Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom mannen met één hand sturen en vrouwen met twee....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waarom mannen met één hand sturen en vrouwen met twee....

www.hln.be BRON: Het laatste nieuws.

Mannen besturen hun auto met één hand omdat ze 'lichamelijk ontspannen' achter het stuur zitten en ze hun wagen beschouwen als een onderdeel van zichzelf. Vrouwen van hun kant begrijpen dat hun auto een aparte entiteit is, zodat vrouwen eerder geneigd zijn het stuur met beide handen vast te houden. Dat is het resultaat van een universitair onderzoek dat werd uitgevoerd in opdracht van BMW. Tevens kwam aan het licht dat mannen over hun auto praten om via deze omweg hun eigen gevoelens uit te drukken.

Mannen identificeren zich met hun auto
    Een onderzoeker van de Londense universiteit verklaart: "Mannen praten over hun auto alsof het over henzelf gaat. Vrouwen daarentegen hebben er geen moeite mee hun gevoelens rechtstreeks uit te drukken en zien de wagen als een apart geheel. Dat is ook de reden waarom vrouwen hun auto een naam geven. Mannen rijden met één hand aan het stuur want ze zijn lichamelijk ontspannen omdat ze denken dat de wagen deel uitmaakt van henzelf".

Andere hand op versnellingspook of op schoot?
    De studie wees ook uit dat 46 procent van de mannelijke bestuurders zijn andere hand op de versnellingspook laat rusten. Dat doet slechts 31 procent van de vrouwen. Slechts 27 procent van de mannen legt de andere hand in zijn schoot, tegenover 39 procent van de vrouwen die met één hand rijden.

Affectie voor auto
    Mannen identificeren zich dus met hun auto. "Dat zie je bijvoorbeeld in hun boosheid als iemand de wagen beschadigt. Je ziet ook mannen die hun stuur met veel affectie strelen, of het dak of het dashboard. Mannen kijken ook vaak nog eens om als ze hun auto achterlaten, alsof ze vaarwel willen zeggen".

Zingen in de auto
    De studie wees ook uit dat het zingen in de auto vier keer waarschijnlijker is op de weg naar het werk dan op de weg naar huis. Dat is te wijten aan het gevoel van de auto als een cocon, "een uitbreiding van hun douche of bad". Mensen zingen niet licht op de bus of de trein, maar op weg naar het werk heerst 's ochtends in de auto een gevoel van escapisme.

Bekerhouders voor workaholics
    Ook bekerhouders onthullen volgens de studie een en ander over de bestuurder. Wie obsessief is over zijn bekerhouder, is wellicht een workaholic, iemand die geen minuut wil verliezen. In de jaren vijftig waren luxewagens uitgerust met picnictafels. Bekerhouders zijn een teken dat de bestuurder modern en belangrijk is, en dat zijn tijd waardevol is, aldus de studie.

Kleuren veranderen
    Ook de kleur van onze wagens verandert. Na een decennium waarin zwart, zilver, blauw en grijs de boventoon voerden, schakelen we nu over naar meer 'expressieve' kleuren zoals neonroze. De studie moet BMW helpen bij het ontwerpen van toekomstige modellen. (hln)

BRON: HET LAATSTE NIEUWS.</STRONG></EM></U></I></B>

ik rij met 2 handen en heb automaat
    en geef die hoop staal geen naam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      ik rij met 2 handen en heb automaat
      en geef die hoop staal geen naam
      Ja, da's dan duidelijk he, een sexoperatie kost tegenwoordig minder en minder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b Bekijk Berichten
        Kleuren veranderen
        Ook de kleur van onze wagens verandert. Na een decennium waarin zwart, zilver, blauw en grijs de boventoon voerden, schakelen we nu over naar meer 'expressieve' kleuren zoals neonroze. De studie moet BMW helpen bij het ontwerpen van toekomstige modellen. (hln)
        er gaat niets boven een ge(i)le wagen!

