Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boetes voor rijden met verkeerde nummerplaat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Boetes voor rijden met verkeerde nummerplaat?

Stel; je koopt een auto maar de papieren voor registratie zijn nog niet helemaal rond, de nummerplaat is nog niet binnen.
    Je wil de nieuwe aanwinst zo snel mogelijk bij je thuis en beslist om er even de nummerplaten van een andere wagen op te hangen.

Wat zijn dan de gevolgen als ze je tegenhouden?

Als je de verzekering op de hoogte gebracht hebt (en dus verzekerd rondrijdt) is het 50€ dacht ik.

anders kan het heel wat hoger zijn

Comment

heb ik pas nog gedaan.
      verzekeringsmakelaar heeft mij toen een groen formulier gemaakt opdat ik wel verzekerd zou zijn, maar hij heeft er toen expleciet bij gezegd dat je een boete kan krijgen voor "het in verkeer brengen van een niet ingeschreven voertuig" en dat kost je iets van een 50euro

Comment

Als je dit zonder verzekering doet dan zullen ze direct beslag leggen op je wagen.

Comment

Ok, da's duidelijk. Bedankt voor de reacties!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 328ALX Bekijk Berichten
            Stel; je koopt een auto maar de papieren voor registratie zijn nog niet helemaal rond, de nummerplaat is nog niet binnen.
            Je wil de nieuwe aanwinst zo snel mogelijk bij je thuis en beslist om er even de nummerplaten van een andere wagen op te hangen.

Wat zijn dan de gevolgen als ze je tegenhouden?

Indien niet-verzekerd (of het vermoeden, je moet de groene geldige kaart bijhebben en kunnen tonen, op chassisnummer in dit geval en niet op kenteken): Art 20 Wet 21/11/1989 (WAM)

- Inbeslagname wagen (en kentekenplaat -> schrapping) + dagvaarding PolRechtbank

Indien niet-ingeschreven:

- Fiscaal Proces-verbaal wegens niet betalen taks ( bedraagt 300% van de oorspronkelijk te betalen taks, dus zeer aanzienlijk, wordt overgemaakt aan Douane.

- Pv niet-inschrijving voertuig (Parket), voertuig mag zich niet meer op de openbare weg bevinden, je kan dus niet meer verder rijden (tenzij takelwagen, ...)

- Inhouding (afschroeven dus) kentekenplaat wegens misbruik (Art 36 Kb 20/07/2001), deze wordt opgestuurd naar DIV voor schrapping. Je zal dus een nieuwe moeten aanvragen, of degene van wie je ze 'geleend' hebt, met alle gevolgen van dien

Dit komen we dagelijks tegen hoor, en ik heb er al velen enorm hard weten vloeken

Tot slot, een kleine opmerking, besef dat u op een andere manier dan normaal zal gecontroleerd worden. De politiemensen zullen ter kennis krijgen dat kentekenplaat en voertuig niet overeenkomen, wat vaak door criminelen toegepast wordt bij het plegen of van plan zijn te plegen van ernstige feiten. Hang er ook best geen duplicaat van een reeds geschrapte kentekenplaat op (vroeger verloren, gestolen, ..), deze zal geseind staan. Besef dat een dergelijke controle er niet zo vriendelijk aan toe gaat tot duidelijk is wat er aan de hand is en het louter misbruik betreft.
            Last edited by ; 28/10/2008, 00:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
              Dit komen we dagelijks tegen hoor, en ik heb er al velen enorm hard weten vloeken
              Wow! Dat wil je dus ook echt niet meemaken!

300% van de eigenlijk te betalen verkeersbelasting? Dat zou dan 2760 euro worden?
              En dan nog nummerplaat kwijt ook!

Mja, die (nogal opvallende) auto moet 85km verplaatst worden dus dat ga ik toch maar niet op deze manier riskeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boba;3028743
                [U
                Indien niet-ingeschreven: [/U]

- Fiscaal Proces-verbaal wegens niet betalen taks ( bedraagt 300% van de oorspronkelijk te betalen taks, dus zeer aanzienlijk, wordt overgemaakt aan Douane.

- Pv niet-inschrijving voertuig (Parket), voertuig mag zich niet meer op de openbare weg bevinden, je kan dus niet meer verder rijden (tenzij takelwagen, ...)

