Je zou die test eens net achter elkaar moeten doen met zomer en winterbanden, lijkt me om het verschil echt te voelen.
En dan ook nog dezelfde maat en bandendruk.
Bij lage temperaturen, gaan zomerbanden ook niet meteen een goed gevoel geven bij die snelheden.
Ik doe zelf ook regelmatig lange Autobahn ritjes en wel eens 200 plus (harder gaat de mijne niet LOL)
Met een goede winterband, heb ik toch nooit echt een onveilig gevoel gehad.
Maar 234 is natuurlijk écht wel een pittige snelheid.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Winterbanden
Collapse
X
-
Wat vinden jullie van de baanligging van winterbanden op temperaturen rond het wisselpunt? Ik heb er net autobahn ritje opzitten en vond dat ze op hoge snelheid (180-230) toch een pak minder stabiel voelen dan zomerwielen.
Ga volgende week dan toch zomerwielen wisselen, de temperatuur zal dan eindelijk wel boven 7 blijven, ben benieuwd hoe de auto zich dan zal gedragen. Winterbanden hebben meer groeven en lagere snelheidsindex en ik moet zeggen door nu eens echt snel te rijden merk je het verschil wel.
In principe kan de bmw 250 en wou het eens testen, maar de winterbanden hebben index v en mogen dus "maar" 240, heb even 234 gereden, maar voelde er mij niet zo superveilig bij
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mint Sauce Bekijk Berichtenyep, dat is beter. En als je gewoon stalen velgen neemt, dan moet het niet eens zoveel kosten, en zien je mooie aluwielen niet af van het zout in de winter.
Bij sportieve wagens zijn soms de remmen te groot voor stalen velgen (max 16"), en moet je dus noodgedwongen ook in de winter op alu rijden.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door cardinaelsstijn Bekijk BerichtenWat is het verschil tussen de Nokian wr A3 en D3?
D3 is voor de gewone wagens
Leave a comment:
-
Guest repliedyep, dat is beter. En als je gewoon stalen velgen neemt, dan moet het niet eens zoveel kosten, en zien je mooie aluwielen niet af van het zout in de winter.
Bij sportieve wagens zijn soms de remmen te groot voor stalen velgen (max 16"), en moet je dus noodgedwongen ook in de winter op alu rijden.
Leave a comment:
-
hey guys,
domme vraag misschien, maar is het niet "beter" (lost van de kostprijs) een winterband met velg te nemen dan bestaande zomerbanden van de velg te halen en te vervangen met winterbanden? Maw, swap het wiel ipv de band - of kunnen banden daar wel tegen om 2x jaar zo te kunnen swappen?
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door cardinaelsstijn Bekijk BerichtenIk had de Nokian W+. Ik vond dat goede banden. Ik zie dat ze in test niet als uitstekend scoren. Iedereen die ze heeft gehad vind het goede banden. Is er dan werkelijk zo'n verschil tegenover altijd de klassieke merken (volgens mij betalen ze om goed te scoren??)
Nu zou ik voor de Nokian wr a3 gaan. Ervaringen?
Leave a comment:
-
Guest repliedIk had de Nokian W+. Ik vond dat goede banden. Ik zie dat ze in test niet als uitstekend scoren. Iedereen die ze heeft gehad vind het goede banden. Is er dan werkelijk zo'n verschil tegenover altijd de klassieke merken (volgens mij betalen ze om goed te scoren??)
Nu zou ik voor de Nokian wr a3 gaan. Ervaringen?
Leave a comment:
-
Ik heb ook al gewisseld, anders heb ik niks meer over voor volgend jaar
Het zal ws nog wel eens effe gaan sneeuwen en vannacht zou het weer gaan vriezen maar het ergste hebben we al gehad hè
Leave a comment:
-
Guest repliedheb ze al gewisseld, de laatste dag van februari
Leave a comment:
-
Guest repliedWanner maken jullie terug de switch naar de zomerbanden en de bijhorende zomervelgen ?
Ik had gedacht einde deze maand maar ik hoop dat er de komende weken werk wordt gemaakt van het wegdek in ons landje.
Ik prijs mijzelf dagelijks gelukkig dat ik met traktorbanden rond rij voor de moment.
Leave a comment:
-
Ze zijn mooi gelijk afgesleten zoals mijn zomerbanden. Een tijdje geleden is hij nog uitgeijnd geweest nadat ik de spoorstangen vervangen had.
Tja, jammere zaak maar ik ga er niet wakker van liggen
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenNiet altijd nee
Ik vind het ook straf, mss dat da banden te smal zijn voor mijn tank: 195/65/15
Normaal rij ik op 205/60/15
Al vrees ik dat het te maken heeft met al uw wilde elanden.
Leave a comment:
-
Guest repliedlijkt mij inderdaad eerder een sporings probleem. zijn ze gelijkmatig afgesleten of eerder aan 1 kant of eerder in het midden?
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenNiet altijd nee
vind het raar
bij mij op het werk staat zowel de A8 als de Touareg op de LM22.
En die gaan heel lang mee.
Zou je sporing niet verkeerd staan?
Leave a comment:
-
Niet altijd nee
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenIk rij nu sinds november op winterbanden (Bridgestone Blizak LM30), dat is ongeveer 5500à6000km ofzo en de voorste banden zijn al half weg?
Achteraan heb ik nog 8mm en vooraan 4-5mm
Slijten winterbanden dan meer dan zomerbanden? Ik rij er nu ook niet zooo rustig mee en november was een warme maand maar toch...
Leave a comment:
-
Guest repliedMooie test in de recentste Evo over sneeuwbanden. Vergelijk tussen een Jag XF-R op de standaard Michelins tegen Pzero Sotto sneeuwbanden in dezelfde maat.
Remafstand en remtijd zijn meer als dubbel zo goed. De kar met winterbanden rijdt 30seconden sneller over het besneeuwde circuit.
Leave a comment:
-
Ik rij nu sinds november op winterbanden (Bridgestone Blizak LM30), dat is ongeveer 5500à6000km ofzo en de voorste banden zijn al half weg?
Achteraan heb ik nog 8mm en vooraan 4-5mm
Slijten winterbanden dan meer dan zomerbanden? Ik rij er nu ook niet zooo rustig mee en november was een warme maand maar toch...
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
Hoe moeilijk moet het voor magazines zijn om gewoon de remafstand te noteren ipv met sterretjes banden te raten?
Leave a comment:
Leave a comment: