Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wikango One - Millenium

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
    Als je zo op de bvb van Brugge naar Brussel rijdt en om bij iedere afrit hoor je zo'n melding, dan kan je het beter niet gebruiken

wat bedoel je dan met data transfer? Ik krijg nu toch ook alle meldingen met of zonder 3G verbinding?

Wanneer je de app opstart dan maakt die verbinding met een server om alle recente flitslocaties te laden via het internet en dit gebeurd om de zoveel tijd. Dat hoeft echter geen probleem te zijn want er zijn providers waarbij mobiel internet binnen België zo goed als gratis is. Mensen denken altijd dat dat ongelofelijk veel geld kost maar niks is minder waar. Voor buiten België zijn er ook genoeg oplossingen.

Het gebruiksgemak van de wikango app op de iPhone doet zeker niet onder voor dat van het stand allone toestel.

Leave a comment:

• Dimitri
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    Dat zijn de "flitsgevoelige" locaties waar ooit al een mobiele controle was maar niet noodzakelijk nu. Handig op plaatsen waar je op dat moment niet veel verkenners hebt. Je kan dat ook afzetten.

GPS okee da's voor uw satellieten (bereik) maar data transfer naar hun database gaat niet via GPS he
    Als je zo op de bvb van Brugge naar Brussel rijdt en om bij iedere afrit hoor je zo'n melding, dan kan je het beter niet gebruiken

wat bedoel je dan met data transfer? Ik krijg nu toch ook alle meldingen met of zonder 3G verbinding?

Leave a comment:

• KdF
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
    maar voor de mobiele tuut dat spel op de plaatsen waar ze zouden kunnen staan, niet waar ze effectief staan... Dus tuut zeer veel.

Oh ja, ik kan die app. gratis gebruiken en werkt ook zonder 3G verbinding, ik heb een GPS signaal zonder internet Het is gratis dus mij hoor je niet klagen!
    Dat zijn de "flitsgevoelige" locaties waar ooit al een mobiele controle was maar niet noodzakelijk nu. Handig op plaatsen waar je op dat moment niet veel verkenners hebt. Je kan dat ook afzetten.

GPS okee da's voor uw satellieten (bereik) maar data transfer naar hun database gaat niet via GPS he

Leave a comment:

• Dimitri
    replied
    Ik gebruik ook wikiango op m'n iphone.. Vandaag eens uitgetest, werkt goed.. zeker voor de vaste flitspalen, maar voor de mobiele tuut dat spel op de plaatsen waar ze zouden kunnen staan, niet waar ze effectief staan... Dus tuut zeer veel.

Oh ja, ik kan die app. gratis gebruiken en werkt ook zonder 3G verbinding, ik heb een GPS signaal zonder internet Het is gratis dus mij hoor je niet klagen!

Leave a comment:

• Rennfox
    replied
    Die app. kun je toch moeilijk als een gratis alternatief zien vind ik. Ten eerste moet je al een iPhone hebben. Vergeet ook niet om de kost van je dataverkeer te rekenen. Sychroniseren en gprs verbinding kost geld he. Zal voor die specifieke toepassing ook nooit zo user friendly zijn als een apart toestel.
    Die Wikango Millennium met levenslang abonnement is trouwens overal uitverkocht, ook bij de webshops.

Leave a comment:

• Dino737
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    Doet die Wikango app. op iPhone exact hetzelfde als het toestel zelf of heeft dit laatste extra functies?
    Wie een iPhone heeft moet dus m.a.w. geen toestel aanschaffen? Of kun je die app. maar beperkt gratis gebruiken?
    Ik heb het deze week geïnstalleerd, werkt redelijk. Er zijn wel duidelijk minder gebruikers dan bij Coyote.
    Of de app helemaal hetzelfde is als het toestel zelf kan ik niet zeggen want ik heb het toestel nog niet gezien maar de app doet zijn ding wel (waarschuwen voor flitspalen en je kan zelf mobiele doorgeven in de 2 rijrichtingen).
    Enigste grote nadeel wat ik tot nu toe heb opgemerkt is dat je natuurlijk cte 3G data verbinding gebruikt. Geen probleem in België maar ik kom regelmatig in Nederland en heb mijn dataroaming af staan zodat ik het daar dus niet kan gebruiken.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Kan er niet op antwoorden, ik heb geen Iphone noch die app.

