Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hans
    started a topic Winterbanden

    Winterbanden

    'T is nog vroeg, maar ik wil al eens uitkijken naar een setje winterbanden voor binnenkort.

    Ik ben een totale leek in banden en alles wat er bij komt kijken. Het enigste dat ik voor 't moment weet, is dat ik 15" velgen heb

    Welke merken, welke types, maten, prijzen... ik ken er niks van en ik wil niet echt naar een bandencentrale stappen en mij iets laten aansmeren De prijs is (uiteraard) een belangrijke factor. Geen cheap-ass Made-in-China brol, maar ook geen banden die stukken van mensen kosten natuurlijk

    Dus, als er iemand mij wat raad geven...

  • Bud Wijzer
    replied
    Je zou die test eens net achter elkaar moeten doen met zomer en winterbanden, lijkt me om het verschil echt te voelen.
    En dan ook nog dezelfde maat en bandendruk.

    Bij lage temperaturen, gaan zomerbanden ook niet meteen een goed gevoel geven bij die snelheden.

    Ik doe zelf ook regelmatig lange Autobahn ritjes en wel eens 200 plus (harder gaat de mijne niet LOL)
    Met een goede winterband, heb ik toch nooit echt een onveilig gevoel gehad.

    Maar 234 is natuurlijk écht wel een pittige snelheid.

    Leave a comment:


  • Fender
    replied
    Wat vinden jullie van de baanligging van winterbanden op temperaturen rond het wisselpunt? Ik heb er net autobahn ritje opzitten en vond dat ze op hoge snelheid (180-230) toch een pak minder stabiel voelen dan zomerwielen.

    Ga volgende week dan toch zomerwielen wisselen, de temperatuur zal dan eindelijk wel boven 7 blijven, ben benieuwd hoe de auto zich dan zal gedragen. Winterbanden hebben meer groeven en lagere snelheidsindex en ik moet zeggen door nu eens echt snel te rijden merk je het verschil wel.

    In principe kan de bmw 250 en wou het eens testen, maar de winterbanden hebben index v en mogen dus "maar" 240, heb even 234 gereden, maar voelde er mij niet zo superveilig bij

    Leave a comment:


  • Garf
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Mint Sauce Bekijk Berichten
    yep, dat is beter. En als je gewoon stalen velgen neemt, dan moet het niet eens zoveel kosten, en zien je mooie aluwielen niet af van het zout in de winter.
    Bij sportieve wagens zijn soms de remmen te groot voor stalen velgen (max 16"), en moet je dus noodgedwongen ook in de winter op alu rijden.
    Als je zo een wagen hebt dan zijn Alu velgen precies wel prijzig. Ik zie zo 100-250 EUR/stuk? Heeft dat dan veel zin? Je kan al snel een extra set banden kopen voor het prijsverschil.

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door cardinaelsstijn Bekijk Berichten
    Wat is het verschil tussen de Nokian wr A3 en D3?
    A3 is voor sportwagens (of toch wagens met dat ietsje meer vermogen)
    D3 is voor de gewone wagens

    Leave a comment:


  • Mint Sauce
    replied
    yep, dat is beter. En als je gewoon stalen velgen neemt, dan moet het niet eens zoveel kosten, en zien je mooie aluwielen niet af van het zout in de winter.
    Bij sportieve wagens zijn soms de remmen te groot voor stalen velgen (max 16"), en moet je dus noodgedwongen ook in de winter op alu rijden.

    Leave a comment:


  • Clicquot
    replied
    hey guys,

    domme vraag misschien, maar is het niet "beter" (lost van de kostprijs) een winterband met velg te nemen dan bestaande zomerbanden van de velg te halen en te vervangen met winterbanden? Maw, swap het wiel ipv de band - of kunnen banden daar wel tegen om 2x jaar zo te kunnen swappen?

    Leave a comment:


  • cardinaelsstijn
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door cardinaelsstijn Bekijk Berichten
    Ik had de Nokian W+. Ik vond dat goede banden. Ik zie dat ze in test niet als uitstekend scoren. Iedereen die ze heeft gehad vind het goede banden. Is er dan werkelijk zo'n verschil tegenover altijd de klassieke merken (volgens mij betalen ze om goed te scoren?? )
    Nu zou ik voor de Nokian wr a3 gaan. Ervaringen?
    Wat is het verschil tussen de Nokian wr A3 en D3?

