Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De Megane word in februari 4 jaar, maar ik heb nog altijd geen uitnodiging van de keuring ontvangen
    Ik herinner mij toch van mijn vorige auto's dat dit altijd ruim op tijd toekwam.

Hoe lang voor de uiteindelijk vervaldatum komt die uitnodiging bij jullie in de bus?
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• +/- 4 weken voor vervaldatum dus dat komt ten vroegste in januari ergens in uw geval
      ('t kan ook zijn dat ze niet komt, ze zijn dat niet verplicht)

ge kunt hem 2 maanden voor verval van de datum reeds aanbieden als ge toch zit te wachten ...
      Last edited by Tigra; 23/12/2020, 06:23.

Comment

• Ik herinner mij van mijn vorige auto's dat die veel vroeger kwam, als in anderhalve maand tot 2 maanden voor de vervaldatum.
        Maar dat is ondertussen dus 4 jaar geleden, blijkbaar zijn ze nu niet meer zo snel.

8 februari zou de vervaldag moeten zijn, datum van inschrijven, op 11 februari ben ik de auto dan in de garage gaan afhalen.
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Ik heb dat nooit geweten dat ze anderhalve maand tot 2 maanden voor vervaldatum een uitnodiging sturen, sorry. Ik heb die kaartjes ook niet nodig, weet perfect wanneer de auto's hier er naartoe moeten gaan ; - )

Als 8 februari eerste inschrijving is, dan wordt 8/2 de referentie datum en kan je vanaf 8 december naar de keuring met behoud van die referentie datum.

Comment

• Pff zou het toch kunnen vergeten zonder herinnering

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• In januari kijken om te gaan, eerst afspraak maken met de garage voor keuring check-up, waarschijnlijk ook ineens combineren met een onderhoud (ondanks het lage aantal kilometers het laatste jaar zal dat toch nodig zijn).
              De check-up is vooral zodat hij zeker in orde is om blanco gekeurd te worden, dan kan hij weer 2 jaar verder.
              Last edited by knight-rider; 16/01/2021, 03:00.

Comment

• Ik vroeg me af wat eigenlijk tegenwoordig mag bij de keuring.
                Mag je bvb spatbord verbreders installeren zoals bij deze wagen?
                Zo hard verlagen zou ik waarschijnlijk niet doen.

https://www.pinterest.com/pin/668784613386018231/

Als ik zie dat ik bij mijn MX-5 dit jaar een opmerking kreeg over mijn velgen.
                Ik heb dus al 15 jaar op een NA de velgen van een NB (15" ipv 14"), nu ineens komt dat op mijn keuring...

Comment

• Ik heb een keuringsprobleem i.v.m. mijn gordels, misschien dat iemand mij advies kan geven.

Een half jaar geleden heb ik mijn zwarte gordels laten veranderen naar rode gordels voor mijn BMW. Dit heb ik bij een vrij vertrouwelijke zaak laten doen (dacht ik toen toch). Natuurlijk had ik eerst gevraagd of dit een probleem zou zijn voor de keuring maar gaven aan dat dit absoluut geen probleem was.

Nu een half jaar verder wil ik mijn wagen verkopen, ben naar de keuring voor verkoop geweest en afgekeurd.

Reden -> geen 'E-label' of 'E-goedkeuring' te vinden op mijn gordels.

Dus ik ga terug naar die zaak die mijn gordels heeft vervangen en die vallen een beetje uit de lucht en zeggen dat dit niet kan of zou mogen aangezien BMW sowieso geen E-label heeft op hun originele gordels, wat ook klopt. Ik heb bij verschillende BMW modellen gekeken en inderdaad, geen enkele had een E-label of bewijs van goedkeuring op de gordels. Het advies gekregen om terug naar de keuring te gaan om dit uit te gaan leggen.

Dan maar terug naar de keuring maar het lukt niet, ze zien dat het geen originele gordels zijn en verwachten hoe dan ook een E goedkeuring. Ik ben zelfs zover gegaan om mijn gordelspanner bloot te stellen waar duidelijk iets van ECE en E op staat maar dat was dan ook niet goed omdat dit geen E met een cirkel er rond is?! Terwijl die gordelspanner gewoon een BMW origineel product is, alleen de riem (stof) is vervangen.

Heb sindsdien nog contact proberen te maken met die zaak maar ze wimpelen mij maar een beetje af, ze zeggen dat ze gaan helpen of kijken voor een oplossing maar uiteindelijk doen ze niks of laten ze niks meer weten en ben het beu om er achteraan te lopen.

Aangezien mijn wagen ookal een koper heeft en ik hem nu niet door de keuring voor verkoop krijg is dit wel een groot probleem voor mij.

De originele gordelband kopen bij BMW gaat niet, ze verkopen alleen de volledige stukken dus incl gordelspanner etc...en voor zo'n heel setje betaal je 800 euro, dan zijn ze nog niet eens geplaatst. Dus belachelijke dure oplossing...

En mijn vrees ook, stel ik zet een originele zwarte gordel van bmw terug, daar hangt nog altijd geen E-goedkeuring op, zouden ze dan nog altijd moeilijk doen?

Even ter zijde als informatie, met de gordels zelf is er helemaal niets mis. Die zijn sterk van materiaal, goed gestikt (zoals originele) en bevatten geen scheuren of iets van beschadiging.

Dus iemand tips, advies?

Comment

Working...
                  X