Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat kan een auto 'aan'

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
    Dat ge precies niet gemogen hebt.

Greco heeft pech met de ML en is er dan logischerwijs niet content van.
    Over het algemeen is het ene merk niet meer veel beter dan het andere merk en iedereen beoordeelt de degelijkheid naargelang zijn/haar eigen ervaring.
    Mooi voorbeeld: een neef kocht bi een niet-erkende dealer een nieuwe betrouwbare Toyota waarmee hij enorm veel problemen had. Na een maand of 6 kreeg hij van Toyota zijn geld terug omdat ook zij geen verklaring hadden. Met dat geld kocht hij een Renault Scenic en is daar enorm tevreden van.
    Zelf zou ik niet direct nog een Renault kopen, hoewel de mijne motorisch zeker goed is.
    Euhhh, het is niet MB nr1 dat we hier hebben gehad. Met de 3 MB's die we hier gehad hebben was de Viano het grootste nachtmerrie en de W211 het minste. Samen zitten we nu aan iets meer dan 1mljn km's. Als ik de kostprijs per km bereken zitten die aan het drievoud van een ander bekend merk.
    Conclusie is logisch lijkt me.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 60 reizen rond de wereld in 6560 dagen of gemiddeld elke dag 366,71 km elke dag, dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
      Ge moogt bij VAG wel standaard van een EGR-klep uitgaan om de x-kilometers .
      🙄

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 60 reizen rond de wereld in 6560 dagen of gemiddeld elke dag 366,71 km elke dag, dag in, dag uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Veel hangt ook af van de manier waarop mensen met eenzelfde wagen rijden. Altijd snel optrekken, bruut met de koppeling, wagen te lang in het rood rijden, nauwelijks vertragen over verkeersdrempels, etc.

Ik ga me even wagen aan een algemene uitspraak, maar volgens mij kan je met bijna iedere auto lang en (relatief) probleemloos rijden wanneer je de wagen op een verstandige en redelijke manier behandelt.
        Zo is dat.

Comment

Ik ga me even wagen aan een algemene uitspraak, maar volgens mij kan je met bijna iedere auto lang en (relatief) probleemloos rijden wanneer je de wagen op een verstandige en redelijke manier behandelt.
          destijds reed ik kalm met de firmawagens. ik probeerde zo zuinig mogelijk te zijn. de kangoo haalde 4,2L verbruik, de volgeladen megane break haalde 4,3liter verbruik...
          de kangoo heeft 2 kapotte versnellingsbakken gehad op minder dan 100 000km (eentje op 60k km en eentje op 96000km).
          de megane had na 20 000km een kapotte airco, is er 2x voor bij de garage geweest (auto 3dagen kwijt), de cruizecontrol viel willekeurig uit, kreeg foutmelding van één der achterportieren, schakelkabels van de versnellingsbak waren versteld geraakt waardoor ik niet meer in 3de geraakte, de ramen die ineens niet meer dicht willen en de garage telefonisch oploste ( moesten herprogrammeerd worden).
          bij nen citroen spring de 5A zekering spontaan waardoor het hele dashboard uitviel, die had na 72km al een afspraak bij de garage voor een lekkende servoleiding. men peugeot partner sukkelde met zijn sensoren. af en toe zei die dat hij geen water had, eens herstarten en t was dan wel ok. die auto is op 35 000km afgeschreven geweest wegens onoplosbaar probleem. als je 120km/h reed liep de motor warm. als je de chauffage volle bak zetten met de ramen open en aan 90km/h bleef rijden, hoefde je niet te stoppen om hem af te laten koelen. 3weken bij de garage en kreeg hem zo weer terug. ze hadden zelf de kop eraf genomen en geen problemen gevonden.
          men clio had random foutmeldingen over ABS en remmen. op 120km/h op autosnelweg kreeg ik een panne van de injectoren en alles viel uit.
          ...
          heb een ford fiesta gehad en daar weiger ik nog mee te rijden, heb een opel astra gehad (best een goeie auto, heb die maar 4maand gehad en er geen problemen mee gehad), heb nog caddy gereden, dacia logan, berlingo.

stuk voor stuk allemaal garantiegevallen, maar toch niet normaal lijkt mij.
          en ik rijd nu al 126 000km vrolijk rond met men golfke 2 zonder ergernissen en enkel normale slijtageonderdelen (remmen, wiellagers, schokdempers, ...)
          Last edited by fcapri; 17/11/2015, 12:10.