    Leave a comment:


  • cardinaelsstijn
    replied
    Ik had de Nokian W+. Ik vond dat goede banden. Ik zie dat ze in test niet als uitstekend scoren. Iedereen die ze heeft gehad vind het goede banden. Is er dan werkelijk zo'n verschil tegenover altijd de klassieke merken (volgens mij betalen ze om goed te scoren?? )
    Nu zou ik voor de Nokian wr a3 gaan. Ervaringen?

    Leave a comment:


  • Jochen
    replied
    Ik heb ook al gewisseld, anders heb ik niks meer over voor volgend jaar

    Het zal ws nog wel eens effe gaan sneeuwen en vannacht zou het weer gaan vriezen maar het ergste hebben we al gehad hè

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    heb ze al gewisseld, de laatste dag van februari

    Leave a comment:


  • BenEN
    replied
    Wanner maken jullie terug de switch naar de zomerbanden en de bijhorende zomervelgen ?
    Ik had gedacht einde deze maand maar ik hoop dat er de komende weken werk wordt gemaakt van het wegdek in ons landje.
    Ik prijs mijzelf dagelijks gelukkig dat ik met traktorbanden rond rij voor de moment.

    Leave a comment:


  • Jochen
    replied
    Ze zijn mooi gelijk afgesleten zoals mijn zomerbanden. Een tijdje geleden is hij nog uitgeijnd geweest nadat ik de spoorstangen vervangen had.

    Tja, jammere zaak maar ik ga er niet wakker van liggen

    Leave a comment:


  • walter
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
    Niet altijd nee

    Ik vind het ook straf, mss dat da banden te smal zijn voor mijn tank: 195/65/15
    Normaal rij ik op 205/60/15
    In principe is dat net goed voor de grip, iets smallere winterbanden. Waren de banden nieuw toen je ze kocht? Bekijk de DOT code eens, misschien al oude banden gekocht.
    Al vrees ik dat het te maken heeft met al uw wilde elanden.

    Leave a comment:


  • Skippie
    replied
    lijkt mij inderdaad eerder een sporings probleem. zijn ze gelijkmatig afgesleten of eerder aan 1 kant of eerder in het midden?

    Leave a comment:


  • sliderke
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
    Niet altijd nee

    Ik vind het ook straf, mss dat da banden te smal zijn voor mijn tank: 195/65/15
    Normaal rij ik op 205/60/15
    da kan er niks mee te maken hebben.
    vind het raar
    bij mij op het werk staat zowel de A8 als de Touareg op de LM22.

    En die gaan heel lang mee.

    Zou je sporing niet verkeerd staan?

    Leave a comment:


  • Jochen
    replied
    Niet altijd nee

    Ik vind het ook straf, mss dat da banden te smal zijn voor mijn tank: 195/65/15
    Normaal rij ik op 205/60/15

    Leave a comment:


  • sliderke
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
    Ik rij nu sinds november op winterbanden (Bridgestone Blizak LM30), dat is ongeveer 5500à6000km ofzo en de voorste banden zijn al half weg?

    Achteraan heb ik nog 8mm en vooraan 4-5mm

    Slijten winterbanden dan meer dan zomerbanden? Ik rij er nu ook niet zooo rustig mee en november was een warme maand maar toch...
    das wel abnormaal gesleten. of ij je altijd planche?

    Leave a comment:


  • Simoni
    replied
    Mooie test in de recentste Evo over sneeuwbanden. Vergelijk tussen een Jag XF-R op de standaard Michelins tegen Pzero Sotto sneeuwbanden in dezelfde maat.

    Remafstand en remtijd zijn meer als dubbel zo goed. De kar met winterbanden rijdt 30seconden sneller over het besneeuwde circuit.

    Leave a comment:


  • Jochen
    replied
    Ik rij nu sinds november op winterbanden (Bridgestone Blizak LM30), dat is ongeveer 5500à6000km ofzo en de voorste banden zijn al half weg?

    Achteraan heb ik nog 8mm en vooraan 4-5mm

    Slijten winterbanden dan meer dan zomerbanden? Ik rij er nu ook niet zooo rustig mee en november was een warme maand maar toch...

    Leave a comment:

Working...
X