Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijbewijs

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Dit topic hiermee nog eens naar boven halen: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141209_01420729

Dit kan toch niet? Er zou toch een beperking moeten komen op het aantal keren dat iemand zijn theoretisch examen mag doen. Anders kan iedereen na 1000 pogingen toch eens geluk hebben.
    Als je op unief eens zwaar buist, moet je van richting veranderen, maar zo iemand laten ze met anderhalve ton metaal rondrijden.

Leave a comment:

• arbe
    replied
    Ook gelezen deze morgen. Hallucinant.
    Zowel theoretisch als praktisch totaal onbekwaam.
    Voordeel is wel dat zoiemand rond de kerktoren blijft, of de E40 gaat ge dien niet tegenkomen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Dit topic hiermee nog eens naar boven halen: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141209_01420729

Dit kan toch niet? Er zou toch een beperking moeten komen op het aantal keren dat iemand zijn theoretisch examen mag doen. Anders kan iedereen na 1000 pogingen toch eens geluk hebben.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
    Idd voor alles normaal. Zelf als ge met uwe velo zat rondrijdt kunnen ze u rijbewijs intrekken.
    Dju, da gaat misschien nog problemen geven dan.

Leave a comment:

• IbifaHo
    replied
    Idd voor alles normaal. Zelf als ge met uwe velo zat rondrijdt kunnen ze u rijbewijs intrekken.

Leave a comment:

• arbe
    replied
    Geldt normaal voor alles. 15j geleden in ieder geval.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Om een lang verhaal kort te maken: ik ben een 4-tal maanden geleden gepakt geweest met een opgevoerde brommer die 88 ging op de rollen (goed, ging eigenlijk maar 70 gemeten met de GPS maar die rollerbanken zijn niet gemaakt voor zware brommers zoals mijn Yamaha TZR50 en het ijkingsattest zat dicht tegen de 'vervaldatum' aan, jammer genoeg niks tegen te doen). Nu ben ik er vorige week naar de rechtbank voor moeten gaan en moest vandaag bellen voor het vonnis. Nu ben ik onder andere veroordeeld tot 15 dagen rijverbod, ben ondertussen 18 en heb mijn autorijbewijs gehaald. Nu is mijn vraag: geldt dat rijverbod enkel voor de brommer of ook voor de auto? Alvast bedankt.

Leave a comment:

• IbifaHo
    replied
    Heeeeel goed idee ne keer van ons Hilde!

Leave a comment:

• Löwe
    replied
    Rijbewijs halen zal langer duren.

Na de verkiezingen in 2014 verhuist de rijopleiding van federaal naar regionaal niveau, waardoor Vlaanderen zelf de voorwaarden mag bepalen.
    Het afgelopen jaar kwamen daarvoor verschillende werkgroepen met experts samen.
    Een van de voorstellen die nu op tafel ligt, is een meer uitgebreide rijopleiding in fasen. Hierdoor zal het langer duren om een rijbewijs te halen.

Maandag ontvangt Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) op de ‘Vlaamse Conferentie Regionalisering Verkeersveiligheid’
    een aantal concrete aanbevelingen van de werkgroepen die de rijopleiding moeten perfectioneren.

Een van de voorstellen die aan Crevits zal worden overhandigd, is de rijopleiding in fasen zoals die vandaag al in Oostenrijk bestaat.
    Zo’n opleiding moet het aantal ongevallen met jonge bestuurders fors terugdringen.
    Het praktische luik ervan wordt opgesplitst in vier delen: de leerfase, oefenfase, vervolmakingsfase en levenslang leren.
    Wie na de oefenfase - die bij voorkeur onder begeleiding gebeurt - voor het praktisch rijexamen slaagt, krijgt een rijbewijs met beperkingen.
    Pas na de vervolmakingsfase, eigenlijk een voortgezette opleiding, ontvangt de bestuurder een volwaardig rijbewijs. Constante opvolging staat daarbij centraal.
    gva.be

Leave a comment:

• verbatim2
    replied
    Ik heb mijn BE sinds maart en toen was het

Automaat of handbak maakt niet uit.
    Extra spiegel moest niet.
    Omdat de aanhanger waarmee ik reed ouder was dan 10jaar mocht die leeg zijn is die jonger moet die voor de helft van het max MTM geladen zijn.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Om de vijf jaar weeral.

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
    BE krijg je niet bij je C rijbewijs, wel bij je CE rijbewijs.
    C halen kost zo'n 1250€, voor je CE te halen mag je dat er nog eens bijtellen.

Wil je de commerciele versie halen dan moet je om de 5 jaar 35u hebben bijgeschoold en geloof ik een strengere proef afleggen.
    En regelmatig medische controle zeker??

BE zou ik wel nog willen hebben, zo een BE-trailer lijkt me super om mee rond te rijden.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    BE krijg je niet bij je C rijbewijs, wel bij je CE rijbewijs.
    C halen kost zo'n 1250€, voor je CE te halen mag je dat er nog eens bijtellen.

Wil je de commerciele versie halen dan moet je om de 5 jaar 35u hebben bijgeschoold en geloof ik een strengere proef afleggen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    iemand enig idee wat rijbewijs C niet commercieel dan kost tegenwoordig? zie verschillende prijzen maar het is me niet erg duidelijk.
    extra uren oefenen zou ik nog wel kunnen doen met kameraad, dus gewoon de goedkoopste manier

volgens mij krijg je BE er dan toch bij?
    als i C dan lang niet gebruik kan verlies ik het niet maar moet ik gewoon bijscholing doen later als je het commercieel wilt gebruiken toch?
    groeten

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ah, blijkbaar zijn de regels dan (onlangs) gewijzigd. Zie onderstaande links van andere fora:

Goed om weten in ieder geval.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
    Je mag het rijexamen BE toch zowel met automaat als manueel doen om uw BE te halen? Zolang je je B maar met een manueel hebt afgelegd...
    Ja wou hier net iets posten, automaat lijkt me volgens goca website ook te mogen.
    Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.

In dit geval moet ik enkel andere aanhangwagen lenen voor examen + 2de rechterspiegel zoeken.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Je mag het rijexamen BE toch zowel met automaat als manueel doen om uw BE te halen? Zolang je je B maar met een manueel hebt afgelegd...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk Berichten
    Je moet het examen met een handgeschakelde doen, anders mag je enkel met automaat rijden. En je moet ook een 'hoge' aanhangwagen hebben.

Logica is inderdaad ver te zoeken hier ..
    SHIT
    twee keer fout dan, het is geen aanhangwagen met bak.. verdoeme eh.
    dan gaat die grap weer geld kosten, moet je al andere auto regelen en aanhangwagen pff

merci voor antwoord!

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Je moet het examen met een handgeschakelde doen, anders mag je enkel met automaat rijden. En je moet ook een 'hoge' aanhangwagen hebben.

Logica is inderdaad ver te zoeken hier ..

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    vraagje

ik overweeg rijbewijs BE te halen via begeleiding, duur is het helemaal niet (61 euro)
    blijkbaar kan ik gewoon het voorlopig rijbewijs op de gemeente ophalen en that's it, dan kan je min 1 max 12 maanden oefenen.

ik heb ook al gevonden wat je allemaal op het praktisch examen moet doen

wat ik echter nog voor de zekerheid even wou weten, de potentiele begeleider in kwestie heeft een Viano V6, maar dat is wel een automaat.
    ik heb een gewoon B rijbewijs, niet met 'enkel automaat' toevoeging. mag ik dan voor het BE rijbewijs met een wagen met automaat gaan, of moet dat ook een handgeschakelde zijn.

mij lijkt het logisch dat het niet nodig is, daar ik me al 'bewezen heb', maar goed met belgische wetgeving weet je nooit..

Leave a comment:

Working...
X