Mededeling

Collapse
No announcement yet.

invoeren oldtimer uit USA

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • invoeren oldtimer uit USA

    Ik ben nieuw op dit forum. Dit onderwerp zal vermoedelijk reeds besproken zijn in het verleden.

    Ik zou graag een Mercedes SL aankopen in de US.
    Heeft iemand ervaring hiermee ?
    Met welke firma hebt u dit geregeld ?
    Hoe verloopt de betaling ?
    Wat moet er nog gebeuren eens de wagen in België is ?
    Kostprijs ?

    Ik zit dus met zeer veel vragen als leek in deze materie.

  • #2
    Op fb zit er eentje die oldies naar hier stuurt. (alee het is een belg die ginder woont).
    bart ...schiet mij niet direct te binnen.
    Kost een 2a3k om te shippen naar hier.
    Polo 6n 1.4

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Filip 500 Bekijk Berichten
      Ik ben nieuw op dit forum. Dit onderwerp zal vermoedelijk reeds besproken zijn in het verleden.

      Ik zou graag een Mercedes SL aankopen in de US.
      Heeft iemand ervaring hiermee ?
      Met welke firma hebt u dit geregeld ?
      Hoe verloopt de betaling ?
      Wat moet er nog gebeuren eens de wagen in België is ?
      Kostprijs ?

      Ik zit dus met zeer veel vragen als leek in deze materie.
      Ik doe dit zeer vaak (net nog twee wagens gedaan).
      Eerst en vooral, heb je al eentje gekocht? Zo nee, m'n neef woont in CA en kan je daar bij helpen. Auto's die er goed uit zien op foto zijn daarom niet goed in het echt. amerikanen zijn echte helden in verbloemen, ik heb hier honderden verhalen over..

      Ten tweede, wat voor SL wil je? Alles ouder dan 25 jaar kost minder aan importtaxen, just to let you know.

      Prijzen van overkomen, reken op 1600 dollar transport en nog zo'n 1000 euro aan importtax.

      Laat dit via NL doen, is veel goedkoper dan via de antwerpse haven.

      Als de wagen hier is, niet zo veel eigenlijk.. Ik veronderstel dat de SL al een chassisnummer in het chassis zelf heeft staan dus valt mee.
      Langs douane dus met je papieren van import en de auto zelf, vignet 705 aanvragen, daarna auto eens technisch laten nakijken (zien of alle lichten werken en goedstaan, remmen goed zijn,..), dan naar keuring en hoppa.

      Ik kan dit proces volledig doen voor u als je wil, ik doet dit vaak voor anderen. (ben bezig met een zaak op te starten die amerikaanse oldtimers importeert vanuit CA)
      Last edited by CaliforniaDream; 20/09/2016, 10:02.
      Classic cars on demand

      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

      - It's time to make your dream come true -

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
        Ik doe dit zeer vaak (net nog twee wagens gedaan).
        Eerst en vooral, heb je al eentje gekocht? Zo nee, m'n neef woont in CA en kan je daar bij helpen. Auto's die er goed uit zien op foto zijn daarom niet goed in het echt. amerikanen zijn echte helden in verbloemen, ik heb hier honderden verhalen over..

        Ten tweede, wat voor SL wil je? Alles ouder dan 25 jaar kost minder aan importtaxen, just to let you know.

        Prijzen van overkomen, reken op 1600 dollar transport en nog zo'n 1000 euro aan importtax.

        Laat dit via NL doen, is veel goedkoper dan via de antwerpse haven.

        Als de wagen hier is, niet zo veel eigenlijk.. Ik veronderstel dat de SL al een chassisnummer in het chassis zelf heeft staan dus valt mee.
        Langs douane dus met je papieren van import en de auto zelf, vignet 705 aanvragen, daarna auto eens technisch laten nakijken (zien of alle lichten werken en goedstaan, remmen goed zijn,..), dan naar keuring en hoppa.

