als je "maar" 250 euro gaat betalen zal je het nadien wel gaan beklagen... helaas is het aantal "one-machine/one-pad polishers" in ons landje veel te hoog en worden "echte" detailers als zeer duur ervaren. mijn ervaring leert dat het "pay peanut-buy monkeys" in dit segment echt wel klopt. zo'n straathoekdetailer kan je wagen echt gaan verkrachten. beter investeer je ietwat meer dan het dubbele en krijg je uw wagen 85 gecorrigeerd terug (wat al mooi is) maar dan heb je ook wel echt resultaat.
wat betreft je remklauwen, voor een kleine €100 kun je ze laten ontroesten en lakken in de kleur die je wil afgwerkt met 2K blanke lak zodoende er nooit iets meer aankomt
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Auto perfectioneren
Collapse
X
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenNiet te veel moeilijke woorden gebruiken als je niet weet hoe ze te schrijven ;-)
En, met een paar kameraden zich onervaren laten gaan lijkt me misschien wel dikke fun, maar in dit geval niet echt een goed idee :-)
255 € voor hetgeen je beschrijft, ik vind dat zeer weinig, en ik denk niet dat je daar kwaliteit kan voor verlangen.
Leave a comment:
-
Niet te veel moeilijke woorden gebruiken als je niet weet hoe ze te schrijven ;-)
En, met een paar kameraden zich onervaren laten gaan lijkt me misschien wel dikke fun, maar in dit geval niet echt een goed idee :-)
255 € voor hetgeen je beschrijft, ik vind dat zeer weinig, en ik denk niet dat je daar kwaliteit kan voor verlangen.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Guest repliedBen er met zen paar kameraden aan bezig geweest, moest ik alleen eraan hebben gewerkt, dan denk ik dat ik nog bezig was. Kruipt ontzachelijk veel werk in.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenIk denk dat je wat te snel gaat.
Je hebt dus op minder dan 6 uur gepolisht en ge waxt.
Beter eerst eens een halve dag kleien, en dan een volgende dag wassen en polishen.
Neem je tijd om het goed te doen, of werk in stukjes.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrédériqueV Bekijk BerichtenHoi allemaal,
Een tijdje geleden ben ik voor het eerst op dit forum gekomen voor de zoektocht naar een mooie break.
Heb hier toen veel goede hulp en tips gekregen en ben uiteindelijk vertrokken met een BMW 3-touring.
Nu ondertussen heb ik hem een week en moet ik zeggen, absoluut een geweldige auto.
Een BMW 318d Touring uit 2017 met 24.000 kilometers mag ik vanaf nu officieel de mijne noemen en ben er supergelukkig mee.
Maar nu komt het:
Gisteren was ik hem mooi aan het poetsen voor mijn vriendin op te halen voor haar verjaardag uitetentje.
Nu vond ik dat de auto vrij veel poets strepen had. (gebruik van slechte doeken van vorige eigenaar?)
Mijn doel eigenlijk van het opstarten van dit topic is dat ik een vrij recente autofreak pas geworden ben maar door mijn jonge leeftijd (21) heb ik pas weinig ervaring in het perfectioneren van auto's.
De auto is mineral schwarz van kleur en je ziet er dus alles op. Maar echt alles.
Hier begon het dus, de auto zeep die ik gebruikt had liet een beetje vettigheid na vond ik en de poets strepen/krasjes verpesten het uitzicht van een nieuwe auto.
Ik had eigenlijk het idee voor de auto krasjes te verwijderen met speciaal product en mooi te poetsen en vervolgens te waxen.
Maar zelf heb ik weinig idee welke producten goed zijn voor hiermee te beginnen en een goede werkwijze vermits mijn auto zeep ook zoveel vettigheid na liet.
Ook wou ik aan de remmen het opspuiten voor de roest te verwijderen, aan de garage zeiden ze dat ik hier absoluut niks aan kon doen maar opspuiten verbergt de roest en beschermt toch?
Kortom,
leen me jullie wijsheid!
Weet dat ik misschien veel vraag maar een jonge autofreak moet ook leren
Alvast bedankt!
Groetjes,
Frédérique
Vooral achter de pods van de handrem, vermoed ik dat je bedoelt.
Ik heb daar nog wel wat foto's van mijn oud topic staan, denk ik. (Vind het zelf niet meteen terug ;-) )
Bij mij zijn die toen in de garage wel herdaan geweest met een soort alu kleurige verf. Het was beter, maar de roest kwam na verloop van tijd toch terug door.
Voor de rest ben ik zelf geen detailer, dus weinig inbreng op dat vlak, vrees ik ;-)
foto's upload je hier het best via Tapatalk is mijn ervaring.
Leave a comment:
-
Ik denk dat je wat te snel gaat.
Je hebt dus op minder dan 6 uur gepolisht en ge waxt.
Beter eerst eens een halve dag kleien, en dan een volgende dag wassen en polishen.
Neem je tijd om het goed te doen, of werk in stukjes.
Leave a comment:
-
Guest repliedZonet klaar met een kleine polish beurt en vervolgens goed in de wax gezet.
Love the shine wel.
heb overigens wel moeite met het erop zetten van foto's.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenAls je het correct wil doen, dus was, clay, was, droog, trims edm afplakken, polieren (meerdere stappen), ontvetten, waxen of sealen, dan moet je voor een grotere middenklasse wagen als de jouwe toch vlotjes een heel lange werkdag rekenen. Reken en tel hoeveel werkuren, pak nog wat materiaal, huur/afschrijving van de locatie, sociale lasten, belasting, BTW,... en dan is die 255 euro een koopje.
Zelf ben ik bang dat ik met het polieren mijn lak zou verpesten vermits ik nog geen ervaring ermee heb.
Leave a comment:
-
Als je het correct wil doen, dus was, clay, was, droog, trims edm afplakken, polieren (meerdere stappen), ontvetten, waxen of sealen, dan moet je voor een grotere middenklasse wagen als de jouwe toch vlotjes een heel lange werkdag rekenen. Reken en tel hoeveel werkuren, pak nog wat materiaal, huur/afschrijving van de locatie, sociale lasten, belasting, BTW,... en dan is die 255 euro een koopje.
Leave a comment:
-
Guest repliedEens een offerte opgevraagd, een polier+waxbeurt bij een firma zou 255euro kosten. Lijkt me wel redelijk prijzig voor te polieren maar dan is het wel goed gedaan, wat vinden jullie?
Leave a comment:
-
Als het snel moet gaan en je liever wacht met polieren kun je nu na het wassen een glaze en daarna wax of een all in one aanbrengen.
Je auto zal er al stukken beter uit zien.
Dit is echter maar een tijdelijke oplossing. Enkele keer wassen en het effect is weg.
polieren is permanente oplossing tegen krassen.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Guest repliedLak is opt moment vrij ruw vind ik, het probleem denk ik is dat de wagen van een werkneemster uit de garage komt en deze gaan 2 keer per week of wekelijks onder een ruwe carwash wat soms de lak afstraft. Zonde voor een wagen met 24.000km maar geeft mij wel wat tijd en moeite om eraan te spenderen, aka quality time.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwasie Bekijk BerichtenIk zou je auto toch eerst kleien voordat je gaat dat polijsten.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenAll in one is goed voor de minder veeleisende mens, ik ga het dus niet gauw gebruiken: ik polijst met een DAP 900, in twee of drie stappen, en gebruik een traditionele wax (Poorboys Natty Blue Paste). Tussentijds ga ik wel een glaze gebruiken, die ik dan ook nog top met een waxke.
Je polijst (een beetje, maar niet genoeg, zeker niet op moderne, harde lakken)
Je vult de kleine krasjes en veegjes op (ook een beetje, en bovendien tijdelijk effect)
Je waxt (maar opnieuw, niet de meest blinkende of duurzame wax)
Autoglym krijt bovendien nogal wat, en laat ook wreed ambetante sporen op je rubbers en zwarte trim achter.
Stappenplan:
Wassen: 2 of 3 emmers gebruiken, propere washmitt, aparte spullen voor de wielen
Spoelen
Drogen: vermijd een zeemvel, gebruik een goeie droogdoek (AutoFinesse heeft oa een heel goeie), met een beetje quickdetailer
Kleien kan een heel spectaculaire verbetering geven, gebruik de minst aggresieve, tenzij je lak heel erg ruw staat
Wassen
Polijsten
Ontvetten
Glaze, of een pre-wax
Wax
denk je dat het beter is voor te wachten tot na de winter?
Leave a comment:
-
All in one is goed voor de minder veeleisende mens, ik ga het dus niet gauw gebruiken: ik polijst met een DAP 900, in twee of drie stappen, en gebruik een traditionele wax (Poorboys Natty Blue Paste). Tussentijds ga ik wel een glaze gebruiken, die ik dan ook nog top met een waxke.
Je polijst (een beetje, maar niet genoeg, zeker niet op moderne, harde lakken)
Je vult de kleine krasjes en veegjes op (ook een beetje, en bovendien tijdelijk effect)
Je waxt (maar opnieuw, niet de meest blinkende of duurzame wax)
Autoglym krijt bovendien nogal wat, en laat ook wreed ambetante sporen op je rubbers en zwarte trim achter.
Stappenplan:
Wassen: 2 of 3 emmers gebruiken, propere washmitt, aparte spullen voor de wielen
Spoelen
Drogen: vermijd een zeemvel, gebruik een goeie droogdoek (AutoFinesse heeft oa een heel goeie), met een beetje quickdetailer
Kleien kan een heel spectaculaire verbetering geven, gebruik de minst aggresieve, tenzij je lak heel erg ruw staat
Wassen
Polijsten
Ontvetten
Glaze, of een pre-wax
Wax
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenGraag gedaan Fre.
Van die all in one ben ik niet overtuigd A160.
Heb jij het al getest?
Leave a comment:
-
Graag gedaan Fre.
Van die all in one ben ik niet overtuigd A160.
Heb jij het al getest?
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenEn je kan de poetkrasjes (swirls) werkelijk weg polieren, maar dit is zonder een machine vrijwel onmogelijk op de harde BMW-lak, of je kan ze maskeren.
Dat laatste doe je met een glaze (Autofinesse Ultra Glaze, Poorboys BlackHole,...), die je dan fixeert met een goede wax of sealant.
Of je gebruikt een all-in-one zoals Autoglym Super Resin Polish of Autofinesse Tripple.
Gebruik ook propere en goede doeken.
Hoe raad je aan te werk te gaan? Eerst een goede grondige poetsbeurt, auto drogen en vervolgens product aanbrengen?
Zal morgenochtend wanneer het weer licht is eens een foto maken van aan de banden.
Eigenlijk de remmen en waar de band op wordt vastgedraaid met de bouten zijn een beetje geroest.
Leave a comment:
Leave a comment: