Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
'T is nog vroeg, maar ik wil al eens uitkijken naar een setje winterbanden voor binnenkort.
Ik ben een totale leek in banden en alles wat er bij komt kijken. Het enigste dat ik voor 't moment weet, is dat ik 15" velgen heb
Welke merken, welke types, maten, prijzen... ik ken er niks van en ik wil niet echt naar een bandencentrale stappen en mij iets laten aansmeren De prijs is (uiteraard) een belangrijke factor. Geen cheap-ass Made-in-China brol, maar ook geen banden die stukken van mensen kosten natuurlijk
Je zou die test eens net achter elkaar moeten doen met zomer en winterbanden, lijkt me om het verschil echt te voelen.
En dan ook nog dezelfde maat en bandendruk.
Bij lage temperaturen, gaan zomerbanden ook niet meteen een goed gevoel geven bij die snelheden.
Ik doe zelf ook regelmatig lange Autobahn ritjes en wel eens 200 plus (harder gaat de mijne niet LOL)
Met een goede winterband, heb ik toch nooit echt een onveilig gevoel gehad.
Maar 234 is natuurlijk écht wel een pittige snelheid.
Wat vinden jullie van de baanligging van winterbanden op temperaturen rond het wisselpunt? Ik heb er net autobahn ritje opzitten en vond dat ze op hoge snelheid (180-230) toch een pak minder stabiel voelen dan zomerwielen.
Ga volgende week dan toch zomerwielen wisselen, de temperatuur zal dan eindelijk wel boven 7 blijven, ben benieuwd hoe de auto zich dan zal gedragen. Winterbanden hebben meer groeven en lagere snelheidsindex en ik moet zeggen door nu eens echt snel te rijden merk je het verschil wel.
In principe kan de bmw 250 en wou het eens testen, maar de winterbanden hebben index v en mogen dus "maar" 240, heb even 234 gereden, maar voelde er mij niet zo superveilig bij
yep, dat is beter. En als je gewoon stalen velgen neemt, dan moet het niet eens zoveel kosten, en zien je mooie aluwielen niet af van het zout in de winter.
Bij sportieve wagens zijn soms de remmen te groot voor stalen velgen (max 16"), en moet je dus noodgedwongen ook in de winter op alu rijden.
Als je zo een wagen hebt dan zijn Alu velgen precies wel prijzig. Ik zie zo 100-250 EUR/stuk? Heeft dat dan veel zin? Je kan al snel een extra set banden kopen voor het prijsverschil.
yep, dat is beter. En als je gewoon stalen velgen neemt, dan moet het niet eens zoveel kosten, en zien je mooie aluwielen niet af van het zout in de winter.
Bij sportieve wagens zijn soms de remmen te groot voor stalen velgen (max 16"), en moet je dus noodgedwongen ook in de winter op alu rijden.
domme vraag misschien, maar is het niet "beter" (lost van de kostprijs) een winterband met velg te nemen dan bestaande zomerbanden van de velg te halen en te vervangen met winterbanden? Maw, swap het wiel ipv de band - of kunnen banden daar wel tegen om 2x jaar zo te kunnen swappen?
Ik had de Nokian W+. Ik vond dat goede banden. Ik zie dat ze in test niet als uitstekend scoren. Iedereen die ze heeft gehad vind het goede banden. Is er dan werkelijk zo'n verschil tegenover altijd de klassieke merken (volgens mij betalen ze om goed te scoren?? )
Nu zou ik voor de Nokian wr a3 gaan. Ervaringen?
Ik had de Nokian W+. Ik vond dat goede banden. Ik zie dat ze in test niet als uitstekend scoren. Iedereen die ze heeft gehad vind het goede banden. Is er dan werkelijk zo'n verschil tegenover altijd de klassieke merken (volgens mij betalen ze om goed te scoren?? )
Nu zou ik voor de Nokian wr a3 gaan. Ervaringen?
Wanner maken jullie terug de switch naar de zomerbanden en de bijhorende zomervelgen ?
Ik had gedacht einde deze maand maar ik hoop dat er de komende weken werk wordt gemaakt van het wegdek in ons landje.
Ik prijs mijzelf dagelijks gelukkig dat ik met traktorbanden rond rij voor de moment.
Ik vind het ook straf, mss dat da banden te smal zijn voor mijn tank: 195/65/15
Normaal rij ik op 205/60/15
In principe is dat net goed voor de grip, iets smallere winterbanden. Waren de banden nieuw toen je ze kocht? Bekijk de DOT code eens, misschien al oude banden gekocht.
Al vrees ik dat het te maken heeft met al uw wilde elanden.
Mooie test in de recentste Evo over sneeuwbanden. Vergelijk tussen een Jag XF-R op de standaard Michelins tegen Pzero Sotto sneeuwbanden in dezelfde maat.
Remafstand en remtijd zijn meer als dubbel zo goed. De kar met winterbanden rijdt 30seconden sneller over het besneeuwde circuit.
Leave a comment: