dan controle laten doen VAB/touring) zeggen dat het een niet-conforme levering is dwz dat ze niet voldoet aan hetgeen in de koopovereenkomst staat.
                      Bij aanvaarding van de levering sluit je de zichtbare verborgen gebreken uit. Daar kan je je dus niet meer op beroepen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                        Inderdaad! Ik zou ook op veilig spelen.

EERST naar een grondige controle genre VTB VAB, TOURING of eventueel de eerste de beste BMW garage. Je geeft er een draai aan dat je bij hen op onderhoud wil blijven komen als zij even de auto nakijken op gebreken.

Daarna kan je de koop definitief beslissen.

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                          Inderdaad! Ik zou ook op veilig spelen.

EERST naar een grondige controle genre VTB VAB, TOURING of eventueel de eerste de beste BMW garage. Je geeft er een draai aan dat je bij hen op onderhoud wil blijven komen als zij even de auto nakijken op gebreken.

Daarna kan je de koop definitief beslissen.
                          Heb contact gehad met Touring en kan direct een afspraak maken, maar ik heb het akkoord van de eigenaar nodig. Ga die vanavond bellen en dan nog een afspraak maken voor morgen. Dan laat ik de controle uitvoeren net voor het overhandigen van de cheque.

Wordt vervolgd... Alvast allemaal hartelijk bedankt voor de tips!

David

Comment

Comment

Beste iedereen,

Vandaag is Touring Mobile de wagen grondig komen inspecteren en keurde de wagen met 5 sterren ("in uitzonderlijk goede staat"). Er was slechts één opmerking, dat de batterij eens diende te worden bijgeladen... De man van Touring zei me ook dat de kilometerstand bijna zo goed als zeker echt is, omdat het onderhoudsboekje steeds correct werd ingevuld door de garage waar de wagen is bij aangekocht. Hij vond dit een schitterende koop en de schatting van Touring is meer dan 4300 euro hoger dan de prijs die ik heb betaald. Ik heb dan ook met plezier de cheque overhandigt .

Nogmaals bedankt voor jullie reacties en bij deze mag dus gezegd worden dat Exclusive Car Design te Zottegem een uiterst betrouwbare verkoper is! Ere wie ere toekomt.

Greetz,
                              David

Comment

succes ermee !

Comment

voila, en nu ben je 100% gerust nietwaar? Kopen die handel en geniet ervan!!

Nog één vraagje, wat heeft touring hiervoor aangerekend?

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

Comment

stel hem dan maar voor ook hé

Comment

Gefeliciteerd met de happy end!

Comment

Working...
                                      X