Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1991 Volkswagen Golf 2 GTD intercooler

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Met een beetje geduld raakt deze zeker verkocht, zelf een niet gechraste kas zoeken die niet snot rot was zoals deze was, was al een een opgave. Tel daar al de uren stukken in hier steekt alleen maar kwaliteit onder en geen cheep prullen, ge komt veel duurder uit dan deze te kopen. Eigenlijk voor een liefhebber is dit een koopje, dit is DE Golf II die altijd zelf zou willen bouwen hebt maar waar niemand aan durft beginnen. En hier staat hij klaar om te bollen zonder al de kopzorgen, om hem op dit punt te krijgen.

Volgens mij is het moeilijker om een GTD zoals deze te vinden dan een GTI, dit is zeldzamer.
    2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

ik denk ook wel dat een perfecte gtd zeldzamer is dan een gti.
      2015 BMW S1000R
      2010 Renault Clio RS Cup
      1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Ben ik zeker van, je zag indertijd veel meer GTI's rijden dan GTD's... Ik had toendertijd ook een unieke, een Franse GTI 16S.
        Enorm hoeveel beziens ik ermee had. Mensen reden soms achteruit om te zien wat er achteraan op stond. En het rare was dat die veel sneller optrok dan een 16V maar een lagere top had...

Comment

16s is toch zelfde als 16v gewoon in het engels ipv frans, of bedoelt ge een niet-gti 16v?
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Ja, inderdaad is hetzelfde maar blijkbaar wist niemand (of heel weinigen) dat. Hoorde zelfs reakties dat ik een 1800 sport had lol. Je zag dat hier nooit in Belgie een GTI 16S he.
            Heb me wel altijd afgevraagd of de versnellingsbak hetzelfde zou geweest zijn vermits die zo snel optrok en een lagere top had. Tot 200 ging ik gelijk op met de Corvette van een vriend van me hier uit de streek.

Comment

Ah okop die manier. ge hebt altijd zo van die 'kenners' rondlopen.
              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Ja, inderdaad is hetzelfde maar blijkbaar wist niemand (of heel weinigen) dat. Hoorde zelfs reakties dat ik een 1800 sport had lol. Je zag dat hier nooit in Belgie een GTI 16S he.
                Heb me wel altijd afgevraagd of de versnellingsbak hetzelfde zou geweest zijn vermits die zo snel optrok en een lagere top had. Tot 200 ging ik gelijk op met de Corvette van een vriend van me hier uit de streek.
                16s is gewoon frans voor 16 soupapes ipv 16 valves.

Bak is mss ooit vervangen geweest, 2Y bakken (enkel voor 16kleppers) zijn nog steeds zeldzaam. Ik had een langere bak onder mijn gti, top ging over de 200 ipv 189 origineel. Nu zit er terug een korte onder.
                2015 BMW S1000R
                2010 Renault Clio RS Cup
                1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Tegenwoordig haalt een blue motion 200 kmu, mijne ford fiesta xr2i van weleer haalde ook maar 200kmu grof geschat (nooit getest)
                  Die oude hot hatches blijven vet, gewoon omdat ze zo licht zijn.
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten

Bak is mss ooit vervangen geweest, 2Y bakken (enkel voor 16kleppers) zijn nog steeds zeldzaam. Ik had een langere bak onder mijn gti, top ging over de 200 ipv 189 origineel. Nu zit er terug een korte onder.
                    ± 200 in een golfje 2, zalig.

Gene zever maar heb zelf mijn 1.3 boven de 160 op teller gekregen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                      ± 200 in een golfje 2, zalig.

Gene zever maar heb zelf mijn 1.3 boven de 160 op teller gekregen.
                      mijne gti 212km/u op gps in het gat van een cayenne, maar gti is wel een uitzonderingske. Een gewone haalt dat niet. Ooit op forum meeting tegen een 16klepper getrokken tot 150 en ging gewoon gelijk.