        Ik kan dit proces volledig doen voor u als je wil, ik doet dit vaak voor anderen. (ben bezig met een zaak op te starten die amerikaanse oldtimers importeert vanuit CA)

        Ik zoek een 500sl van tussen 80 en 89.
        Ik had er eentje op het oog maar deze is verkocht.
        Ik had ondertussen ook via mail contact met een firma in Ritterdam ( SCL )die ook ter plaatse een keuring uitvoeren van de wagen alvorens te beslissen om deze te kopen.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Filip 500 Bekijk Berichten
          Ik zoek een 500sl van tussen 80 en 89.
          Ik had er eentje op het oog maar deze is verkocht.
          Ik had ondertussen ook via mail contact met een firma in Ritterdam ( SCL )die ook ter plaatse een keuring uitvoeren van de wagen alvorens te beslissen om deze te kopen.
          Mag ik vragen hoeveel die firma hier voor aanrekent? Pure interesse hierin
          Classic cars on demand

          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

          - It's time to make your dream come true -

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
            Mag ik vragen hoeveel die firma hier voor aanrekent? Pure interesse hierin
            Aankoopinspectie op locatie € 495,00
            Esrow betalingservice € 475,00
            Wegtransport Jacksonville - Miami (400 USD) € 360,00
            Zeevracht Miami - Rotterdam (850 USD)
            Incl. ontvangst en laden van de auto, exportdocumentatie, container transport naar de haven van
            vertrek.
            € 760,00
            Lossen auto Rotterdam € 425,00
            Inklaren € 85,00
            Handling loods Schiedam € 35,00
            Wegtransport Rotterdam € 275,00

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Filip 500 Bekijk Berichten
              Aankoopinspectie op locatie € 495,00
              Esrow betalingservice € 475,00
              Wegtransport Jacksonville - Miami (400 USD) € 360,00
              Zeevracht Miami - Rotterdam (850 USD)
              Incl. ontvangst en laden van de auto, exportdocumentatie, container transport naar de haven van
              vertrek.
              € 760,00
              Lossen auto Rotterdam € 425,00
              Inklaren € 85,00
              Handling loods Schiedam € 35,00
              Wegtransport Rotterdam € 275,00
              ik heb 2 maal een auto gekocht via cars.com, cargurus.com of autotraderusa.com , een 99 sl500 en een 2010 328 i cabrio. En is na veel zoeken voor de juiste, goed meegevallen, veel geduld en altijd , altijd een ppi , prepurchase inspection, vb lemonsquad.com. Een florida auto heeft veel vocht gezien, beter een california, nevada auto. Craigslist is ook een bron, maar geduld is de gave en eenmaal een goed gevoel, snel zijn want amerikanen kopen vlugger ean wij belgen. Indien vragen laat maar weten ! Er zijn veel 560sl maar zoals hier al gezegd, zelfs autofotos worden gefotoshopped !

              Comment


              • #8
                Ja mijn auto's komen uit CA dus aan die zeevracht prijs kan ik niet aan maar het is niet veel duurder.
                Zoals stef zegt is CA een zeer goede staat om auto's te zoeken. M'n collega in Californië gaat de auto's bekijken voor mij, wat zeker vitaal is. (heeft zelf een garage en handelt voornamelijk in oude Porsches, dus hij weet wel waar hij naar moet kijken )
                Hij zorgt dan dat de auto bij de shipping firma komt en ik doe alles verder aan deze kant.
                Last edited by CaliforniaDream; 26/10/2016, 16:05.
                Classic cars on demand

                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

                - It's time to make your dream come true -

                Comment


                • #9
                  Goeie ervaring met lemon squad? welk pakket neem je dan? is expert voldoende?

                  interessant topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                  ik heb 2 maal een auto gekocht via cars.com, cargurus.com of autotraderusa.com , een 99 sl500 en een 2010 328 i cabrio. En is na veel zoeken voor de juiste, goed meegevallen, veel geduld en altijd , altijd een ppi , prepurchase inspection, vb lemonsquad.com. Een florida auto heeft veel vocht gezien, beter een california, nevada auto. Craigslist is ook een bron, maar geduld is de gave en eenmaal een goed gevoel, snel zijn want amerikanen kopen vlugger ean wij belgen. Indien vragen laat maar weten ! Er zijn veel 560sl maar zoals hier al gezegd, zelfs autofotos worden gefotoshopped !