Comment

die kliniek is juist gesloten

Comment

Subliem stukje

Maar er zitten wel een aantal waarheden in

Alleen, veel neonroze auto's zie ik niet rondrijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              die kliniek is juist gesloten
              Dr. Steve was een geliefd man onder de Euneuchen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                Subliem stukje

Maar er zitten wel een aantal waarheden in

Alleen, veel neonroze auto's zie ik niet rondrijden
                ik heb vandaag een neonroze mercedes vito gezien!
                en neen, dr reed geen vrouw mee

Comment

bij mij en mijn ex was dat 2 handen op het stuur inderdaad zo. Meestal rust ik dan ook mijn elleboog op het dun stukje binnendeur en mijn hand zeer relaxt op het stuur. Mijn ander hand op mijn schoot ofzo. Zo kwam ik is terug van leuven, het was laat, geen volk op de baan. Aan een gewoon tempo rustig muziekje op en wat meezingen. Ineens mijn vriendin: gij zit daar wel goed hé? Huh? . Ze keurde het dus helemaal niet goed. Zij rijdt altijd met 2 handen, mooi rechte rug.... Damn dat kan ik dus niet hé. Dat is zo geforceerd rijden, dat kan toch absoluut niet ontspannend zijn. Ik heb het eens geprobeerd, maar het is zeker niet mijn ding, je geraakt er gewoon gestresseerd door . Ik ga regelmatig 's morgens naar zee en tegen de middag ben ik terug. Ik ben niet moe en ben gewoon ontspannen. Als zij een lange rit moet doen naar de ardennen bijvoorbeeld is zij bekaf en heeft enorme concentratiemoeilijkheden. En zij doet dagelijks meer kilometertjes dan mij.

Maar als ik naar mijn ma kijk, de andere vrouw in mijn leven , die rijdt dan ook compleet anders. Als ik die moet volgen met een snellere auto heb ik soms zelf moeilijk. Zij schakelt dus vrij veel en houdt amper haar 2 handen op het stuur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                    Meestal rust ik dan ook mijn elleboog op het dun stukje binnendeur en mijn hand zeer relaxt op het stuur. Mijn ander hand op mijn schoot ofzo. Zo kwam ik is terug van leuven, het was laat, geen volk op de baan. Aan een gewoon tempo rustig muziekje op en wat meezingen.

exact the same as me.
                    alleen zing ik niet mee

op de snelweg of vanaf 90km/u hou ik liever wel mijn beide poten op het stuur, puur uit veiligheid...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten

exact the same as me.
                      alleen zing ik niet mee

op de snelweg of vanaf 90km/u hou ik liever wel mijn beide poten op het stuur, puur uit veiligheid...
                      mijn 2de hand komt niet veel aan het stuur onder de 140....behalve bij mijn pa zijn kar, die is zo overbestuurd dat ik daar van 70 mijn 2 handen erop hou. Het is inderdaad veiliger....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten

exact the same as me.
                        alleen zing ik niet mee

Ik heb dat op de defensief rijden cursus ook ondervonden, met handen (2) op het stuur is een pak veiliger.

Comment

Ik zit recht en met 2 handen op het stuur als het druk verkeer is (ring Brussel), bij bepaalde weersomstandigheden (regen / glad wegdek) of bij sportief rijden (bochtenwerk, Ardennen), de rest van de tijd met 1 hand op de pook en de elleboog op de bovenrand van mijn deur en hand op het stuur (vooral autosnelweg).

Eigenlijk zouden we altijd met beide handen op het stuur moeten rijden omdat we dan veel snellere en directere stuurcorrecties kunnen uitvoeren bij noodsituaties

Comment

Ik heb dat op de defensief rijden cursus ook ondervonden, met handen (2) op het stuur is een pak veiliger.
                            daar moet je ook geen cursus voor doen.... Ik weet dat het veiliger is, maar het is een gewoonte... ze hebben mij zelfs leren rijden met 1 hand (echt geen aanrader om achteraf terug 2 handen te moeten gebruiken op het examen)

Comment

Ik zit recht en met 2 handen op het stuur als het druk verkeer is (ring Brussel), bij bepaalde weersomstandigheden (regen / glad wegdek) of bij sportief rijden (bochtenwerk, Ardennen), de rest van de tijd met 1 hand op de pook en de elleboog op de bovenrand van mijn deur en hand op het stuur (vooral autosnelweg).
                              Welja, dan rij ik ook met 2 handen op het stuur.

Comment

Eigenlijk zouden we altijd met beide handen op het stuur moeten rijden omdat we dan veel snellere en directere stuurcorrecties kunnen uitvoeren bij noodsituaties
                                Als het echt kan, durf ik ook wel met 1 hand te rijden, maar zeker niet bij drukte, tegenliggers,...

Comment

Het is ook vooral een kwestie van gewoonte denk ik.

Comment

vooral slechte gewoonte

Comment

Men moet gewoon voorzien om ALTIJD op tijd te kunnen ingrijpen bij een eventuele noodsituatie

Comment

Geef es praktisch voorbeeld ...

Comment

Working...
                                        X