- Inhouding (afschroeven dus) kentekenplaat wegens misbruik (Art 36 Kb 20/07/2001), deze wordt opgestuurd naar DIV voor schrapping. Je zal dus een nieuwe moeten aanvragen, of degene van wie je ze 'geleend' hebt, met alle gevolgen van dien

Tot slot, een kleine opmerking, besef dat u op een andere manier dan normaal zal gecontroleerd worden. De politiemensen zullen ter kennis krijgen dat kentekenplaat en voertuig niet overeenkomen, wat vaak door criminelen toegepast wordt bij het plegen of van plan zijn te plegen van ernstige feiten. Hang er ook best geen duplicaat van een reeds geschrapte kentekenplaat op (vroeger verloren, gestolen, ..), deze zal geseind staan. Besef dat een dergelijke controle er niet zo vriendelijk aan toe gaat tot duidelijk is wat er aan de hand is en het louter misbruik betreft.

Dus niet ingeschreven, maar wel verzekerd, verandert niets aan de zaak?

Dan komen jullie toch vast ook mensen tegen die net een wagen gekocht hebben, platen van hun vorige (nog niet geschrapte) wagen er op hebben gehangen en de verzekering op de hoogte gebracht hebben (en groene kaart op chassisnr aan boord)?
                Wat met zulke lui?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
                  Besef dat een dergelijke controle er niet zo vriendelijk aan toe gaat tot duidelijk is wat er aan de hand is en het louter misbruik betreft.
                  waarom beleefdheid en vriendelijkheid dan plots opzij schuiven?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                    waarom beleefdheid en vriendelijkheid dan plots opzij schuiven?
                    Kerel

Bij een échte misdadiger laat ik m'n etiquette toch ook maar ff achterwege hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                      Kerel

Bij een échte misdadiger laat ik m'n etiquette toch ook maar ff achterwege hoor
                      kan goed zijn, maar hier laat hij blijken dat vanaf dat er twijfel is, overgegaan wordt tot een "arrogantere" opstelling. Ik heb dat al eens meegemaakt, en vind dat niet kunnen.

Comment

Hebben flikken dan 2 types van arrogantie

Damn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                          kan goed zijn, maar hier laat hij blijken dat vanaf dat er twijfel is, overgegaan wordt tot een "arrogantere" opstelling. Ik heb dat al eens meegemaakt, en vind dat niet kunnen.
                          Ja pff ik stoor me d'r niet echt aan...ik kom dan ook niet veel in contact met politie, in tegenstelling tot echte beroepscriminelen zoals jullie

Comment

Allez, zijn we weer op weg naar een "op flikken kappen" item? Die mensen doen hun werk en afhankelijk van het potentiële levensgevaar dat er voor hen inzit reageren ze op verschillende wijze. Als er wagens met zo'n onduidelijke situatie tegengehouden worden dan kunnen het voor hetzelfde geld gestolen wagens bemand met gevaarlijke gangsters op weg naar de een of andere hold-up zijn, dus een beetje voorzichtigheid en 'arrogantie' zijn zeker niet misplaatst tot er meer duidelijkheid in de zaak gekomen is. Hier zitten toch ongelofelijke egoïstische rotzakskes tussen de leden hier vind ik. Als ze maar kunnen kappen als ze ergens een agent zien frites halen of zo dan zullen ze het niet laten (waar die mensen ook moeten/mogen eten en recht hebben op een lunchpauze zoals iedereen), als die mensen evenwel een deel van hun bezigheden uitvoeren en iets minder populair (maar noodzakelijk) doen dan staan ze hier op hun achterste poten, vooral als ze zelf betrokken partij zijn bij bv. snelheids- of alcoholcontroles en als ze dan nog eens geklist worden dan is het hek helemaal van de dam. Dus langs de ene kant reclameren en belachelijk maken als er eens geen direct politiewerk in het spel is maar langs de andere kant, als er wel politiewerk uitgevoerd wordt dan is het ook niet goed. Ongeacht welke situatie, het is nooit goed. Ik zou bijna gaan denken dat ze de politie haten ??

Comment

Will, chill

Ik moet zeggen, ik heb vorige week ook een zalige actie van de flikken in Mechelen gezien.
                              Nog nét door het oranje naast ons op de tweevaks mini-ring, scheur achter het frituur door en mooi verdekt geparkeerd

Maaaaaaaar....ik zou net hetzelfde doen
                              Stoort me dus allerminst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                . Ik zou bijna gaan denken dat ze de politie haten ??
                                Ik haat sindskort de politie uit m'n gemeente maar heb er ook perfect men reden voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                  Ik haat sindskort de politie uit m'n gemeente maar heb er ook perfect men reden voor.
                                  En die reden is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                                    En die reden is?
                                    privé.

Comment

Ze maken me om 4u wakker voor iets waar ik niks mee te maken heb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                        privé.
                                        Ahzo, net als dat van de Grens politie?

Comment

Working...
                                        X