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door rammie Bekijk Berichten
                    Goeie ervaring met lemon squad? welk pakket neem je dan? is expert voldoende?

                    interessant topic
                    Sorry maar bekijk dit forum niet alle dagen ! Inderdaad expert is bij telkens goed geweest. Heb ik wel 4 keer betaald,3 keer auto met veel kosten, de 4 de keer was het bingo ! Terloops de 500 sl is nooit naar de us geexporteerd. 80-85 : 380sl, dan 86-89 560sl in de 80-89 periode dus r107, later was er wel een r129 500sl en sl500.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                      Ik doe dit zeer vaak (net nog twee wagens gedaan).
                      Eerst en vooral, heb je al eentje gekocht? Zo nee, m'n neef woont in CA en kan je daar bij helpen. Auto's die er goed uit zien op foto zijn daarom niet goed in het echt. amerikanen zijn echte helden in verbloemen, ik heb hier honderden verhalen over..

                      Ten tweede, wat voor SL wil je? Alles ouder dan 25 jaar kost minder aan importtaxen, just to let you know.

                      Prijzen van overkomen, reken op 1600 dollar transport en nog zo'n 1000 euro aan importtax.

                      Laat dit via NL doen, is veel goedkoper dan via de antwerpse haven.

                      Als de wagen hier is, niet zo veel eigenlijk.. Ik veronderstel dat de SL al een chassisnummer in het chassis zelf heeft staan dus valt mee.
                      Langs douane dus met je papieren van import en de auto zelf, vignet 705 aanvragen, daarna auto eens technisch laten nakijken (zien of alle lichten werken en goedstaan, remmen goed zijn,..), dan naar keuring en hoppa.

                      Ik kan dit proces volledig doen voor u als je wil, ik doet dit vaak voor anderen. (ben bezig met een zaak op te starten die amerikaanse oldtimers importeert vanuit CA)
                      Hallo iedereen
                      Ik ben net met hetzelfde bezig en moet hier toch het volgende opmerken:

                      Voor een wagen jonger dan 30 jaar ( nu zowel in NL als in Be) betaal je 10% importtaks en dan op dat totaal ( transport ook bij tellen ) nog eens 21% BTW.
                      Voor een wagen ouder dan 30j enkel en alleen 6% importtaks en geen BTW.

                      Haven van Antwerpen is idd iets duurder in handling kosten dan Rotterdam maar weegt volgens mij niet op tegen een rit naar Rotterdam en terug.
                      Voor handling mag je op +- 400 euro per haven rekenen.

                      Mvg
                      Patrick

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                        Ik doe dit zeer vaak (net nog twee wagens gedaan).
                        Eerst en vooral, heb je al eentje gekocht? Zo nee, m'n neef woont in CA en kan je daar bij helpen. Auto's die er goed uit zien op foto zijn daarom niet goed in het echt. amerikanen zijn echte helden in verbloemen, ik heb hier honderden verhalen over..

                        Ten tweede, wat voor SL wil je? Alles ouder dan 25 jaar kost minder aan importtaxen, just to let you know.

                        Prijzen van overkomen, reken op 1600 dollar transport en nog zo'n 1000 euro aan importtax.

                        Laat dit via NL doen, is veel goedkoper dan via de antwerpse haven.

                        Als de wagen hier is, niet zo veel eigenlijk.. Ik veronderstel dat de SL al een chassisnummer in het chassis zelf heeft staan dus valt mee.
                        Langs douane dus met je papieren van import en de auto zelf, vignet 705 aanvragen, daarna auto eens technisch laten nakijken (zien of alle lichten werken en goedstaan, remmen goed zijn,..), dan naar keuring en hoppa.

