Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herverkoopwaarde Sportage-Tucson vs Rav4 vs Freelander

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Herverkoopwaarde Sportage-Tucson vs Rav4 vs Freelander

Hallo,

Ik ga me één dezer een nieuwe wagen aanschaffen, Wellicht een Sportage of Tucson, of anders de Toyota Rav 4. Redelijk goed uitgerust (auto airco, leder, cruise control, velgen etc). Incl. fleetkorting is de Sportage 1500 euro duurder dan de Tucson. De Toyota is 5500 euro duurder. Ter vergelijking, de basis Freelander 2 E (zonder leder enz) kost evenveel als de toyota.

Mijn vraag is nu welke wagen de hoogste herverkoopwaarde heeft of de beste koop is. De Tucson heeft 3 jaar garantie, de toyota 5 jaar en de sportage maar liefst 7 jaar.

Thanks !

alain

Dat is een moeilijke.

Tucson: voordeel: is de goedkoopste en is toch ook een degelijke wagen die op dit moment gewild is dus restwaarde is op dit moment hoog
    nadeel: heeft "maar" 3 jaar garantie

Kia: voordeel: 7 jaar garantie (wat toch ook wil zeggen dat KIA vertrouwen heeft in de wagen dus zou betrouwbaar moeten zijn)
    nadeel: dealernetwerk is beperkt

Toyota: voordeel: 5 jaar garantie, betrouwbaar
    nadeel: merkelijk duurder dan de 2 andere en het is de vraag of hij dit kan goedmaken in de 2de handsverkoop (ik denk het persoonlijk niet).
    Ander nadeel is dat hij niet te verkijgen is met automaat in de dieselversie.

Ik zou kiezen voor de Tucson (goedkoopste in aankoop, mag gezien worden, toch ook betrouwbaar en volgens mij uiteindelijk ook de hoogste restwaarde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
      het is de vraag of hij dit kan goedmaken in de 2de handsverkoop (ik denk het persoonlijk niet).
      ik denk het persoonlijk ook niet, de Toyota kan zijn meerprijs mijns inziens niet rechtvaardigen dankzij herverkoopwaarde, én zit met een fiscaal dure 2.2

ik zou voor de sportage gaan (met 7 jaar garantie als hij uit Slovenië komt), maar dat komt omdat de plaatselijke Kia-dealer hier in een mooi paleisje zit en een deugdelijke reputatie heeft

Comment

Ik denk dat de restwaarde van de Toyota zeker groter zal zijn maar niet in die grootorde dat het prijsverschil van 5500 euro wordt teniet gedaan. Daarenboven komt dan nog is de fiscaalonvriendelijke diesel, dus voor mij valt deze al af.

Gezien de langere garantie zou je kunnen verwachten dat de restwaarde van de Sportage hoger zal liggen dan deze van de Tucson (zie restwaarde Toyota na invoeren 5 jaar garantie). Maar het is natuurlijk altijd een veronderstelling en de vraag is dan maar dat het verschil binnen enkele jaren nog steeds 1500 euro zal zijn. Dus qua restwaarde weinig verschil volgens mij tussen Tucson en Sportage.

Dus als je een goede Kia dealer hebt in de buurt dan lijkt mij 1500 euro meer voor 4 jaar garantie meer helemaal niet onredelijk.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Weet niet in hoeverre dit binnen x jaar gaat meespelen. Maar de Tucson is een verkoopsucces. Kans bestaat dat binnen een aantal jaar de tweedehandsmarkt overspoeld wordt met tweedehands tucsons.
          Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
          Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

Comment

Alvast bedankt voor de nuttige antwoorden. Die toyota is wel aangenaam om mee te rijden, maar 5500 euro erbij is wel heel veel, dus denk ook dat ie afvalt. Heb een testrit met de kia gedaan, en die was vrij positief. Ga de komende dagen 's een ritje met een Tucson maken, want van binnen zien ze er toch wat anders uit.

Ik denk wel dat ik de 4x4 optie laat vallen, meerprijs van 2000 euro, en 't is uiteindelijk toch maar een halfslachtige oplossing. De enige wagen in die categorie die over terreincapaciteiten beschikt is de Grand Vitara, maar die lijkt mij wat ouder te zijn dan de andere. De motor is ook wat slapper.

Comment

De Toyota gaat je inderdaad meer kosten in aankoopprijs & aan jaarlijkse rijtaksen. En zoals al eerder aangehaald denk ik inderdaad ook niet dat je deze daar na x-aantal jaar gaat uithalen met de herverkoop.

De Tucson en de Sportage zullen qua kwaliteit zeer dicht bij mekaar liggen. De afwerking is goed, de motoren zijn degelijk. Dus 't maakt eigenlijk weinig uit. De extra garantie van de Sportage kan doorwegen, een goede dealer in de nabije buurt ook...maar qua inruilwaarde liggen ze zeer dicht bij mekaar.

Hyundai snoept heel wat klanten af met hun Tucson van Toyota. Toyota heeft echter laten weten opzettelijk deze tactiek opzettelijk te volgen en de RAV4 duur te laten om zo z'n verkoop te drukken en om hun 'groen' wagenpark te behouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Euchrow Bekijk Berichten
                De enige wagen in die categorie die over terreincapaciteiten beschikt is de Grand Vitara, maar die lijkt mij wat ouder te zijn dan de andere. De motor is ook wat slapper.
                de 4x4 koppeling in de Grand Vitara is permanent en zit daar ook geen reductiebak in? die auto heeft merkelijk een hoger verbruik dan de Tucson/Sportage
                de aanschafprijs valt wel mee, ook slechts 10 fiscale pk's als ik me niet vergis en 5 jaar garantie maar als je de off-road kwaliteiten niet nodig hebt...

zelfde verhaal met de Nissan X-trail, die wel interessant is in de lease

Comment

Ik merk dat je toch spreekt over fleetkorting, dus makkelijkst is gewoon wat offertes aan de leasemaatschappij te vragen, dan heb je onmiddellijk een totaalbeeld van zowel de RW als het onderhoudsgebeuren (dan hoef je eigenlijk enkel de maandhuurprijs te vergelijken). De RW van de toyota ligt inderdaad hoger, maar dan kan je afhankelijk van je kilometers en looptijd toch een correcte vergelijking maken.

wat betreft de 4X4 : ook hier zou je in principe een stuk van de meerprijs moeten terug krijgen in de RW, maar natuurlijk niet de ganse meerprijs.
                  Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Weet niet als de koop al is gesloten maar ik weet in ieder geval dat de tucson erg goed zijn waarde blijft houden zoek maar es een occassie

Comment

Working...
                    X