Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! V3

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gisteren op fb nog wel een topperke zien passeren

    Z4 20i
    163pk => 309pk
    309Nm => 473Nm

    Wtf
    Volvo V90 D4

    Comment


    • Hoe lang gaat die blijven meegaan?
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

      Comment


      • Hangt van de chauffeur af...


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 58 reizen rond de wereld in 6270 dagen of gemiddeld elke dag 372,25km elke dag, dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • B48 blok, dichtgeknepen versie van 252 sterke 30i blok. Dus dan valt dat allemaal wel best mee. Als je de grafiek bekeek dan zijn ze stock na 4000 toeren bijna afgevlakt. Zelfde als mijn ex V40 T2 (2.0l). Van 122 naar 213pk.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Gisteren op fb nog wel een topperke zien passeren

            Z4 20i
            163pk => 309pk
            309Nm => 473Nm

            Wtf
            een eenvoudige rekensom leert dat hierbij de drijfstangen in gevaar komen

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
              B48 blok, dichtgeknepen versie van 252 sterke 30i blok. Dus dan valt dat allemaal wel best mee. Als je de grafiek bekeek dan zijn ze stock na 4000 toeren bijna afgevlakt. Zelfde als mijn ex V40 T2 (2.0l). Van 122 naar 213pk.
              Je ziet nog wel eens dat de krachtigere versies een andere oliepomp of lagerschalen krijgen, of dat er een oliekoeler bij komt.
              Dus ja... een 160pk versie tunen naar 300pk is niet zonder risico.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                Je ziet nog wel eens dat de krachtigere versies een andere oliepomp of lagerschalen krijgen, of dat er een oliekoeler bij komt.
                Dus ja... een 160pk versie tunen naar 300pk is niet zonder risico.
                Klopt, maar in dit geval gaat het om exact hetzelfde blok met andere software. Waar ik minder fan ben is dat sommige wagens dan uitgerust zijn met minder grote remmen.

                Kortom de V40 T2 die ik had was een wereld van verschil. 7,0 sec ipv 10,2 sec voor 100-200 en een top van 245km/h ipv 200km/h. Alleen het verbruik voor de pk's vond ik dan weer wat erover. Rond de 10,5l. Ik zit nu met mijn cupra 4 drive 300 rond de 10l gemiddeld. (Woon werk verkeer 7,7l en af en toe is doortrekken).
                Last edited by Br3cht; 22/06/2020, 18:37.

                Comment


                • BMW is toch de koning in het verkopen van 1 en hetzelfde blok in verschillende vermogensversies.
                  De 20i is exact dezelfde motor als de 28i in de Z4. De 20i was dichtgeknepen naar 184pk of eventueel 163pk (om fiscale redenen). De 28i leverde standaard 245pk.
                  Een motor met 245pk chippen naar meer dan 300 is niet niks, maar niet zo extreem als hier voorgesteld.
                  KLIK |&| KLAK

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                    BMW is toch de koning in het verkopen van 1 en hetzelfde blok in verschillende vermogensversies.
                    De 20i is exact dezelfde motor als de 28i in de Z4. De 20i was dichtgeknepen naar 184pk of eventueel 163pk (om fiscale redenen). De 28i leverde standaard 245pk.
                    Een motor met 245pk chippen naar meer dan 300 is niet niks, maar niet zo extreem als hier voorgesteld.
                    Je haalt de woorden uit mijn mond. Als de interne onderdelen erop afgestemd zijn waarom niet he. B48 is in principe hetzelfde als de B58. Zelfde interne onderdelen van de motor, ik spreek niet over intercooler, turbo, uitlaat etc... hij bestaat ook sinds 2014 op de markt sinds de f56 Mini Cooper S. En ik vind er toch bijna niets van, van problemen. Dat was met de n13 1.6 turbo (114, 116i en 118i en de mini cooper s van toen) wel andere koek.. zelfde met de diesels n47 motoren. BMW heeft op dat gebied geen evolutie maar een revolutie gemaakt qua betrouwbaarheid (4 cilinders voornamelijk).

