Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het is nu toch veel leuker om te fietsen, ook al is er meer verkeer. Er is de laatste pakweg 10 jaar toch echt wel veel verbeterd op het vlak van fietspaden. Maar de weg is nog lang.

    Comment


    • Levering fiets weer uitgesteld. Eind maart nu...
      Het zal een voldragen zwangerschap zijn.

      #dikbalenvandaag
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

      Comment


      • https://www.fiets.nl/2021/02/12/waar...-fiets-corona/
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • Het is daarom dat ik geen nieuwe koop. Belachelijk duur en ellenlange wachtlijsten.

          Comment


          • Had het artikel ook al gelezen. Het schetst idd een goed beeld van de situatie.

            Maar als consument sta je me je rug tegen de muur. Ik kan wel annuleren, maar wat dan? Dan heb ik helemaal niets.
            En die termijn is een lachertje. Die wordt telkens met exact een maand verlengd. Dus helemaal niet gebaseerd op feiten. Ze hopen gewoon tegen dan wel de groepen van Shimano te krijgen.
            Ik reken er niet meer op, maar wat kan je doen? IK wil persé dat frame. De keuze was eerst om de GRX versie te kopen en om te bouwen naar 105.
            Intussen is dat geen optie meer. Nu kan je ook helemaal geen groep meer los kopen. In augustus 2020 was dat wel nog zo.

            Ik heb dan ook een Special Edition besteld, die vermoedelijk pas na alle andere modellen aan de beurt komt.
            Het zal 9 maanden geduurd hebben, en zelfs daar reken ik niet op.

            Intussen is de winter ook voorbij. Ik hoop er toch deze zomer mee te kunnen fietsen.

            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

            Comment


            • Superior zelf bevestigt dat er in maart effectief fietsen naar België komen.
              #fingerscrossed
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

              Comment


              • Tja, uit wat ik begrijp van de markt is de grootste bottleneck inderdaad Shimano.
                Er zijn weinig alternatieven voor, en zowat elke fietsenfabrikant heeft hun spullen nodig.

                Comment


                • ER zijn best andere merken, maar die hebben zowat dezelfde problemen. Je zou denken dat Shimano na een jaar al serieus opgeschaald had en de productie significant verhoogd.
                  Intussen is er uiteraard hamstergedrag. Ik heb nog een 105 cassette van 11-34 op de kop getikt. Want binnenkort vind je ook dat niet meer.

                  Het stoort me vooral dat hier amper over gecommuniceerd wordt. Grote merken verhogen intussen fors hun prijzen. Die gaan binnen een jaar of twee vermoedelijk niet opnieuw dalen...

                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                  Comment


                  • Verhogingen van 500 a 1000€ zijn geen uitzonderingen.
                    Ze zullen later wel iets dalen maar het zal niet van dezelfde orde zijn.
                    den borre


                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                    Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                    Comment


                    • Love

                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        ER zijn best andere merken, maar die hebben zowat dezelfde problemen. Je zou denken dat Shimano na een jaar al serieus opgeschaald had en de productie significant verhoogd.
                        Intussen is er uiteraard hamstergedrag. Ik heb nog een 105 cassette van 11-34 op de kop getikt. Want binnenkort vind je ook dat niet meer.

                        Het stoort me vooral dat hier amper over gecommuniceerd wordt. Grote merken verhogen intussen fors hun prijzen. Die gaan binnen een jaar of twee vermoedelijk niet opnieuw dalen...
                        De grote vraag is wat er in 2022 gebeurt. Als Shimano (en al de anderen) nu miljoenen moeten investeren om hun capaciteit op te trekken, en volgend jaar stort de markt in elkaar, dan zitten ze ook met een probleem.
                        Niks zo slecht voor je winstgevendheid als een productielijn die op halve capaciteit draait.

                        Prijzen zullen pas zakken als er terug wat stocks en overcapaciteit is. Tot dan is het gewoon vechten voor een kader, een groep een motor etc...

