Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz CLA C117

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In mechelen staat een vrij basic model op 16 duimers. Is niet zo mooi.
    daarnaast stond een zwarte met amg pack en zwarte 18 duims velgen. Wel die vond ik heel mooi!

Auto staat te hoog van de grond in basis uitrusting vind ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichten
      In mechelen staat een vrij basic model op 16 duimers. Is niet zo mooi.
      daarnaast stond een zwarte met amg pack en zwarte 18 duims velgen. Wel die vond ik heel mooi!

Auto staat te hoog van de grond in basis uitrusting vind ik.
      avantgarde of amg onderstel pakken en je kan die verlagen
      lets have some more member berries

Comment

• Na een hele tijd volgen, toch maar even geregistreerd.

Had ook interesse in de nieuwe CLA voor vervanging van m'n huidige A3.
        Dit weekend een testrit gedaan met de CLA, een 220CDI.

Positief:
        - Kwaliteit van de materialen. Op foto lijkt het bijna hetzelfde interieur als de A-klasse, maar als je erin zit, is de kwaliteit beduidend beter.
        - Zitpositie vooraan is goed, zetels geven voldoende steun.
        - Motor voldoet met gemak.
        - Rijgedrag is goed tot zeer goed. Zelfs de sportophanging (+ 18" velgen) is niet te hard en geeft veel respons.
        - Buitenkant ziet er knap uit in het echt. Auto zat wel dik in de opties.

Negatief:
        - Achterin zitten is een kleine ramp als je groter bent dan 1m80. Hoofd komt tegen het dak, kleine ramen, beetje beklemmend. Beenruimte is daarentegen wel nog OK.
        - Zicht naar achteren toe is niet echt optimaal, mede 'dankzij' de brede C-stijl en kleine achterruit.
        - Automaat is niet zo intuitief als een automaat uit een Audi/VW/BMW.

De auto overtuigde voldoende --> de CLA 200CDI is besteld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
          dat zou op te lossen zijn met de wagen te chippen.

Comment

Congrats en welkom op het forum!! Mooie keuze, geef eens wat meer uitleg over de bestelde kleur, opties enz.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• De eerste CLA op het forum denk ik
              Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
              Current:
              1987 Mercedes-Benz W124 200D
              1979 Mercedes-Benz W123 280E
              1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
              Ex:
              1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
              1976 Mercedes-Benz W123 250
              1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
              1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
              1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
              1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
              2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
              1980 Mercedes-Benz W123 280
              1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• ja congrats, beetje jaloers hierzo...mss binnen 5 jaar

Comment

Negatief:

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  dat zou op te lossen zijn met de wagen te chippen.
                  Mijn schoonouders hebben vorige week hun A afgehaald eveneens met automaat en ik moet zeggen dat het toch wel een voelbaar verschil is in kwaliteit tov een automaat uit een BMW.
                  Soms leek het of de wagen ging stilvallen bij het loslaten van de rem zonder gas te geven (zoals bv bij een handgeschakelde als je vertrekt en een beetje te weinig gas geeft) als je begrijpt wat ik bedoel.
                  2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                  2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                  2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                  2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

• de dealer hier geeft de kopers direct de optie tot chippen om de automaat rapper te laten reageren wanneer je de pedaal indrukt, je kiest zelf of je er ook meer vermogen uit wil halen of niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                      Congrats en welkom op het forum!! Mooie keuze, geef eens wat meer uitleg over de bestelde kleur, opties enz.
                      Bedankt!

Het is een CLA 200CDI in poolzilver geworden met:
                      - Urban line (met de 18" grijze velgen uit de line)
                      - Launch Pack (vooral voor de xenon en led achterlichten)
                      - Zetelcomfortpakket
                      - Visibiliteitspakket (sfeerverlichting binnen is echt mooi)
                      - Spiegelpakket
                      - Becker map pilot
                      - Achteruitrijcamera
                      - Tempomat cruise control
                      - Thermotronic

De keuze was een 200CDI vol opties of een 220CDI met minder opties, maar automaat en meer pk.
                      Door de automaat was de keuze snel gemaakt. Zou me er teveel in enerveren...

Normaal worden de CLA's die nu besteld zijn in juni geleverd.
                      Jammergenoeg is het voor de 200CDI pas augustus of september. Nog even wachten dus!

Comment

• Misschien wel niet vergeten dat deze 7G-DCT geen klassieke automaat is, maar een gerobotiseerd exemplaar met dubbele koppeling.
                        Daarom dat ie misschien niet zo zacht of romig schakelt als de 8-trapsautomaat van ZF of de 7G-Tronic van Mercedes en wat moeilijker te vergelijken valt.
                        In reviews lees ik meestal positieve commentaren op de 7G-DCT in combinatie met de 1.8 & 2.2 diesel.
                        "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Bedankt!

