Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oldtimer met motorswap invoer NL -> BE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oldtimer met motorswap invoer NL -> BE

    Allen,

    Ik zou een (NL) BMW E30 325i, die omgezet is naar een 4.4L V8 willen aankopen,invoeren,keuren en inschrijven in Belgie.
    De ombouw is legaal en RDW gekeurd in Nederland, staat allemaal netjes op papier.
    Ik snap en ken de procedures om een -normale- oldtimer in te voeren.

    Ik zit met volgende vragen, onduidelijkheden en tegenstrijdigheden:
    - Men zegt mij dat dit totaal niet mogelijk is?
    - Dan zie ik op verschillende sites(2ehands), facebookgroepen, etc. verschillende motorswaps gekeurd en/of te koop staan (in Belgie).
    - Ik heb in pdf-bestand een Europees arrest van een onderzoekscomissie die BE op de vingers tikt voor het niet aanvaarden van (technische controle) goedgekeurde voertuigen uit andere EU landen. Maar toch worden meeste van deze dingen in de wind geslagen door BE
    - Attest van vervangen motor 1968/oldtimer is hier nutteloos neem ik aan, aangezien de wagen van 1990 is?

    Welke stappen moet ik ondernemen om dit project -legaal- de baan op te krijgen?
    Het kan niet onmogelijk zijn!


    Alvast erg bedankt voor jullie hulp.

  • #2
    Geen... Motorswap en België gaat gewoon niet samen. En België wordt voor zoveel op de vingers getikt maar dat trekken ze zich niet aan.



    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Niets is onmogelijk ... neem eens contact op met IDC Cars : http://www.idc-cars.be/homologeren/

      Comment


      • #4
        Namaz;
        Zie dit voorbeeld: Op 2ehands "BMW E30 V8" - zoeken, eerste auto die erop staat.
        Het is dus mogelijk, ik zeg niet dat het makkelijk is... Maar waar een wil (en kennis) is, is een weg!

        Packard;
        Will do! Bedankt.
        Last edited by ; 16/02/2018, 21:02.

        Comment


        • #5
          Collega van t'werk heeft een Jetta uit '91 met VR6 motor 2.9 liter in Nederland gekocht en is hier gekeurd als oldtimer.

          Comment


          • #6
            En, hoever staat het ondertussen met je projectje ?

            Comment


            • #7
              Sorry voor het nog zeer late antwoord!

              Is gewoon gelukt en gekeurd als V8 4.4 in belgie zonder problemen of speciale handelingen.
              Papieren vermelden nu de nieuwe motorinhoud.
              Rij er nu nog mee rond

              Greets!

              Comment


              • #8
                Waaw das interessant. Ik wil da ook proberen!!


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Ik heb ook een “swapke” in mijn garage staan LOL


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door M62B44 Bekijk Berichten
                    Sorry voor het nog zeer late antwoord!

                    Is gewoon gelukt en gekeurd als V8 4.4 in belgie zonder problemen of speciale handelingen.
                    Papieren vermelden nu de nieuwe motorinhoud.
                    Rij er nu nog mee rond

                    Greets!
                    interessant, welk keuringsstation was dat ?
                    En ze hebben die papieren van RDW bekeken ?

                    Comment


                    • #11
                      Dat is een verrassende wending.. in dat geval ga ik de MX-5 een V6 geven.

                      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        Dat is een verrassende wending.. in dat geval ga ik de MX-5 een V6 geven.

                        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
                        maar misschien eerst langs de rdw passeren ? misschien is dat de oplossing voor al onze problemen

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                          maar misschien eerst langs de rdw passeren ? misschien is dat de oplossing voor al onze problemen
                          Die komt er al van, is een ex-NL'er.

                          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            Die komt er al van, is een ex-NL'er.

                            Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
                            ja maar voor je ombouw zou je goedkeuring van rdw moeten krijgen en dan terug invoeren, dan kunnen ze volgens mij niet weigeren

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Gast Bekijk Berichten
                              Allen,

                              Ik zou een (NL) BMW E30 325i, die omgezet is naar een 4.4L V8 willen aankopen,invoeren,keuren en inschrijven in Belgie.
                              De ombouw is legaal en RDW gekeurd in Nederland, staat allemaal netjes op papier.
                              Ik snap en ken de procedures om een -normale- oldtimer in te voeren.

                              Ik zit met volgende vragen, onduidelijkheden en tegenstrijdigheden:
                              - Men zegt mij dat dit totaal niet mogelijk is?
                              - Dan zie ik op verschillende sites(2ehands), facebookgroepen, etc. verschillende motorswaps gekeurd en/of te koop staan (in Belgie).
                              - Ik heb in pdf-bestand een Europees arrest van een onderzoekscomissie die BE op de vingers tikt voor het niet aanvaarden van (technische controle) goedgekeurde voertuigen uit andere EU landen. Maar toch worden meeste van deze dingen in de wind geslagen door BE
                              - Attest van vervangen motor 1968/oldtimer is hier nutteloos neem ik aan, aangezien de wagen van 1990 is?

                              Welke stappen moet ik ondernemen om dit project -legaal- de baan op te krijgen?
                              Het kan niet onmogelijk zijn!


                              Alvast erg bedankt voor jullie hulp.
                              Iemand die meer info heeft over het aangehaalde arrest? Bedankt alvast!

                              Comment


                              • #16
                                Foutje.
                                Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 17/05/2023, 08:22.

                                Comment

                                Working...
                                X