Na restauratie probeer ik zo'n stoten niet meer

zotste ooit was in deze rallye 220+, madam voorin naast de eigenaar en ik op de achterbank.

eigenaar is een goede maat in zijn vorige rallye ook meegereden, jezus dat blaast toch zo'n getunede rallye.
                      Last edited by Ice_ken; 11/01/2015, 23:56.
                      2015 BMW S1000R
                      2010 Renault Clio RS Cup
                      1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

In de streek van Haaltert staat er zo ééntje met maar 4000km op de teller. Staat weg te kwijnen, maar eigenaar wil hem niet verkopen...
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ik haalde een (goede) 200 a 210 op de teller, mijne vriend ging daar op de teller een stuk over. Maar bij het optrekken bleef die goed achter.
                          Om gelijk te blijven met een Corvette moest het al vooruit gaan he. Verschillende keren getest achter elkaar. Reed alles los indertijd met dat ding. En toch heel makkelijk te controleren. Enkel de remmen waren onvoldoende, op de R4 rond Gent ooit eens zonder remmen gevallen aan een afrit door oververhitting. Die koelsleuven, typisch voor de 16V, deden dus niet echt veel.
                          Last edited by ; 12/01/2015, 08:55.

Comment

mijne gti 212km/u op gps in het gat van een cayenne, maar gti is wel een uitzonderingske. Een gewone haalt dat niet. Ooit op forum meeting tegen een 16klepper getrokken tot 150 en ging gewoon gelijk.

Na restauratie probeer ik zo'n stoten niet meer

zotste ooit was in deze rallye 220+, madam voorin naast de eigenaar en ik op de achterbank.

eigenaar is een goede maat in zijn vorige rallye ook meegereden, jezus dat blaast toch zo'n getunede rallye.

Is dat Jeroen de zijnen?

Comment

nee, eigenaar noemt niet jeroen. Zo'n dingen moet je ook niet openbaar zetten vind ik.

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Ik haalde een (goede) 200 a 210 op de teller, mijne vriend ging daar op de teller een stuk over. Maar bij het optrekken bleef die goed achter.
                              Om gelijk te blijven met een Corvette moest het al vooruit gaan he. Verschillende keren getest achter elkaar. Reed alles los indertijd met dat ding. En toch heel makkelijk te controleren. Enkel de remmen waren onvoldoende, op de R4 rond Gent ooit eens zonder remmen gevallen aan een afrit door oververhitting. Die koelsleuven, typisch voor de 16V, deden dus niet echt veel.
                              voor modeljaar 1988 is er een upgrade van de remmen gekomen. 256mm schijven ipv 239mm en andere remklauwen.

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                              In de streek van Haaltert staat er zo ééntje met maar 4000km op de teller. Staat weg te kwijnen, maar eigenaar wil hem niet verkopen...
                              serieus? als je die mens zijn gegevens hebt mag je ze altijd Pm'en.
                              Last edited by Ice_ken; 12/01/2015, 11:15.
                              2015 BMW S1000R
                              2010 Renault Clio RS Cup
                              1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

5minuten roem
                                2015 BMW S1000R
                                2010 Renault Clio RS Cup
                                1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Heb het hele topic doorgenomen op vortex, petje af en heb geduld om deze te verkopen moest ik in de markt voor zo iets zijn dan zou ik niet twijfelen. Niet zo'n fan van het Momo stuur en de replica BBS wielen maar dat zijn natuurlijk details die snel kunnen veranderd worden. Respect.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
                                    Heb het hele topic doorgenomen op vortex, petje af en heb geduld om deze te verkopen moest ik in de markt voor zo iets zijn dan zou ik niet twijfelen. Niet zo'n fan van het Momo stuur en de replica BBS wielen maar dat zijn natuurlijk details die snel kunnen veranderd worden. Respect.
                                    originele onderdelen zijn erbij. (sebring wielen en OEM stuur)
                                    2015 BMW S1000R
                                    2010 Renault Clio RS Cup
                                    1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Daarstraks de wagen nog gespot bij Steven ...
                                      TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
                                        Daarstraks de wagen nog gespot bij Steven ...
                                        ja klopt. Ik wist dat het niet lang ging duren...
                                        2015 BMW S1000R
                                        2010 Renault Clio RS Cup
                                        1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

upke..
                                          2015 BMW S1000R
                                          2010 Renault Clio RS Cup
                                          1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Working...
                                          X