Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwarte doos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zwarte doos

    "Verhoog pakkans in het verkeer en laat straffen ook effectief uitvoeren" http://s.hln.be/2532603

    Een voorstel was de zwarte doos in elke auto om het rijgedrag te registreren.

    Op 15 december horen we de nieuwe maatregelen.

  • #2
    Camera's voor inbraak preventie mogen niet van de privacy commissie.
    Benieuwd wat ze gaan zeggen van de zwarte doos.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #3
      Een (digitale) tachograaf is toch ook verplicht in vrachtwagens boven 3.5 ton.
      De dingen registreren toch ook al het een en ander.
      Eigenlijk is dat dan ook een inbreuk op de privacy

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
        Een (digitale) tachograaf is toch ook verplicht in vrachtwagens boven 3.5 ton.
        De dingen registreren toch ook al het een en ander.
        Eigenlijk is dat dan ook een inbreuk op de privacy
        Euh nee want dat is werkgerelateerd. Een tachograaf is volgens mij voornamelijk bedoeld om de rijd- en rusttijden te controleren.

        De verzekeringsmaatschappijen willen al zo een bakje laten installeren om een lagere premie aan te bieden.

        Zo een zwarte doos houdt alles bij. Je acceleratiegedrag, hoe snel je bochten neemt (G krachten), je vmax op alle wegen, hoe je rijdt bij slecht weer (bv kmi hevige regen en je vertraagt niet) .

        Heel leuk lijkt me dat.

        Comment


        • #5
          jan lul zonder de bmw - grapje - lijkt mij een korting te moeten krijgen, ze rijden immers meestal allemaal net de v-max, traag in de bochten en trager wanneer het regent

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Euh nee want dat is werkgerelateerd. Een tachograaf is volgens mij voornamelijk bedoeld om de rijd- en rusttijden te controleren.

            De verzekeringsmaatschappijen willen al zo een bakje laten installeren om een lagere premie aan te bieden.

            Zo een zwarte doos houdt alles bij. Je acceleratiegedrag, hoe snel je bochten neemt (G krachten), je vmax op alle wegen, hoe je rijdt bij slecht weer (bv kmi hevige regen en je vertraagt niet) .

            Heel leuk lijkt me dat.
            Een tacho verteld ook wanneer je vertrekt, wanneer je stopt, hoe snel je rijdt.
            Dus bij een eventueel ongeval kan men ook steeds nagaan welke de snelheid was.
            Eigenlijk verteld een (ingebouwde) gps ook al veel .
            En die camera's langs de weg
            Dus privacy ?
            Denk dat die zwarte doos er zeker zal komen

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
              Een tacho verteld ook wanneer je vertrekt, wanneer je stopt, hoe snel je rijdt.
              Dus bij een eventueel ongeval kan men ook steeds nagaan welke de snelheid was.
              Eigenlijk verteld een (ingebouwde) gps ook al veel .
              En die camera's langs de weg
              Dus privacy ?
              Denk dat die zwarte doos er zeker zal komen
              Bij de vrachtwagen is dat een werkgerelateerde materie.

              In je privé voertuig zal je GPS idd data doorsturen mbt verkeersdichtheid etc maar dat is anoniem. Daar kijkt de privacy commissie nauw op toe.

              Van zodra men persoonsgegevens gaat bewerken (alle gegevens waaraan je iemand kan identificeren) dan zit je op een geheel ander niveau. Dan weten ze waar jij als burger naar toe rijdt etc.

              Comment


              • #8
                als je je foon bijhebt weten ze ook waar je zit

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  als je je foon bijhebt weten ze ook waar je zit
                  Klopt niet. Dat is anonieme data.

                  De politie kan je laten lokaliseren met akkoord van de onderzoeksrechter in kader van een onderzoek.

                  Dat is niet hetzelfde als dat ze van iedereen onmiddellijk weten waar je je bevindt.

                  Dat is echt een belangrijk onderscheid.

                  Comment


                  • #10
                    Ze spreken enkel over het registreren van rijgegevens. Maar niet wat ze ermee willen doen.

                    Gebruiken bij een ongeval is een zaak, een andere zou kunnen zijn dat je die doos moet laten uitlezen om de 3 maand bv. waarna een printer automatisch al uw verkeersinbreuken mooi samenvat in een pv-lijst.
                    Dit laatste gaat dan wel erg ver.

