Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Technische keuring.

    Om de wildgroei van gelijknamige topics tegen te gaan plaats enkel in dit topic jouw vragen i.v.m. de technische keuring van voertuigen.

    Mvg, Moderaille


    K.B.15 maart 1968 : houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen.

    Website keuringscentra België : www.goca.be

    Info wetgeving
    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

  • #2
    Keuring-probleem!hulp gevraagd aub!

    Nu ik heb pas een golf 3gti gekocht bwj 1993(de carroserie is van een 8v)maar hier ligt een golf3 gti 16v motor in(het verschil aan de motor-blok is duidelijk te zien).
    Zullen velen onder jullie wel weten.
    nu heb ik bang dat mijn wagen hierdoor gaat afgekeurd worden,omdat dit 'niet-reglementair is'(engine-swap door vorige eigenaar van 2.0i 8v naar 2.0i 16v),ik heb deze een maand geleden gekocht en de vorige eigenaar heeft deze zo wel gekeurd gekregen voor verkoop zou me dit ook lukken,maar gewoon op het gebied van de periodieke keuring want wil de van de auto een project-tje maken..
    Nu zou ik willen vragen welk keuringscentrum hier het minst moeilijk over gaat doen..
    (ik ben van tongeren-limburg)
    Ik weet dat diest nogal tolerant is en voor de rest is de wagen volledig origineel en in topstaat.
    Maar ik zou hem in de toekomst ook willen verlagen,nu daarvoor zou ik dan naar alken moeten gaan
    maar uit ervaring zijn ze daar nogal strengen heb ik niet zozeer bang dat er iets gaat afgekeurd worden op het gebied van verlaging,maar eerder op het gebied van de motor die er normaal niet in thuishoort
    (omdat ze na de verlaging ook de periodieke keuring doen en misschien zouden opmerken ivm strengere keuring dan in diest of heers dat de motor niet de originele 8v is want op mijn roze kaart staat golf 3 gti 8v).
    dit is een foto van de gti 8v motor die er normaal origineel zou inzitten

    en dit is een foto van de motor die er nu inzit,staat dus duidelijk op de motor zelf af te lezen dat het het 16v is en het verschil aan het blok merk je ook wel op
    foto van de huidige staat van de motor

    waar ik de komende maanden naartoe wil met de motor,revisatie,onderdelen kleurtje geven en gewoon in topstaat bregen(maar anyway is maar een vb foto maar dan zou ik zeker willen zijn dat ik hem er met deze motor door de keuring krijg anders heeft het niet veel nut gehad)
    |
    je ziet dus duidelijk dat het een 16v motor is,en moet in november naar de keuring en er zijn dus ook plannen voor motorrevisatie en hem wat op te frissen zoals op de foto,kleurtje geven,en concreet in topstaat brengen(dan heb ik nog eens extra bang dat die gaat afgekeurd worden door niet originele motor,want keuringsambtenaar doet de motorkap open ziet een spiksplinternieuwe 16v motor en ziet op het roze formulier 8v staan en zal wss het verschil tussen een 8v en een 16v blok ook wel kennen,dan gaan er toch wat vragen komen bij deze ambtenaar of maak ik me daar te druk in?
    Nu ik woon in tongeren,en nu is er ook een keuringscentrum in grace de hollogne(luik)niet zover hiervandaan,even ver als diest,heeft iemand op het forum ervaringen met het keuringcentrum in grace de hollogne ivm strengheid zoals bv alken(zeer streng) vs diestmeer tolerant)?
    En of iemand op het forum weet of dit keuringsstation(grace de hollogne) ook erkend is voor het keuren van het verlagen van een auto,want dat zou ook moeten gebeuren,maar dat moet dan in alken gedaan worden en dan ga ik er denk ik een rode kaart aan overhouden ivm de motor,en ik hoop dat dit ook gaat in grace de hollogne&dat ze hier dan minder streng zouden zijn op het motor-gebied,en dit door de vingers zien of zelfs niet opmerken..alle info is welkom!
    want in alken gaat die er denk ik sowieso niet doorgeraken,niet op het gebied vd verlaging maar daarna doen ze sowieso nog de periodieke keuring en dan heb ik een grote kans op een rode kaart ivm het motor probleem
    Hopend op een gunstig antwoord en alvast bedankt.
    Groeten
    ps: moest er iemand zijn die connecties heeft bij mensen@keuringscentra's in limburg en me zou willen helpen erdoor te geraken zou fantastisch zijn

    Comment


    • #3
      Ik ga altijd naar de keuring in Heers. Valt goed mee daar, ben al 2 jaar goedgekeurd met een verlaging die nie in orde is en met spacers van 2cm tussen mijn velgen.
      Peugeot RCZ HDiF-16 GT
      Peugeot 309 GTi16 [Restoproject]
      --
      Honda VFR800 Fi1
      --
      Forum voor de Belgische Peugeotliefhebbers -> www.Peugeotforum.be

      Comment


      • #4
        Gewoon gaan op een maandagochtend vroeg en hopen dat ze het niet zien .
        Subaru Forester 2.0 Aut. Luxery PlusSEcoscore 58

        Volvo xc60 d5 summum
        Ecoscore 55


        Drifting is not A crime!!