                        Ik kan dit proces volledig doen voor u als je wil, ik doet dit vaak voor anderen. (ben bezig met een zaak op te starten die amerikaanse oldtimers importeert vanuit CA)
                        Hallo iedereen
                        Ik ben net met hetzelfde bezig en moet hier toch het volgende opmerken:

                        Voor een wagen jonger dan 30 jaar ( nu zowel in NL als in Be) betaal je 10% importtaks en dan op dat totaal ( transport ook bij tellen ) nog eens 21% BTW.
                        Voor een wagen ouder dan 30j enkel en alleen 6% importtaks en geen BTW.

                        Haven van Antwerpen is idd iets duurder in handling kosten dan Rotterdam maar weegt volgens mij niet op tegen een rit naar Rotterdam en terug.
                        Voor handling mag je op +- 400 euro per haven rekenen.

                        Mvg
                        Patrick

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door patrickB Bekijk Berichten

                          Hallo iedereen
                          Ik ben net met hetzelfde bezig en moet hier toch het volgende opmerken:

                          Voor een wagen jonger dan 30 jaar ( nu zowel in NL als in Be) betaal je 10% importtaks en dan op dat totaal ( transport ook bij tellen ) nog eens 21% BTW.
                          Voor een wagen ouder dan 30j enkel en alleen 6% importtaks en geen BTW.

                          Haven van Antwerpen is idd iets duurder in handling kosten dan Rotterdam maar weegt volgens mij niet op tegen een rit naar Rotterdam en terug.
                          Voor handling mag je op +- 400 euro per haven rekenen.

                          Mvg
                          Patrick
                          Tot zover ik weet is die uitzonderingsregel niet van toepassing in België. Dat is ook de reden waarom er zoveel via Rotterdam en Le Havre wordt verscheept.
                          En de auto's worden niet in R-dam geleverd maar in Rosendaal, is uurtje rijden van Antwerpen
                          Classic cars on demand

                          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                          www.californiadream.be

                          - It's time to make your dream come true -

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten

                            Tot zover ik weet is die uitzonderingsregel niet van toepassing in België. Dat is ook de reden waarom er zoveel via Rotterdam en Le Havre wordt verscheept.
                            En de auto's worden niet in R-dam geleverd maar in Rosendaal, is uurtje rijden van Antwerpen
                            Toch wel. Er is een rondschrijven van de federale overheidsdiensten geweest in 2014 die dit vastlegt. Ik zal eens kijken of ik de juiste titel vindt. Kan je het zelf opzoeken op google.
                            De diensten deden in het begin wel lastig maar blijken de regeling nu wel degelijk te kennen en toe te passen. Als ik me goed herinner is er zelfs een gerechtelijke veroordeling over zo een zaak geweest. De koper heeft die gewonnen en de 6% is toegepast.
                            Dus 30j en ouder kopen anders is het de moeite niet. Zeker nu met de hoge dollar koers. :-(

                            Of het moet een super zaak zijn natuurlijk.

                            Comment


                            • #15
                              Heb het al gevonden. En het is al van 07.02.2013. Zoek maar eens op: E.T. 118.301

                              PS:
                              Het is enkel 6% BTW en geen taks. Ik had het omgedraaid maar het bedrag blijft hetzelfde. :-)

                              Comment


                              • #16
                                De wagen moet wel ingeschreven worden op O platen ! Op de site van het BFOV is het ook te vinden.

                                Comment


                                • #17
                                  Nog een vraagje m.b.t. de prepurchase inspection in de USA.
                                  Zijn er ondernemingen die gespecialiseerd zijn in bepaalde types of merken aangezien elk merk/type toch wel zijn eigenaardigheden vertoont.
                                  Zelf ben ik geïnteresseerd in een Austin Healey 3000 MKIII, alhoewel Brits werd meer dan 80% ervan uitgevoerd naar de States.

                                  Alle tips welkom.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Heb 2j. geleden eens gaan kijken voor een austin healey 3000 was wel een MKII van jaren 62 of 63 was bij oldtimerfarm in aalter.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X