Comment

Ik kwam laatst iemand tegen die taxivervoer verzorgt naar luchthavens, ook naar Parijs, Schiphol enzo. Zijn MB Viano had op 2j 350k, Volvo V70 D5 aut 400k en nog een E350CDI van 2j met 350k gedaan... Staat om de paar maanden in de garage voor onderhoud en kleine prutsen, verder niks aan gedaan. Zijn vorige Volvo heeft hij weggedaan bij 600k, dit gewoon "uit voorzorg" om niks voor te krijgen met de bak of iets dergelijks 😊 Nu weet ik dat slechte auto's niet meer bestaan, maar denk niet dat je dit met een Dacia voor mekaar gaat krijgen 😉
            Veel hangt ook af van de bestuurder en manier van rijden.
            Heb anderzijds ook ooit een E39 525d geweten die net geen 400k bolde, en een E230 T model met 525k van een ex-collega...

Comment

Audi 100 2.2 naft 398 700km en toen is de koppeling gebroken...wordt nu volledig opgefrist en waarschijnlijk weer goed voor 200a300k.
              Ssangyong musso 3.2 met benz mb 104 motor waarschijnlijk +300k mee naar Roemenië gereden en dat ding lekt olie (1l per 8/900) maar begeeft het niet.

Vw polo 6n 1.4 tja goed bakske maar die motor zal wel eens open mogen na 120k voor wat pakkingen te vervangen. Die zijn ook niet gemaakt voor super lange afstanden me dunkt.
              Polo 6n 1.4

Comment

Als je kijkt naar echt arme landen en je ziet de Peugeots, Lada's en wat weet ik nog allemaal in ontbindende staat... dan kan je besluiten dat een auto heel veel aankan. Probleem is tegenwoordig de electronica die erin zit. Vergelijk dat met een gsm, pc, laptop... die spullen gaan ook geen eeuwigheid mee.

Comment

De 'klokje rond' video's op autoweek zijn ook altijd leuk om te volgen, bv http://www.autoweek.nl/video/4359/kl...-benz-e200-cdi , een E-klasse met 1 miljoen kilometers .
                  Of de deze, een civicje met een miljoen km: http://www.autoweek.nl/video/4233/kl...joen-kilometer .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                    allemaal geen probleem. tijdens mijn vorige job reed ik zo een 600-800km/dag. deed er iets van een 3500km/week mee. na een jaartje was de auto afgeschreven en kreeg ik een nieuwe leaseslet.
                    met mijn oude afgeragde VW golf 2 diesel heb ik 200-266km/dag gedaan en dit ongeveer 2jaar lang. tot zelf dit jaar zit ik tussen de 30-35 000km/jaar en de auto wordt binnenkort 28jaar oud (en bijna 500 000km)
                    Met een golf 2 diesel iedere dag zoveel km's malen is allesbehalve plezant .Ze zijn wel oerbetrouwbaar .

Comment

dat viel best mee hoor met smalle bandjes erop (men 195/50R15 eraf en heb lange tijd met 175/70R13 gereden).
                      het is ook een tour editie die iets betere zetels heeft die iets meer te verstellen zijn (heb er ondertussen 2 zodat ik de passagierstoel ook kan aanpassen).

Comment

Zelfs 24H op volle snelheid is mogelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          De auto's die het minst kunnen hebben lijken mij Ford (en alles met een Ford motor), Opel, Renault, Fiat..
                          De beste zijn mercedes, honda, volvo, toyota, en VAG maar dan nog zijn er motortypes die minder betrouwbaar zijn, niet alle TDi's zijn onverwoestbaar en de TSI's zijn ook niet bepaald om over naar huis te schrijven.

Mooi lijstje, op basis van..?

Comment

Van hetgeen hem "lijkt".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Als je kijkt naar echt arme landen en je ziet de Peugeots, Lada's en wat weet ik nog allemaal in ontbindende staat... dan kan je besluiten dat een auto heel veel aankan. Probleem is tegenwoordig de electronica die erin zit. Vergelijk dat met een gsm, pc, laptop... die spullen gaan ook geen eeuwigheid mee.

In de echte arme landen zie je vrijwel uitsluitend Toyota of andere Jappen rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten

stuk voor stuk allemaal garantiegevallen, maar toch niet normaal lijkt mij.
                                en ik rijd nu al 126 000km vrolijk rond met men golfke 2 zonder ergernissen en enkel normale slijtageonderdelen (remmen, wiellagers, schokdempers, ...)
                                126 000 kilometers haal je ook makkelijk met meeste wagens vandaag.

