Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Trendax, je leert Stefanus nog wel kennen als je hier regelmatig passeert... Als het over VW gaat, is hij de eerste om te reageren.
Zie het zo: een auto onderhouden is altijd duur. Daarom, koop gewoon de auto die je graag ziet en binnen je budget valt...
Trendax, je leert Stefanus nog wel kennen als je hier regelmatig passeert... Als het over VW gaat, is hij de eerste om te reageren.
Zie het zo: een auto onderhouden is altijd duur. Daarom, koop gewoon de auto die je graag ziet en binnen je budget valt...
Stefanus afzeiken is allemaal goed en wel en 'k lig daar niet wakker van. Maar tel is de topics over problemen met VW-dealers? Ik kom met al m'n vingers niet toe hoor, zelfs m'n elfde niet.
'k Heb zelf zeer grote problemen gehad met een VW-dealer, een Waal dan nog wel dus 'k weet waarover ik meespreek.
En 'k heb hem de beste tip gegeven die hij kan meekrijgen in deze case: bosh carservice point.
Volgens mij begrijpen jullie niet zo goed waarom ik hier een thread had geopenend. Ik wilde gewoon is weten of die prijzen rechtvaardig waren. Meer ni.... Budget heeft hier nix mee te maken
Stefanus afzeiken is allemaal goed en wel en 'k lig daar niet wakker van. Maar tel is de topics over problemen met VW-dealers? Ik kom met al m'n vingers niet toe hoor, zelfs m'n elfde niet.
'k Heb zelf zeer grote problemen gehad met een VW-dealer, een Waal dan nog wel dus 'k weet waarover ik meespreek.
En 'k heb hem de beste tip gegeven die hij kan meekrijgen in deze case: bosh carservice point.
Hoe meer ervan rondrijden hoe groter de kans op een probleempje...
Volgens mij begrijpen jullie niet zo goed waarom ik hier een thread had geopenend. Ik wilde gewoon is weten of die prijzen rechtvaardig waren. Meer ni.... Budget heeft hier nix mee te maken
Je hebt gelijk, we zijn hier naast de kwestie bezig. Om een antwoord te geven op uw vraag: die 750€ lijkt me ongeveer de prijs bij VW voor een groot onderhoud (300?) + distributieriem (450?).
Ik betaal voor een groot onderhoud, om de 30000km ongeveer 240 euro alles incl.
Ik betaal voor een klein onderhoud, om de 15000km ongeveer 55 euro alles incl.
Het groot onderhoud en de distributieriem samen was 595 euro alles incl.
Zeker niet veel meer, is het wel meer, dan bij een ander merk. En het is een VW dealer.
En toch blijf ik denken dat ze mij willen afzetten omdat ik de Golf niet in hun garage heb gekocht. Maar de prijzen zijn allemaal ongeveer hetzelfde dus dan zal het wel kloppen...
En toch blijf ik denken dat ze mij willen afzetten omdat ik de Golf niet in hun garage heb gekocht. Maar de prijzen zijn allemaal ongeveer hetzelfde dus dan zal het wel kloppen...
Maar je wil toch zelf bezeikt worden. Heb je prijs laten maken bij een onafhankelijke (en zie wat het verschil is)
voor mijn peugeotje 106 zeiden ze als distributieriem en andere riemen moeten vervangen worden op 120 000km dat het mij 900euro zou kosten (officiele peugeot garage).
Is meer dan wat mijn auto waard is
om even een kleine vergelijking te geven
groot onderhoud
Bij peugeot officieel +-350 euro
Bij auto5 +-250-270
Bij een garagist dat alle merken doet en geen enorme showroom heeft 150 euro.
vrij schandalig, die prijzen bij de officiele dealers, maar er moet iemand hun mooie showroom betalen
voor mijn peugeotje 106 zeiden ze als distributieriem en andere riemen moeten vervangen worden op 120 000km dat het mij 900euro zou kosten (officiele peugeot garage).
Is meer dan wat mijn auto waard is
om even een kleine vergelijking te geven
groot onderhoud
Bij peugeot officieel +-350 euro
Bij auto5 +-250-270
Bij een garagist dat alle merken doet en geen enorme showroom heeft 150 euro.
vrij schandalig, die prijzen bij de officiele dealers, maar er moet iemand hun mooie showroom betalen
Inderdaad. Ik las in één van jouw vorige posts dat je misschien een Kia C'eed wil kopen. Mijn broer heeft er ene en is der zeer tevreden over. Wilde dit u maar even meedelen
het gaat hier over een 1.9 TDI 100pk. Maar iemand van Bosch Car Service zei dat het een complex onderhoud was omwille van verschillende technische reden waarvan ik géén enkele verstond
het gaat hier over een 1.9 TDI 100pk. Maar iemand van Bosch Car Service zei dat het een complex onderhoud was omwille van verschillende technische reden waarvan ik géén enkele verstond
Weet je nog wat ie zei?
edit: neem anders een contact op met b4_avant ofzo, die heeft nog bij VAG gewerkt en die zou wel eens kunnen weten wat er daar speciaal aan zou zijn.
Of matteus of avantus, één van die 2 houdt zich ook veel bezig met tdi's.
een 100 pk is niet verschillend van eender welke andere 1.9 tdi, waar je wel moet naar vragen is de wisseltermijn (gaande van 60k tot 150k voor 1.9 tdi'tjes) en je kan een exacte offerte laten maken in het facturatie programma waar alles perfect instaat.
Let wel op: sommigen vervangen direct de waterpomp en rekenen alles aan wat D'Ieteren opgeeft, anderen vervangen de waterpomp niet en rekenen de effectief gewerkte tijd aan.
Prijzen van VW zijn overal dezelfde, alleen het beleid verschilt van garage tot garage.
Comment