Leave a comment:

• KdF
    replied
    Doet die Wikango app. op iPhone exact hetzelfde als het toestel zelf of heeft dit laatste extra functies?
    Wie een iPhone heeft moet dus m.a.w. geen toestel aanschaffen? Of kun je die app. maar beperkt gratis gebruiken?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dino737 Bekijk Berichten
    Iemand die nog een ervaring kan posten van de Wikango?
    Ik rij al ruim 6 maand met de wiki, 10 maand V1, 6 maand V2 en 3 weken Nuvi.
    De V2 heb ik al buitengeflikkerd, is niet mijne 'dada', de V1 gebruik ik nog sporadisch,soms gebeurt het dat ik hem 3 dagen 'vergeet' in te schakelen. De wiki heeft zich sinds de aanschaf ontpopt als een degelijke reisgenoot, en als je z'n duurdere aanschaf afweegt tov een abonnement, is de keuze snel gemaakt. Alle toestellen zijn in hetzelfde bedje ziek want niet elke mobiele flitser wordt gemeld, dus garanties zijn er nergens. De Nuvi is in eerste instantie een zeer geavanceerde GPS, met het voordeel dat 'ie ook de Coyote's weergeeft. Na 90 dagen is het gratis abo voorbij, en ik ga dat ook niet verlengen. Maar dik poen betalen voor een toestel EN nog eens de maandelijkse kosten erbij, da's van het goede teveel. TestAankoop zou stellen dat de Wiki de beste koop is voor de gemiddelde rijder die geen kapitalen wil betalen voor zijn rijstijl. Als je een autosnelwegvreter bent, die ook héél graag de leftlane opzoekt, dan is de Coyote jouw ding. Alle toestellen zijn "efficiënter" op de grote assen, dus is de pakketprijs (toestel + abo) minder onoverkomelijk.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik heb die wikango app ook op mijn iPhone. Laatst passeerde ik een mobiele flitser maar kreeg geen melding. Nog net in de ankers kunnen gaan want anders was het prijs.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Vanmorgen de Wikango app op mijn iPhone laten bollen. Hmja. 10 verkenners op de E40, en volgens Wikango staan er tussen Sterrebeek en Kraainem ook twee flitspalen op de snelweg.

Coyote had in het begin ook maar weinig verkenners, maar die begon tenminste niet te jengelen in Kraainem, en in Sterrebeek enkel in de richting Luik

Leave a comment:

• Dino737
    replied
    Iemand die nog een ervaring kan posten van de Wikango?
    Ik was eerst van plan om een Coyote te kopen maar door al de negatieve posts van problemen wacht ik nog even af.

THX,

Dino

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik denk dat "aantal verkochte toestellen" dichter bij de waarheid zit, voor beide systemen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hoe zit dat nu met het aantal gebruikers in BE? Ik lees op enkele sites van Wikango dat ze door de 1,6 miljoen gebruikers zouden hebben in Europa, en bij Coyote zou dat maar 600.000 zijn. Klopt dat wel?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gregorysuy Bekijk Berichten
    ... nut van die update in mijn geval?
    Een update is altijd aan te bevelen, in de nieuwe software-versie zitten misschien méér mogelijkheden, of zijn bepaalde bugs uit oudere versie's weggewerkt, draait de processor anders, etc etc. Het toestel zal altijd wel werken, maar als je nu bv W98 op je pc installeert, zal die ook wel werken, maar je gaat toch één en ander niet zo vlot meer gedaan krijgen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ok bedankt, maar wat is dan het precieze nut van die update in mijn geval? Het toestel werkt perfect, alleen komt er soms op het scherm dat er een nieuwere versie beschikbaar is. Je zegt dat de update van de firmware dient om het toestel aan de praat te brengen, maar dat is al het geval. De update van de database daarvoor heb ik dus al het abo, dus dat is sowieso al niet nodig. Wat houdt die update van de firmware dan in in mijn specifiek geval? Gaat dit dan over info ivm vaste flitspalen, etc? Of heeft dit er niets mee te maken?

Dank u

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Er bestaan 2 verschillende soorten update, er is een update van de database, daar dient dus het abo voor, maar er is ook een update van de firmware, di de software die het toestel aan de praat brengt.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik heb me onlangs een wikango one gekocht, de versie van 299 euro met dus lifetime abonnement. Nu las ik in de handleiding (die tevens ook gemaakt was voor de wikango one van 159 euro waarbij men nog extra abonnement kan betalen voor x-aantal maanden) dat men het toestel moet updaten door het aan de pc aan te sluiten met USB. Wat betreft de versie met lifetime abo las ik dat het niet hoeft omdat je zogezegd alles al automatisch krijgt, maar dat het wel mag (raar...). Mijn versie is een toonzaalmodel omdat het het enige was dat nog overbleef in de winkel en ik heb gezien dat de laatste update van half oktober vorig jaar is. Zou ik dan moeten updaten of is dit nooit nodig met lifetime abonnement? En ivm vaste flitspalen (die er kunnen bijkomen want verdwijnen dat zal niet) is daarvoor dan die update wel nodig of komt dat ook automatisch?

Dank u.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Wikango

Hoeveel gebruikers van Wikango zitten dagelijks op traject Gent-Kortrijk via E17 en Kortrijk-Brugge via A17?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
    dat ze eens alle databanken synchroniseren samen met tomtom, garmin,...
    Dat gaan ze nooit doen. Is alleen maar in het nadeel van de grootste.

Leave a comment:

Working...
X