Ja je golf 2 gaat nog altijd mee, maar laat ons eerlijk zijn, die generatie wagens gaat lang mee omdat er niet veel meer in zit dan absolute basistechniek. Auto's tegenwoordig zitten bomvol electronica en ja, dat gaat sneller stuk, maar je hebt er dan ook heel wat meer comfort voor.

Je golf 2 zal qua comfort toch een heel stuk moeten onderdoen tegenover recente(re) als dagelijks vervoersmiddel (dan heb ik het niet over het rijden op zich).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                  In de echte arme landen zie je vrijwel uitsluitend Toyota of andere Jappen rijden.
                                  Omdat Europese (Duitse) wagens onbetaalbaar zijn voor hen.

Comment

126 000 kilometers haal je ook makkelijk met meeste wagens vandaag.

Ja je golf 2 gaat nog altijd mee, maar laat ons eerlijk zijn, die generatie wagens gaat lang mee omdat er niet veel meer in zit dan absolute basistechniek. Auto's tegenwoordig zitten bomvol electronica en ja, dat gaat sneller stuk, maar je hebt er dan ook heel wat meer comfort voor.
                                    dan moet je OOK het vorige deel dat ik schreef eens goed lezen.
                                    men kangoo, bare basic auto zonder airco, electrische ramen of whatever van electronica en binnen de 100 000km 2x een kapotte versnellingsbak.
                                    men megane met 110 000km heeft 5keer op onderhoud geweest en 6x wegens problemen in de garage gestaan.
                                    mijn clio is ook VOOR de 100 000km terug gegaan
                                    ik deed vlot +100 000km/jaar voor men werk, dat wil dus zeggen dat ik gemiddeld zo een 3-4 keer per jaar in panne sta met die nieuwe rommel.
                                    en men golfke op 5jaar NIET, dit terwijl men golfke ook al +360 000km had staan toen ik die kocht.

ik blijf met oude wagens rijden omdat ze betrouwbaar zijn en GEEN KAT gaat mij ooit nog overtuigen dat ge met een nieuwe wagen toch zekerder zijt om zonder pannes te rijden. ook binnen mijn familie/kennissenkring hoor ik vaak pannes met nieuwe wagens. t is niet dat het aan mij ligt.
                                    men andere broer die al 2x golf2 reed en nu een golf4 of 5 heb ik ook nog niet horen klagen. en die doet VEEL km's met dat naftje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                      Hangt ervan af waar je kijkt. Je ziet in bepaalde landen toch ook veel oude Peugeots 504, 305 en in het Oostblok dat toch ook arm is zie je Lada's a volonté.
                                      Naar welke landen de auto's juist naartoe gingen weet ik niet, maar sommige Franse auto's doen het heel goed voor export. Is soms heel raar, een Laguna 4 deurs wil geen kat, een oude Twingo doet het wel goed. R19, R21, R25 allemaal modellen die ze graag hebben. Ook de oude Traffics. Maar die mannen weten wat betrouwbaar is. Een Laguna 2 is geen bal waard en willen ze niet, een LAguna 1 kopen ze heel graag. Idem voor de Duitse wagens. Bepaalde modellen doen het heel goed, andere bvb een A klasse willen ze niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Hangt ervan af waar je kijkt. Je ziet in bepaalde landen toch ook veel oude Peugeots 504, 305 en in het Oostblok dat toch ook arm is zie je Lada's a volonté.
                                        Naar welke landen de auto's juist naartoe gingen weet ik niet, maar sommige Franse auto's doen het heel goed voor export. Is soms heel raar, een Laguna 4 deurs wil geen kat, een oude Twingo doet het wel goed. R19, R21, R25 allemaal modellen die ze graag hebben. Ook de oude Traffics. Maar die mannen weten wat betrouwbaar is. Een Laguna 2 is geen bal waard en willen ze niet, een LAguna 1 kopen ze heel graag. Idem voor de Duitse wagens. Bepaalde modellen doen het heel goed, andere bvb een A klasse willen ze niet.
                                        Dat heeft ook veel met wisselstukken te maken hoor, zo lang je maar dezelfde wagens blijft opkopen krijg je in een regio grote voorraden wisselstukken.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                        X