                    Comment


                    • #11
                      Allemaal zo overbodig. Gewoon snelheidscontrole doen via GPS, zoveel eenvoudiger

                      BMW 420dA : >>>

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                        Allemaal zo overbodig. Gewoon snelheidscontrole doen via GPS, zoveel eenvoudiger

                        http://www.ijcsit.com/docs/Volume%20...2013040653.pdf
                        wat een zever, als of er maar één soort overtredingen bestaat!
                        er volgens mij minstens evenveel doden door voorrang, lichten, ...

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                          Ze spreken enkel over het registreren van rijgegevens. Maar niet wat ze ermee willen doen.

                          Gebruiken bij een ongeval is een zaak, een andere zou kunnen zijn dat je die doos moet laten uitlezen om de 3 maand bv. waarna een printer automatisch al uw verkeersinbreuken mooi samenvat in een pv-lijst.
                          Dit laatste gaat dan wel erg ver.
                          Gebruik bij ongeval vind ik correct
                          koppelen aan verzekering, ... Is totaal irrelevant! Het is niet omdat je vlug rijdt, optrekt, ... Dat dit onveilig is!!!

                          Comment


                          • #14
                            Wagens registreren almaar meer info vanzelf.

                            Wagens met sensoren rondom die alle beweging rondom registreren, cruise control met radar, als die info op een zwarte doos wordt bijgehouden, dan zou een ongeval kunnen gereconstrueerd aan de hand van die data. Dat zou valse aangiftes of discussies over ongevallen, of verzekeringsfraude kunnen vermijden.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                              koppelen aan verzekering, ... Is totaal irrelevant! Het is niet omdat je vlug rijdt, optrekt, ... Dat dit onveilig is!!!
                              Hoe sneller je rijdt, hoe groter de kans op ongeval, en hoe groter impact van dat ongeval zijn.
                              Dat is gewone statistiek, en geldt evenzeer voor wie vindt dat hij een fantatistische chauffeur is.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                Hoe sneller je rijdt, hoe groter de kans op ongeval, en hoe groter impact van dat ongeval zijn.
                                Dat is gewone statistiek, en geldt evenzeer voor wie vindt dat hij een fantatistische chauffeur is.
                                NO WAY

                                vergelijk met een 18 jarige pas rijbewijs tov een ex-rallyrijder met 30 jaar rijervaring!

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                  wat een zever, als of er maar één soort overtredingen bestaat!
                                  er volgens mij minstens evenveel doden door voorrang, lichten, ...
                                  Volgens jou misschien wel. Volgens de officiële statistieken niet.
                                  En zelfs indien je gelijk hebt zou je redenering absoluut verwerpelijk zijn. Dit implementeren zou namelijk sowieso heel wat levens redden...
                                  BMW 420dA : >>>

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                    NO WAY

                                    vergelijk met een 18 jarige pas rijbewijs tov een ex-rallyrijder met 30 jaar rijervaring!
                                    Rallyrijders zijn absolute brokkenpiloten op de weg.... Die nemen nog meer risico, omdat ze denken ervaren te zijn.
                                    BMW 420dA : >>>

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                      Hoe sneller je rijdt, hoe groter de kans op ongeval, en hoe groter impact van dat ongeval zijn.
                                      Dat is gewone statistiek, en geldt evenzeer voor wie vindt dat hij een fantatistische chauffeur is.
                                      Dus, optrekken aan een roodlicht op een baan 70. De ene trekt vlot p van 0 naar 70 p, de 2e versnelt in een half uur naar 70. Dus degene die vlot vertrekt is ne vuile doodrijder? Optrekken=\ snel rijden he. Ondertussen betaalt ge wel zogezegd meer verzekering omdat ge iets vlotter naar de wettelijke snelheid gaat. Imo bullshit.
                                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                                      1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                                      2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                                      2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                        Volgens jou misschien wel. Volgens de officiële statistieken niet.
                                        En zelfs indien je gelijk hebt zou je redenering absoluut verwerpelijk zijn. Dit implementeren zou namelijk sowieso heel wat levens redden...
                                        Controle op voorrang, overgewicht, inhaalverbod, ... Zou ook veel levens kunnen redden, maar overheid laat dit ook na !!!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X