                    Comment


                    • Zelfde met Alfa’s 2.2 diesel in de Stelvio/Giulia: te krijgen in toegeknepen 136, 150, 180, 190 en 210 pk. Allemaal hetzelfde blok met exact dezelfde randonderdelen en dezelfde automatische bak. Allen worden ze naar 220-225 pk gebracht zonder enig probleem.
                      1995 BMW E36 328i coupé (235.700 km) Sold 13-04-12
                      1994 Mazda 323F BG 1.6i (194.500 km) Sold 15-11-08
                      2009 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 26-08-16
                      2012 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 27-12-14
                      2013 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 19-11-17
                      2016 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km)
                      2013 Abarth Punto SuperSport (112.500 km)
                      2015 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 Pop Star (92.800 km)

                      2019 Abarth 595C Competizione (0 km)
                      2019 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (0 km)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                        Zelfde met Alfa’s 2.2 diesel in de Stelvio/Giulia: te krijgen in toegeknepen 136, 150, 180, 190 en 210 pk. Allemaal hetzelfde blok met exact dezelfde randonderdelen en dezelfde automatische bak. Allen worden ze naar 220-225 pk gebracht zonder enig probleem.
                        Dat zijn nog zeer veilige waardes. Kameraad zijn squadra getunede giulia zat inderdaad van 136 naar 250pk. Stage 1.

                        Comment


                        • https://gocar.be/nl/autonieuws/legaa...nische-keuring
                          den borre


                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                          Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                          Comment


                          • 10% erbij mag. Dan zou ik van 194 naar 213 mogen gaan.... Mocht er al iemand in staat zijn om hem te kunnen tunen
                            Last edited by severijns; 19/07/2020, 15:55.
                            KLIK |&| KLAK

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten

                              10% erbij mag. Dan zou ik van 194 naar 213 mogen gaan.... Mocht er al iemand in staat zijn om hem te kunnen tunen
                              Gevonden

                              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                              Statistics

                              Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
                              Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand


                              Comment


                              • Ah, bij de 6 staat deze motor er nog niet tussen. Maar als hij bij de CX-5 staat, zal het wel mogelijk zijn.
                                Bij zowat al de andere staat er nog "in ontwikkeling" voor de 2019-194pk versie
                                Misschien eens contact opnemen hoewel ik er nu op een paar weken een 3500km opzitten heb en niet echt het gevoel heb vermogen te kort te hebben.
                                KLIK |&| KLAK

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                                  Ah, bij de 6 staat deze motor er nog niet tussen. Maar als hij bij de CX-5 staat, zal het wel mogelijk zijn.
                                  Bij zowat al de andere staat er nog "in ontwikkeling" voor de 2019-194pk versie
                                  Misschien eens contact opnemen hoewel ik er nu op een paar weken een 3500km opzitten heb en niet echt het gevoel heb vermogen te kort te hebben.
                                  Ik vond vooral het gebrek aan koppel een issue, alle issue. Het had toch wat meer mogen zijn.
                                  Statistics

                                  Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
                                  Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand


                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                    Ik vond vooral het gebrek aan koppel een issue, alle issue. Het had toch wat meer mogen zijn.
                                    Ik had daar schrik voor, want dat lees je inderdaad zeer vaak. Maar tussen de 1750 en 6400rpm heb je steeds meer dan 200nm koppel beschikbaar. Dus ik vind het nog wel meevallen. En het is een automaat, dus een versnelling lager moeten gaan om voorbij te steken maakt niet uit.
                                    Maar meer is steeds leuker en dus voor het hogere koppel en een steilere koppelcurve zou ik chiptuning eventueel opnieuw overwegen.
                                    Langs de andere kant blijft de schrik toch steeds wat dit uiteindelijk qua slijtage gaat meebrengen. Ik rij zeer weinig op de limiet van de motor maar de bedoeling is toch wel om de auto minstens een jaar of 10 te houden...

                                    KLIK |&| KLAK

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten

                                      10% erbij mag. Dan zou ik van 194 naar 213 mogen gaan.... Mocht er al iemand in staat zijn om hem te kunnen tunen
                                      als je bij AG verzekerd bent... en voor de wet mag het nog steeds niet.

                                      Comment


                                      • Dag heren,

                                        Iemand die ervaring heeft met het chippen van de laatste lichte BMW diesel motoren? In mijn geval zou het gaan om de laatste 1.5d met 116pk uit de X1. Zijn er experts die me al zouden kunnen zeggen dat dit geen goed idee is om de een of andere reden?

                                        Cheers

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bedacion Bekijk Berichten
                                          Dag heren,

                                          Iemand die ervaring heeft met het chippen van de laatste lichte BMW diesel motoren? In mijn geval zou het gaan om de laatste 1.5d met 116pk uit de X1. Zijn er experts die me al zouden kunnen zeggen dat dit geen goed idee is om de een of andere reden?

                                          Cheers
                                          doen ! Is goed voor de economie

                                          Comment

                                          Working...
                                          X