- Zetelcomfortpakket
                          - Spiegelpakket
                          - Becker map pilot
                          - Achteruitrijcamera
                          - Thermotronic

De keuze was een 200CDI vol opties of een 220CDI met minder opties, maar automaat en meer pk.

Jammergenoeg is het voor de 200CDI pas augustus of september. Nog even wachten dus!
                          Knap! Proficiat. Heb de indruk dat de CLA in Urban line als geheel (nog) beter klopt dan de CLA met full AMG pack.

Comment

Bedankt!

- Zetelcomfortpakket
                            - Spiegelpakket
                            - Becker map pilot
                            - Achteruitrijcamera
                            - Thermotronic

Mooie conf. en juiste keuze ook, zo'n 200CDI is meer dan voldoende, ik zou er ook geen opties willen voor inleveren tov een 220CDI.

Nog veel wachtgenot en hou ons op de hoogte...
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• gisteren stond er een zwarte geparkeerd in m'n buurt , vindt het echt een lelijk ding ...
                              TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• vanmorgen eens een toer mee gedaan toen ik bij de dealer was. kvind het een mooie wagen en het interieur valt toch beter mee dan verwacht maar mijn gevoel blijft zeggen dat de C toch een trap hoger staat.
                                misschien omdat ik zelf met een C rij natuurlijk.
                                de 4matic versie is nog een jaar wachten trouwens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk Berichten
                                  Knap! Proficiat. Heb de indruk dat de CLA in Urban line als geheel (nog) beter klopt dan de CLA met full AMG pack.
                                  Dat gevoel heb ik ook.

Als je een AMG line neemt, is de auto wel mooi als je er recht voor staat, maar ziet de voorbumper er 'misvormd' uit van de zijkant.
                                  Bij de Urban line is de auto gelijk iets meer in proportie, maar geeft het nog altijd een dynamische look.

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  Mooie conf. en juiste keuze ook, zo'n 200CDI is meer dan voldoende, ik zou er ook geen opties willen voor inleveren tov een 220CDI.

Nog veel wachtgenot en hou ons op de hoogte...
                                  I will

Comment

• Hoi , misschien kan iemand ons helpen
                                    wij staan op het punt de cla 180 benzine handgeschakeld te kopen ( opties amg line, exclusief amg line en launck pakket )
                                    ten eerste is het een bezine ( laatste 15 jaar nooit meer met benzine gereden ) de wagen is voor mijn vrouw , ze heeft een vrij beroep een doet amper 1000 km per maand
                                    nu de dealer stelde voor deze te kopen omdat er een verschil in zat van 3500 euro tegenover de cla 200
                                    hij zegde is toch de zelfde motor , zij heeft die meer pk niet nodig en als je toch vindt dat hij te traag is kan je hem perfect chippen naar 156 pk ?
                                    klopt dit is het identiek het zelfde of zijn er toch verschillen in de moter ?
                                    wil gewoon zeker zijn dat dit klopt ?
                                    ps heb 10 % korting gekregen !

Comment

• Op foto valt de wagen mee, maar vandaag IRL gezien en wat een domper moet ik zeggen...
                                      Gevoel dat het niet klopt, ineengekrompen CLS....
                                      Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door james007 Bekijk Berichten
                                        Hoi , misschien kan iemand ons helpen
                                        wij staan op het punt de cla 180 benzine handgeschakeld te kopen ( opties amg line, exclusief amg line en launck pakket )
                                        ten eerste is het een bezine ( laatste 15 jaar nooit meer met benzine gereden ) de wagen is voor mijn vrouw , ze heeft een vrij beroep een doet amper 1000 km per maand
                                        nu de dealer stelde voor deze te kopen omdat er een verschil in zat van 3500 euro tegenover de cla 200
                                        hij zegde is toch de zelfde motor , zij heeft die meer pk niet nodig en als je toch vindt dat hij te traag is kan je hem perfect chippen naar 156 pk ?
                                        klopt dit is het identiek het zelfde of zijn er toch verschillen in de moter ?
                                        wil gewoon zeker zijn dat dit klopt ?
                                        ps heb 10 % korting gekregen !
                                        motor is idd hetzelfde, al de rest natuurlijk niet al zou chippen naar 156pk geen probleem mogen geven.
                                        gewoon beseffen dat er meer is dan enkel der motor, koppeling en remmen zijn maar 2 van de vele onderdelen die verschillen per versie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          motor is idd hetzelfde(...)
                                          Is dat zo? Ik kan mij inbeelden dat bij wijze van spreken eht motorblok indentiek is, maar hoe zit het met bvb injectoren? Ik kan mij echt niet voorstellen dat er zelfs in de motor geen hardware-verschillen zouden zijn.

Comment

Working...
                                          X