        Comment


        • #5
          op u papieren staat alleen de CC.

          als het er allemaal niet te proper uitziet ( rode kleppendeksels, en alles mooi opgespoten zoals op die laatste foto)
          dan kan het goed zijn dat het niet eens opvalt.

          en als het niet opvalt gaan ze ook u motornummer niet opzoeken enz.
          natuurlijk, als er ene snuggere tussenzit die alles afweet van golfkes,....

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
            Ik ga altijd naar de keuring in Heers. Valt goed mee daar, ben al 2 jaar goedgekeurd met een verlaging die nie in orde is en met spacers van 2cm tussen mijn velgen.
            x2. Ooit groen gekeurd nadat mijn grootlichten uitvielen en dimlichten los in de carrosserie lagen

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door g2thet Bekijk Berichten
              want op mijn roze kaart staat golf 3 gti 8v).
              Dan ben jij denk ik de enige in belgie die dat erop heeft staan.

              Meer dan Golf, kW en cc staat er normaalgezien niet op.

              Je kan natuurlijk altijd terug ombouwen he, kan je hem terug legaal maken
              BMW: 1940 327 Sport Cabriolet
              Jaguar: 1969 E-type 4.2 OTS / 1974 E-type V12 Roadster
              Mercedes Benz: 1959 190SL / 1968 280SL / 2016 CLA 200d

              Comment


              • #8
                als je je chassisnr hier even kan zetten komt dat allemaal wel in orde
                2004 SL350

                Comment


                • #9
                  Laat je moeder ermee naar de keuring rijden, zo doe ik het voortaan ook ieder jaar. Mits je geen hoop extra koelslangen en dergelijke onder de kap hebt zitten kraait er dan geen haan naar.

                  Comment


                  • #10
                    Ik werk niet meer op de keuring, dus het moet lukken. Ik slaagde er telkens in de motorswaps er uit te halen, tot groot verdriet van de eigenaars.

                    Maar onder normale omstandigheden en drukke dag, wordt dit niet opgemerkt.

                    Comment


                    • #11
                      dan denk ik dat ik je toch nog om de tuin zou kunnen leiden.

                      Comment


                      • #12
                        uitbredingen Vs. keuring

                        weet iemand hier wat mag en niet...
                        ik ben bezig met een ascona B te restaureren en zou er graag een ascona 400 van maken.
                        maar blijkt nu dat dit onlangs een groot probleem is geworden voor de keuring...

                        Alle info hieromtrent is welkom.
                        Als er eventueel manieren zijn om hem gekeurd te krijgen.

                        Comment


                        • #13
                          op oldtimerplaten
                          maar daar heb je zelf al wel aan gedacht zeker
                          http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                          Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

                          Comment


                          • #14
                            Mag je "alles" qua techniek op een oldie?
                            Dan kan je wettelijk toch weldegelijk een 190 op CDI laten rijden.
                            Ein Stern zu knechten Alle!
                            MB
                            1988 300CE RIP 30/12/2012
                            MB 2006 E220 cdi break
                            Aan het stuur van een ster gaat het niet om de snelheid waarmee je van A naar B gaat, maar hoe lang je er over wil doen

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                              Ik werk niet meer op de keuring, dus het moet lukken. Ik slaagde er telkens in de motorswaps er uit te halen, tot groot verdriet van de eigenaars.

                              Maar onder normale omstandigheden en drukke dag, wordt dit niet opgemerkt.
                              Zou een compressorkit opvallen op een Z4M?

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                op oldtimerplaten
                                maar daar heb je zelf al wel aan gedacht zeker
                                ja maar binnenkort moeten ook de oldtimerplaten jaarlijks naar de keuring (in originele staat)...
                                en ben er al aan bezig he dusja... zou ook voor gewone platen zijn als dat enigzins mogelijk is

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door truyaert Bekijk Berichten
                                  ja maar binnenkort moeten ook de oldtimerplaten jaarlijks naar de keuring (in originele staat)...
                                  en ben er al aan bezig he dusja... zou ook voor gewone platen zijn als dat enigzins mogelijk is
                                  waar heb je dit laatste gehoord ?

                                  Comment


                                  • #18
                                    hangt ervan af hoeveel van die auto's ze per jaar op de keuring krijgen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      weet niet juist meer waar...
                                      maar heb al op een paar forums gelezen dat hierover wordt gepraat.
                                      de wetgeving zou normaal gezien na de zomer kunnen veranderen.

                                      pas op : ik weet ook niet als dit 100% zeker is hé...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                        Ik werk niet meer op de keuring, dus het moet lukken. Ik slaagde er telkens in de motorswaps er uit te halen, tot groot verdriet van de eigenaars.

                                        Maar onder normale omstandigheden en drukke dag, wordt dit niet opgemerkt.
                                        pff ik vind dat niet solidair voor de mede autoliefhebber
                                        1988 BMW e30 316

                                        2000 Volvo C70 2.5T cabriolet

                                        Comment

                                        Working...
                                        X