                        Comment


                        • Zoals in véél markten tegenwoordig is het daar nu alle hens aan dek, maar zoals na elke crisis zal het evenwicht vroeg of laat ook wel weer hersteld geraken.
                          Ik ben zelf hoofd aankoop van een vrij groot bedrijf, al meer dan 20 jaar.
                          Mijn ervaring leert, dat men soms gewoon geduld moet hebben...
                          Maar laat dat nu iets zijn wat wielerfreaks zo weinig bezitten hé? ;-)

                          Comment


                          • het is de sector mijns inziens wel gegund, hun hausse, al denk ik dat hun marge toch al wel redelijk ruim was

                            (en over electrische fietsen specifiek, hoop ik dat ze investeren in veel betrouwbaardere en stabieler werkende toestellen, want er blijven toch redelijk veel bugs die rijplezier omlaag halen voor km-vreters))

                            Comment


                            • Dat fietsen en frames niet snel genoeg aangesleept kunnen worden is irritant, maar heel erg begrjjpelijk. Carbon frames worden eigenlijk maar door een paar fabrikanten gemaakt.
                              Maar dat slijtonderdelen quasi niet te krijgen zijn, is gewoon een probleem. Als je veel fietst, heb je snel een paar kettingen per jaar nodig, cassettes,... En zijn die er niet, dan kan je gewoon niet verder fietsen (op een deftige manier).
                              Ik zou denken dat een wereldspeler als Shimano één jaar na de eerste lockdown al wat kan upscalen qua productie. Ik vermoed dat ze niet willen omdat de vraag binnen afzienbare tijd weer zal afnemen. Intussenis de consument de dupe. En maken alle fabrikanten extra winst.
                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                              Comment


                              • De fiets die ik op 't oog had. Vorig jaar 4.500 euro, nu 5.600.
                                Als je momenteel echt geen nieuwe fiets nodig hebt, stel het gewoon uit. Dit kan gewoon niet blijven duren.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                  Dat fietsen en frames niet snel genoeg aangesleept kunnen worden is irritant, maar heel erg begrjjpelijk. Carbon frames worden eigenlijk maar door een paar fabrikanten gemaakt.
                                  Maar dat slijtonderdelen quasi niet te krijgen zijn, is gewoon een probleem. Als je veel fietst, heb je snel een paar kettingen per jaar nodig, cassettes,... En zijn die er niet, dan kan je gewoon niet verder fietsen (op een deftige manier).
                                  Ik zou denken dat een wereldspeler als Shimano één jaar na de eerste lockdown al wat kan upscalen qua productie. Ik vermoed dat ze niet willen omdat de vraag binnen afzienbare tijd weer zal afnemen. Intussenis de consument de dupe. En maken alle fabrikanten extra winst.
                                  Dat is voor veel bedrijven een moeilijke keuze....

                                  Met de fabrikanten heb je normaal lange termijn overeenkomsten, en je wil je grote klanten die een continue afname garanderen niet te ver voor het hoofd stoten. Anderzijds verdienen ze een pak meer aan de delen die geleverd worden voor herstellingen en upgrades, en niet leveren aan de aftermarket levert dan een pak negatieve exposure op.

                                  Comment


                                  • De centen komen uiteindelijk van de consument...
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                      De centen komen uiteindelijk van de consument...
                                      Ja.... maar je weet ook dat een fiets in onderdelen kopen zowat 3 keer zo duur is als de fiets in zijn geheel.
                                      En bij auto’s is het eerder 5-7 keer zo veel.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                        Ik zou denken dat een wereldspeler als Shimano één jaar na de eerste lockdown al wat kan upscalen qua productie.
                                        Het is bij alle wereldspelers hetzelfde hoor.
                                        Zoek anders maar eens naar een standaard van Parktool.
                                        Als je er al ene vind kost hij 80€ meer dan vorige zomer.

                                        Winkels zoals Coolblue, Mediamarkt hebben maar 1/3 meer in voorraad en de winkel begint er leeg uit te zien.
                                        De computers die ze nog hebben zijn 500 a 700€ gestegen in prijs.

                                        Een top grafische kaart is ook al zo goed als onvindbaar en onbetaalbaar aan het worden.
                                        Een kennis heeft normaal 116 grafische kaarten op stock van 150 tot 4500€.
                                        Nu heeft hij al een paar weken nog maar 1 soort over, die van 150€.
                                        Heeft er nu ook van 50€ in huis gehaald om nog iets te kunnen verkopen.

                                        Specialized heeft geen fietsen op stock maar de prijs voor deze die er aan te zitten komen zijn van 5900 naar 6999€ gestegen.
                                        Veel producten zullen weer in prijs zakken maar niet zoveel als ze tijdens de schaarste zijn gestegen.

                                        Aangezien het op alle markten hetzelfde is zou je gaan denken dat er afspraken gemaakt zijn.
                                        Geen extra productie maar op termijn wel extra inkomsten.
                                        den borre


                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                        Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                        Comment


                                        • Spijtig genoeg waarheden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X